Toon posts:

[Video] Achtergrond er uitknippen

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zoek een programma waar ik mee een voorwerp uit een opgenomen iets er uit kan halen,

bijvoorbeeld: ik heb een hele groene achtergrond en daar loopt dan iemand door heen
Dan wil ik die achtergrond er uitknippen en het voorwerp dat loopt in een andere video plakken (maar wel dat je hem er zo inplakt dat het net zo gifje lijkt bijvoorbeeld.
dus niet dat je iemand er uit knipt en in een andere video plakt dat er zo vierkant wit vakje om heen zit,
Weet iemand hoe dat moet?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Je hebt een programma dat de zogenaamde "chromakey functie heeft..
Dan kun je de groene of blauwe achtergrond vervangen door iets anders (filmpje oid)

Pinnacle Studio 9.3 Plus heeft dat iig weet ik..

Afbeeldingslocatie: http://www.pinnaclesys.com/images/ProductImages/ss_02_studio9plusB_07.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Occy74 op 11-05-2005 16:55 ]

Systeem Specs

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:28

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Met de meeste video bewerkings programma's kun je het complete filmpje eroverheen plakken (mits deze een compleet groene of blauwe achtergrond heeft.
Dan haalt het programma zelf de groene of blauwe achtergrond voor je weg :)
Werkt bij elk programma uiteraard anders, maar zit ergens wel een optie die "Blue screen" of "Green Screen" heet :)
suc6

edit:

Damn you drunkfux :( :P

[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 11-05-2005 16:55 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 08:45

Nietzman

Woei!

Zoek maar eens op Chroma key. (Zo heet het.)

Ik weet alleen waar het in Final Cut zit, maar Premiere zal het ook wel hebben.

Verwijderd

Adobe AfterFX, Apple Shake, Combustion, etc

AfterFX wordt het meest gebruikt. Als je de achtergrond helemaal groen hebt, dan is het als het ware een druk op de knop, zo niet, dan moet je frame voor frame uit gaan zitten knippen.

Verwijderd

Nietzman schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:55:
Zoek maar eens op Chroma key. (Zo heet het.)

Ik weet alleen waar het in Final Cut zit, maar Premiere zal het ook wel hebben.
Premiere heeft 't niet, daar hebben ze AfterFX voor.

Verwijderd

Topicstarter
oke maar hoe zijn deze proggies?
Adobe AfterFX, Apple Shake, Combustion, etc
is het moeilijk telkens om alles te editen of anders,
Weet iemand trouwens of je bij sony vegas 6.0 dat green screen kan weg halen?

Verwijderd

Geen ervaring met Vegas, vegas is editing software en green screen weghalen is de taak van compositing software. Alhoewel FCP het wel kan.

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:54:
Je hebt een programma dat de zogenaamde "chromakey functie heeft..
Dan kun je de groene of blauwe achtergrond vervangen door iets anders (filmpje oid)

Pinnacle Studio 9.3 Plus heeft dat iig weet ik..

[afbeelding]
dat eerste heb ik gevonden, maar dat 2eplaatje:S hoe je het in een andere video plakt weet ik niet 8)7
zit nu al een uur te zoeken

Verwijderd

Geen idee hoe het in Pinnacle werkt, maar in Avid en Premiere en FCP leg je het gekeyde filmpje op een videolaag boven de laag met de 'achtergrond'. Doordat het weggekeyde groen nu transparant is zie je het filmpje 'eronder' er gewoon doorheen.

Verwijderd

Alle bovengenoemde programma's kunnen keyen.

Premiere is vrij eenvoudig, 1 klik om een kleur te pakken en een paar schuifjes om te tweaken.
Maar voor de betere resultaten heeft Adobe toch liever dat je AFX gebruikt ;)

De meeste video-montage programm's hebben wel keyers. Maar bedenk wel dat deze "consumenten" programma's veelal vrij simpele keyers hebben, voor echt naadloze resultaten kom je toch uit bij compositing software zoals Combustion, AfterFX etc etc...

De keyers van Combustion zijn het meest uitgebreid en in mijn optiek ook de beste.
De discreet-keyer uit Combustion komt regelrecht uit de high-end systemen van Discreet, Inferno, Flame, Soke etc.
Ik gebruik deze keyer erg vaak, en het is echt een onwijs goede keyer. Zelfs de slechtst belichte opnames kan je nog uitkeyen. Heb zelfs DV materiaal feilloos uit kunnen keyen hiermee _/-\o_

Shake heeft weer de keylight keyer. Welke ook fijn is, maar mist toch net weer de uitgebreidheid,

After-Effects heeft ook een paar keyers, maar daar werk ik niet mee omdat ik knettergek van al die zwevende venstertjes wordt.

Trouwens, iemand zei hierboven dat je allemaal losse frames uit moet gaan knippen...
Daar zijn keyers juist voor, om dat te vermijden ;) Je kan alle parameters van keyers animeren, zodat je niet frame voor frame te werk hoeft te gaan.

Kortom, het is maar net hoever je wilt gaan...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 23:35 ]

Pagina: 1