laptop nu kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Ik zit eigenlijk met een vraag. Ik wil iig vóór volgend schooljaar een laptop kopen. Maar nu heb ik het gevoel dat rond die tijd(vlak voor begin van schooljaar) de vraag naar laptops fixs toeneemt. En theoretisch zouden dan ook de prijzen toe nemen. Of iig de levertijd erg omhoog gaan waardoor je de laptop nog niet op tijd hebt.

Heeft iemand hier ervaring mee, en wat raden jullie aan. Echt makkelijk wordt het toch niet meer, want laptop's hebben vaak wel een levertijd, en je moet vaak goed zoeken om degene te hebben die je wil. En aanbiedingen daar heb ik meestal toch niks aan, want aanbiedingen voor school zijn vaakt sempron of celeron laptops, met 256 geheugen, en geintregeerde videokaart, en vaak ook nog zonder wlan. Hier heb je dus ook in één zin samengevat wat ik NIET wil.

dus heb ik eigenlijk mijn keuze al gemaakt:

deze

niet al te duur maar toch alles wat ik wil. Reacites met goedkopere, gelijkwaardige laptops zijn natuurlijk altijd welkom ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kevinp op 11-05-2005 17:57 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je pech hebt dan gaat het ding exact in de aanbieding nadat je hem hebt gekocht, maar waarschijnlijk is het verschil een paar tientjes.

Laptops worden meestal ook niet zomaar goedkoper, behalve als Intel/AMD de prijs omlaag gooit. Het is vaker zo dat er een "nieuw" model uitkomt, met vergelijkbare specificaties voor een vergelijkbaar bedrag. Soms is de nieuwe dan iets goedkoper, maar doordat de prijs in het begin weer net iets hoger is, en de oude voorraad eruit moet, maakt dat ook weer nauwelijks uit.

Als je kijkt naar jouw laptop is het verschil tussen de duurste en goedkoopste 150 euro.. terwijl de meeste in een marge van 50 euro werken. En de laptop is in 6 maanden 150 euro in prijs gedaald. (waarbij nu wel de bodem bereikt lijkt) Dus ik zou er niet lang over nadenken, gewoon bestellen, dan kun je alvast met je nieuwe aanwinst spelen. Anders kom je op je eerste schooldag met een laptop aan die je niet kent... is ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:53

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zou pas midden augustus zoeken naar een laptop, ergens in de zomervakantie komt de volgende "laptop-golf" (nieuwe laptops). Dan zakken de prijzen van de huidige laptops.

De ene hoge school is de andere niet, bij ons bieden ze serieuze laptops aan. IBM's zijn lekker stevig/betrouwbaar/degelijk (van-de-tafel-afsmijt-bestendig, struikelen-over-utp-kabel-bestendig,...). De service is op niveau, de volgende werkdag zijn de IBM-mensen te plaatse om het te herstellen.
http://www.academicshop.be/pih

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 11-05-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 12:32

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Geloof me, voor dat geld kan je betere halen. Daar zit ook DVD-MIN brander in en een relatief gezien slome Centrino in.
Daarnaast zit er 2x256 DDR in, wat eigenlijk inhoudt dat je niet meer kan upgraden. Mijn advies is om sowieso een Toshiba te halen..Kwaliteits spu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Placid_K schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:50:
Geloof me, voor dat geld kan je betere halen. Daar zit ook DVD-MIN brander in en een relatief gezien slome Centrino in.
Daarnaast zit er 2x256 DDR in, wat eigenlijk inhoudt dat je niet meer kan upgraden. Mijn advies is om sowieso een Toshiba te halen..Kwaliteits spu!
Die centrino is ruim snel genoeg voor wat ik moet doen. En ook 512mb geheugen is ruim voldoende. Maar als jij een betere weet dan hoor ik het natuurlijk graag ;). Ik wil iig niet boven de 1000 euro uitkomen. En voor die 1000 euro wil ik eigenlijk ook een rugzag voor de laptop hebben.

Ik zal eens op de toshiba site kijken of er daar een tussen staat. Mijn eisen zijn niet zo groot, alleen wil ik geen intel integrates graphics zooi hebben. en wat er boven staat. Ik hoef er geen photoshop op te draaien. En ik heb thuis ook nog een redelijke pc staan(die nu 12 mnd langer mee moet gaan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou in ieder geval zeker voor een Centrinootje gaan, je kunt lang op de accu werken, en geloof me, dat is op school enorm handig.
Die Acer is op zich geen slechte keuze, maar de service van Acer is de laatste maanden echt ver onder niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:13:
Ik zou in ieder geval zeker voor een Centrinootje gaan, je kunt lang op de accu werken, en geloof me, dat is op school enorm handig.
Die Acer is op zich geen slechte keuze, maar de service van Acer is de laatste maanden echt ver onder niveau.
vandaar mijn keuze

