Korte situatie schets:
Ik heb een MySQL database met twee tabellen; contract en contract_party.
Ik wil vanuit een Webformulier (HTML, PHP) een contract kunnen toevoegen, waarbij ik drie contractors kan kiezen (waarmee het contract afgesloten is) vanuit de tabel contract_party. Dit heb ik gerealiseerd in de vorm van drie drop-down boxes die gepopuleerd worden.
Ik heb een relatie tussen deze tabellen opgezet; contract.party1 = contract_party.id, contract.party2 = contract_party.id en contract.party3 = contract_party.id.
Het toevoegen werkt dan ook en de verschillende attributen worden aan de database toegevoegd d.m.v.:
Vervolgens wil ik de namen laten zien van de contractors van de instantie die zojuist is toegevoegd, maar dat krijg ik niet voor elkaar; het resultaat blijft leeg? Ik heb de volgende SQL query gemaakt, maar volgens mij klopt die niet:
In het bovenstaande stuk code vraag ik drie keer $myrow['contract_party.name'] op...Ik denk dat dit niet kan???
Ziet iemand waar de fout zit of heeft iemand een veel beter idee om dit te realiseren?
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb een MySQL database met twee tabellen; contract en contract_party.
Ik wil vanuit een Webformulier (HTML, PHP) een contract kunnen toevoegen, waarbij ik drie contractors kan kiezen (waarmee het contract afgesloten is) vanuit de tabel contract_party. Dit heb ik gerealiseerd in de vorm van drie drop-down boxes die gepopuleerd worden.
Ik heb een relatie tussen deze tabellen opgezet; contract.party1 = contract_party.id, contract.party2 = contract_party.id en contract.party3 = contract_party.id.
Het toevoegen werkt dan ook en de verschillende attributen worden aan de database toegevoegd d.m.v.:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $sql = "INSERT INTO contract SET id = '$_POST[newcid]', party1 = '$_POST[newcp1]', party2 = '$_POST[newcp2]', party3 = '$_POST[newcp3]', remarks = '$_POST[newcremarks]'"; if (!mysql_query($sql)) error('A database error occurred in processing your '. 'submission: ' . mysql_error()); |
Vervolgens wil ik de namen laten zien van de contractors van de instantie die zojuist is toegevoegd, maar dat krijg ik niet voor elkaar; het resultaat blijft leeg? Ik heb de volgende SQL query gemaakt, maar volgens mij klopt die niet:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $result = mysql_query("SELECT * FROM contract, contract_party WHERE contract.party1=contract_party.id AND contract.party2=contract_party.id AND contract.party3=contract_party.id AND contract.type=contract_type.id AND contract.id = '$_POST[newcid]'"); if (!$result) { error('A database error occurred in processing your submission: ' . mysql_error()); } $myrow = mysql_fetch_array($result); $remark = $myrow['remarks']; $keydisc = $myrow['keydisc']; $remarkpb = wordwrap($remark, 80, "<br>", 1); $keydiscpb = wordwrap($keydisc, 80, "<br>", 1); echo "<table id=\"table\"><tr><td>Contract Party 1</td><td id=\"result\"><b>".$myrow['contract_party.name']."</b></td></tr>"; echo "<table id=\"table\"><tr><td>Contract Party 2</td><td id=\"result\"><b>".$myrow['contract_party.name']."</b></td></tr>"; echo "<table id=\"table\"><tr><td>Contract Party 3</td><td id=\"result\"><b>".$myrow['contract_party.name']."</b></td></tr>"; |
In het bovenstaande stuk code vraag ik drie keer $myrow['contract_party.name'] op...Ik denk dat dit niet kan???
Ziet iemand waar de fout zit of heeft iemand een veel beter idee om dit te realiseren?
Alvast bedankt voor de hulp!