Ik weet dat er een boel topics over zijn te vinden met de search, maar ze beslaan of niet mijn probleem, of er wordt geen oplossing gevonden.
Ik heb een site waarop mensen inloggen...
Ze loggen in en er wordt een sessie aangemaakt.
Zodra ze de browser sluiten moet hun werk weg zijn en dus staat "session.cookie_lifetime" op 0.
Dat deel werkt allemaal...
Het probleem zit hem in het volgende:
In het systeem moeten soms handelingen worden verricht die behoorlijk wat tijd vergen..
Voorbeeld:
1. een gebruiker logt in
2. een gebruiker krijgt een brief voor zijn neus die hij aan dient te passen
3. de gebruiker submit de aangepaste brief.
Nu wil het zo zijn dat er soms wel een uur kan zitten tussen stap 2 en 3..
Er is dus geen communicatie met de server; er gebeurt alleen clientside wat..
De sessie moet nu echter wel behouden blijven, omdat de gebruiker pas na dat uur submit, en dan dus niet opnieuw zou moeten inloggen.
Nu dacht ik dat het een kwestie was van de "session.gc_maxlifetime" op meer dan de default 1440 sec (is 24 minuten) zetten, maar zelfs bij een setting van 8 uur (28800s) blijkt de sessie dan niet meer te bestaan..
Zie ik wat over het hoofd? Wat gaat er fout?
Ik heb een site waarop mensen inloggen...
Ze loggen in en er wordt een sessie aangemaakt.
Zodra ze de browser sluiten moet hun werk weg zijn en dus staat "session.cookie_lifetime" op 0.
Dat deel werkt allemaal...
Het probleem zit hem in het volgende:
In het systeem moeten soms handelingen worden verricht die behoorlijk wat tijd vergen..
Voorbeeld:
1. een gebruiker logt in
2. een gebruiker krijgt een brief voor zijn neus die hij aan dient te passen
3. de gebruiker submit de aangepaste brief.
Nu wil het zo zijn dat er soms wel een uur kan zitten tussen stap 2 en 3..
Er is dus geen communicatie met de server; er gebeurt alleen clientside wat..
De sessie moet nu echter wel behouden blijven, omdat de gebruiker pas na dat uur submit, en dan dus niet opnieuw zou moeten inloggen.
Nu dacht ik dat het een kwestie was van de "session.gc_maxlifetime" op meer dan de default 1440 sec (is 24 minuten) zetten, maar zelfs bij een setting van 8 uur (28800s) blijkt de sessie dan niet meer te bestaan..
Zie ik wat over het hoofd? Wat gaat er fout?