Ik was vandaag bezig een nieuwe computer in elkaar aan het zetten.
Alles leuk in elkaar gebouwd en testen maar. Voedingstekker er in en ....
alle fans gaan draaien. Daar blijft het ook overigens bij. Zonder dat ik de aan/uit schakelaar indruk start ie al.
Om het probleem te kunnen achterhalen heb ik gekeken waar de oorzaak zou kunnen liggen. De volgende stappen heb ik ondernomen (deels gevonden via de search).
* Alle niet relevante hardware losgehaald. (werkt niet)
* Geheugen en videokaart losgehaald. (nog steeds zelfde probleem)
* Stroom eraf, batterij eruit, reset knopje indrukken (same problems).
* Alles maar weer uit elkaar gehaald.
Vervolgens heb ik het moederbord en de processor(+koelblok en fan ofcourse) aan mijn eigen voeding gehangen om te kijken of het de voeding is die niet goed is (ik ken het fenomeen van een voeding die te zwak is voor het systeem, maar dat is het dus niet). Ook aan mijn voeding dezelfde problemen.
Ik ben bang dat het moederbord niet goed is.
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen.
edit: kleine toevoeging. ik heb ook gewoon de 12v connector (4 pins) aangesloten
edit: ik heb zowel 20 als 24 pins ATX gebruikt (mag beide volgens mobo handleiding).
Alles leuk in elkaar gebouwd en testen maar. Voedingstekker er in en ....
alle fans gaan draaien. Daar blijft het ook overigens bij. Zonder dat ik de aan/uit schakelaar indruk start ie al.
Om het probleem te kunnen achterhalen heb ik gekeken waar de oorzaak zou kunnen liggen. De volgende stappen heb ik ondernomen (deels gevonden via de search).
* Alle niet relevante hardware losgehaald. (werkt niet)
* Geheugen en videokaart losgehaald. (nog steeds zelfde probleem)
* Stroom eraf, batterij eruit, reset knopje indrukken (same problems).
* Alles maar weer uit elkaar gehaald.
Vervolgens heb ik het moederbord en de processor(+koelblok en fan ofcourse) aan mijn eigen voeding gehangen om te kijken of het de voeding is die niet goed is (ik ken het fenomeen van een voeding die te zwak is voor het systeem, maar dat is het dus niet). Ook aan mijn voeding dezelfde problemen.
Ik ben bang dat het moederbord niet goed is.
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen.
edit: kleine toevoeging. ik heb ook gewoon de 12v connector (4 pins) aangesloten
edit: ik heb zowel 20 als 24 pins ATX gebruikt (mag beide volgens mobo handleiding).
[ Voor 10% gewijzigd door vriesdude op 11-05-2005 16:38 ]
/dev/null