* TM4000LMi_ATI Centrino 1.4GHz (Dothan710/2MB)
* XPHome SP2
* 15TFT
* 512MB DDR (2x256)
* 60GB
* Dual DVD-RW
* LiIon 56K
* Wired & Wireless Lan 802.11g
* ATI 9700 64MB

is niet de snelste, maar voor 99% ruim voldoende. En dat ik alleen -r dvd's kan branden maakt me niet uit, ik brand wel in m'n pc, da gaat toch wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
volgens mij ondersteund de 4000lmi beide standaarden, of vergis ik me? In ieder geval wel dual layer. 2x 256 is inderdaad wat jammer, maar tegen de tijd dat dat echt ondermaats is, is het geheugen toch een stuk goedkoper ;)
Ik zit trouwens met _precies_ hetzelfde, en had ook de 4000LMI op het oog voor m`n studie. Enige is dat ik voor half juli de laptop moet bestellen omdat ik daarna in buitenland zit (ivm studie).

De garantie van intel mag misschien niet altijd even geweldig zijn, je krijgt wel internationale service.
Over die IBM's: die zullen vast en zeker steviger zijn, maar een heel stuk duurder en vaak een slome grafische kaart.

Volgens mij vind je geen enkele andere laptops met deze specs voor deze prijs. Onder meer 512 mb ram, de ati 9700 en een 60GB schijf... :) Uiteraard ben ik altijd benieuwd naar waardige alternatieven :)

Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.4GHz (Dothan 710/2MB), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x256), 60GB HDD, Dual DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11g, ATI 9700 64MB, AZB

[ Voor 33% gewijzigd door marteltor op 11-05-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Placid_K schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:50:
Toshiba en student? Kom dat hier in PIH (Kortrijk) nog eens zeggen? Toshiba is in de Benelux berucht voor slechte service. 350 Satellite Pro M10's aangekocht, hiervan zijn er 150 laptops minstens 1x op RMA geweest. De "dubbele RMA" is meer regel dan uitzondering, als ze iets herstellen, dan trashen ze de rest wel. De gemiddelde RMA duurt 3 weken tot 3 maanden.

Mijn laptop werd 7 maanden te laat geleverd, dankzij een DeadOnArrival en 5 RMA-pogingen om te proberen herstellen. Uiteindelijk hebben ze gewoon een andere laptop geregeld voor mij.

RMA6: harde schijf tikt/schraapt, veel voorkomend probleem bij de laptops hier in de hoge school. Toshiba-mensen hebben de verkeerde harddisk ingeschroefd.

RMA7: de Toshiba-mensen hebben een harddisk achtergelaten in de helpdesk van de hoge school. Ik ging er gewoon om half negen naar de hoge school met schroevendraaiers en al, snelste RMA ooit, ff zelf in 1 kwartierje fixen.

Van de 400 IBM's zijn er maar 20 op RMA geweest. Je kan zeggen dat het aan de batch/serie ligt, zorg dan voor fatsoenlijke service. In de Toshiba-reclameboekjes staat dat hun laptops in 5 werkdagen hersteld worden en herstel de laptops fatsoenlijk zodat er geen dubbele RMA's nodig zijn. IBM's worden de volgende werkdag in de hoge school ter plaatse hersteld.

De hoge school heeft contracten met Dell, dus ze zouden ook Dell-laptops moeten gebruiken. Dell geeft 12 demo-laptops aan docenten, de helft van deze laptops zijn getrasht door docenten. Laat staan als studenten ze aftuigt.

Acer is goedkoop en snel, maar er zitten ook oververhitte types tussen en de behuizing durft snel te barsten. Wel goede RMA-ervaringen in Antwerpen.

[ Voor 29% gewijzigd door rapture op 11-05-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Nu online
op zich zou ik ook liever een ibm of hp/compaq hebben voor de service, maar daar heb je gewoon geen ati mobility 9700 voor onder de 1000 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
marteltor schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:53:
op zich zou ik ook liever een ibm of hp/compaq hebben voor de service, maar daar heb je gewoon geen ati mobility 9700 voor onder de 1000 euro....
mee eens, maar de vraag was eigenlijk meer: Wanneer te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Nu online
offtopic:
als ik dan toch even lichtelijk offtopic mag gaan; die 4000lmi kun je in de zomer sowieso niet meer bestellen, want ik merk dat de 4000 en de 4001 eruit gaan

Misschien dat het het beste is om te bestellen midden in de zomer? Ik denk niet dat je die theoretische marktwerking in de praktijk zal merken. Hooguit iets eerder uitverkocht lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
voor mensen die het willen weten. Ik heb hem nog niet besteld, maar een erg mooi alternatief(ook van acer gevonde)
deze
heeft winxp pro, en 1.6 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Nu online
dat is zeker ook een mooie! Bedankt voor de tip ook, want ik dacht dat die 4500 serie alleen onboard video hadden. De aspire 1681 is misschien ook wel iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ding net besteld,

Asus - A4764K-LH Notebook

Display 15.4 inch (WXGA) Resolution 1280x800
AMD Mobile Athlon 64 3200+
512MB Ram DDR 333/400 (max 1024MB)
ATI Mobility Radeon 9700 64MB
HDD 80GB Ultra DMA 100
8X DVD+/-RW dual - Floppy Disk Drive Optional
PCMCIA II, Parallel, VGA Out, 5xUSB 2.0, Firewire, S-Video, IrDA, Sub-Woofer, 3in1 Card Reader
WLAN 802.11g
Li-Ion Battery 8 Cells
Special double frequency High quality Speakers x 4 Way
Microsoft Windows XP Home NL
Gratis draagtas + Optische muis

prijs: € 1.070 ,- incl. btw

Afbeeldingslocatie: http://www.antechdirect.co.uk/ProdImages/asusa4764k-up.gif

zoals je ziet zit er wel een tas en muis bij ;)
hoef je niet nogeens een losse tas erbij te kopen.

meer info over dit ding zie,
http://www.asuslaptop.co....s_Laptop_A4764K-LH&cat=34

weet niet of het wat voor jou is, hij is best zwaar 3.5kg maar ik dacht misschien vind je dit wel een leuk dingetje.
keb hem besteld bij pcsnel.nl

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

marteltor schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:53:
Ik mis het "Wat doe ik ermee" verhaaltje.

Als je een laptop gebruikt om wat te gamen in de kantines, dan is service niet zo belangrijk. Als je de laptop altijd nodig hebt, zoals bij ons in Graduaat MCT. Dan is die service echt nodig. Bij ons gaan ze ervan uit dat je een laptop hebt, dus er staan meestal geen desktops in de labo's. Wat in de labo's niet af is, dat moet je thuis op je laptop nog afwerken. De laptops worden bij ons dagelijks naar de hoge school gesleurd, dus ze mogen ook niet teveel wegen.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 12-05-2005 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Nu online
ik zal de laptop voornamelijk gebruiken om verslagen te typen 1x in de week, iedere dag wel wat surfen, muziek luisteren, films (uitpakken &) kijken, en af en toe een potje call of duty of unreal. Niet zo dringend als jij het omschrijft dus ;)
Hoe het met de ts zit weet ik niet natuurlijk ;)

Voor kevinp misschien ook interessant: Ik had bestelacer gemaild en gevraagd hoe het zit met dode pixels. Of hier een garantie voor is en of deze geld kost.
dit was de reactie (binnen halve dag antwoord):
We kunnen als een van de weinige partijen het volgende doen bij dode pixels.
We retourneren de laptop of het scherm aan Acer. Ze zullen het product kosteloos voor u repareren.

U bent het product enkel een paar dagen kwijt.
Nog maar eens vragen of dit ook al geld bij 1 dode pixel...want ik krijg nu het idee dat ze die service alleen bieden als je scherm vol zit met dode pixels ;)

edit: er is reactie! :)
Ook als er 1 pixel defect is kunnen we het laten repareren.

Dat is een afspraak die we hebben met Acer.

[ Voor 8% gewijzigd door marteltor op 12-05-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Wat ik ermee doe, al het schoolwerk(TI) dus programmeren, textverwerken. Het is vooral makkelijk dat je niet steeds een computerlokaal op hoeft te zoeken, maar ff ergens rustig kan gaan zitten. En tuurlijk moet ik hem ook meesjouwen. Maar die acer weegt 3 Kg, dus niet zo veel. En heeft een batery levensduur van 5 uur(iig als die nieuw is). Dus dat kan hij wel aan.

Verder was dat wat doe ik ermee verhaaltje eigenlijk onnuttig bij de vraag om nu te kopen of later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

kevinp schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:03:
Wat ik ermee doe, al het schoolwerk(TI) dus programmeren, textverwerken. Het is vooral makkelijk dat je niet steeds een computerlokaal op hoeft te zoeken, maar ff ergens rustig kan gaan zitten. En tuurlijk moet ik hem ook meesjouwen. Maar die acer weegt 3 Kg, dus niet zo veel. En heeft een batery levensduur van 5 uur(iig als die nieuw is). Dus dat kan hij wel aan.

Verder was dat wat doe ik ermee verhaaltje eigenlijk onnuttig bij de vraag om nu te kopen of later.
Wel nuttig om te bepalen welke laptop dat je koopt, zo te zien is het niet zo "levensbelangrijk" als bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
rapture schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:14:
[...]

Wel nuttig om te bepalen welke laptop dat je koopt, zo te zien is het niet zo "levensbelangrijk" als bij ons.
Nee, idd. Op school hebben we in principe voldoende pc's. En iedere 1e jaars heeft een usb stick gekregen. Het is gewoon makkelijk om al het werk op je eigen pc te doen zodat je niet zit met mailen. Computers op school die niet goed werken enzo. Of met vergaderingen dat je dingen moet opschrijven, en daarna moet uittypen, dan kan dan meteen. En verder is thuis een extra pc wel handig want m'n zusje zit op kamers, en die is in het weekend thuis. Nou komt het nog wel eens voor dat we tegelijk ons huiswerk moeten maken. Dat is nog atlijd goed gegaan, maar dat gaat een keer fout. Hier heb ik dan geen last van want het is mijn pc. Maar het komt ook ooit voor dat ik graag ff WoW zou willen spelen. Dan kan m'n zusje mooi op de laptop, en ik op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 21-09 19:00
Er zijn tal van laptops te vinden. Van Jewel tot HP, van Acer tot IBM. Je hebt alle soorten en maten, en dus ook alle prijzen.
Voor een rugzaklaptop zou ik zoeken naar een laptop met een stevige behuizing. Dat lijkt me primair.
Daarnaast speel je af en toe een spelletje. Een stevige grafische kaart is dan wel aan te raden, dus geen Intel Extreme graphics zooi. Een ATI X600, X700 zijn ideaal. Ongeveer zo snel als de 9700, maar met een lager energieverbruik. Scheelt je weer op je accutijd.
Een Centrino is prima voor onderweg. Een P4 of Athlon64 is natuurlijk gewoon rauwe rekenkracht, maar beperkt je accutijd. Dus ook daar ligt een keuze. Als je veel in de trein zit en daar met je laptop wil werken, kun je het beste een Centrino pakken. Is het echter een desktop replacement, pak dan een zwaardere processor. Een A64-3200+ is "overall" krachtiger dan een Centrino 1.6.

Service kan ook een overweging zijn. Maar ik moet wel zeggen dat het merk vaak niet veel zegt. Het is vaak ook een kwestie van geluk hebben, dat je direct de goede helpdeskmedewerker krijgt die alles meteen voor je regeld. Ik weet dat HP/Compaq een Pick-up en Return service hebben van 1 jaar. Dus bij een defect word je laptop heerlijk opgehaald en na reparatie weer terug gebracht. Maar 1 jaar garantie (vooral voor een rugzak laptop) is erg kort! Dus kijk of je ergens 2-3 jaar garantie kan krijgen. HP Carepacks zijn de moeite waard, maar om dan onder de 1000 euro te blijven is een ramp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Nu online
de asus laptops hebben 2 jaar pick up & return, maar dat heeft op zich niet heel erg veel te maken met wanneer te kopen ;) Ga je nog op vakantie? Misschien vlak ervoor bestellen en melden dat wanneer je terug bent je hem wilt ophalen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Laatst online: 14-07 20:06
kevinp schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:57:
...................verhaaltje.............................. En aanbiedingen daar heb ik meestal toch niks aan, want aanbiedingen voor school zijn vaakt sempron of celeron laptops, met 256 geheugen, en geintregeerde videokaart, en vaak ook nog zonder wlan. Hier heb je dus ook in één zin samengevat wat ik NIET wil.
natuurlijk altijd welkom ;)
Ik zou juist altijd kijken naar iets wat vervangbaar is, zeker bij wlan wat sterk aan veranderingen onderhevig is. Wlan wordt nog steeds erg verbeterd, en als iets intern zit kun je niet upgraden, dus ik zou kijken naar een laptop waar het juist niet in zit, zodat je een degelijk én van snelle, goede kwaliteit pc-card kan kopen en makkelijk een nieuwe kan kopen en je oude verkopen.
Maar als je specifiek naar een centrino zou zoeken ontkom je niet aan intern wlan, is namelijk een eis aan het centrino platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:14:
[...]

Ik zou juist altijd kijken naar iets wat vervangbaar is, zeker bij wlan wat sterk aan veranderingen onderhevig is. Wlan wordt nog steeds erg verbeterd, en als iets intern zit kun je niet upgraden, dus ik zou kijken naar een laptop waar het juist niet in zit, zodat je een degelijk én van snelle, goede kwaliteit pc-card kan kopen en makkelijk een nieuwe kan kopen en je oude verkopen.
Maar als je specifiek naar een centrino zou zoeken ontkom je niet aan intern wlan, is namelijk een eis aan het centrino platform.
*kuch* je kunt die kaartjes wel degelijk vervangen (miniPCI als ik t goed heb)
Pagina: 1