Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer In De Sla-Olie

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
HAMBURG - Een Duitser koelt zijn computer al ruim een jaar in slaolie. Het grote voordeel: absolute stilte. Het geruis van de luchtgekoelde pc werkte de man zo op zijn zenuwen, dat hij het hele apparaat in een aquarium met dertig liter olie plaatste. Alleen de harde schijf zit niet in de olie, meldden Duitse media woensdag.

bron

Foto's
Nou mensen ik heb thuis nog wel 3 aquariums staan, wie wilt er 1 kopen? :P

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:31

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 09:04
Inderdaad niks nieuws onder de zon maar een jaar is wel lang

Verwijderd

Spike_Wolf heeft ook een keer zo'n project gedaan, project submarine.
Op zijn pagina is hier geloof ik meer informatie over te vinden, op GoT is het ook al een keer langs gekomen ;) Hier op GoT doen ze dat vaker :)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Nuttig dat hij die CPUfan er nog op heeft 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door GGS_206 op 11-05-2005 16:48 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

ach ja wrom niet, beetje olie circulatie :+

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

GGS_106 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:48:
Tuurlijk, dan krijg je wat waterflow, het moet toch gekoeld worden immers.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
GGS_106 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:48:
Ja inderaad een beetje vreemd
Hij laat de ventilatoren wel gewoon draaien, waardoor de olie beter circuleert.

Ziet er verder wel leuk uit alleen had hij het wel wat mooier mogen afwerken als je het mij vraagt. Het lijkt nou meer alsof hij alles in dat aquarium gegooit heeft en hoopte op een goede afloop (bv de kabels etc).

[ Voor 11% gewijzigd door OneUp op 11-05-2005 16:57 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Een pentium2tje kan echt wel zonder koeler.. ofwel: geen slaolie nodig

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

FnF schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:53:
[...]

Tuurlijk, dan krijg je wat waterflow, het moet toch gekoeld worden immers.
En wordt t water niet troebel :P

(denk aan algengroei enzo)

rofl 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door GGS_206 op 11-05-2005 16:59 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
aandelen kopen in sla-olie is nu de beste handeling op de beurs.
eerder deze week werd al bekend gemaakt dat sla-olie ook als diesel in een auto kon dienen.

kzal me moeder ff naar de C1234 sturen om met 2 winkelkarretjes vol sla-olie flessen terug te laten komen. haha

wel een zeer coole oplossing van de beste man

www.degroot-it.nl

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
hmm best wel lomp, Hij heeft een knoppix cd, maar kan niet eens zijn pc fatsoenlijk stil krijgen met fans... 8)7

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Die fan zit er op om de olie te laten circuleren volgens nu.nl. Hij heeft iig geen klagen over slechte airflow 8)7
"nee vanaaf ben ik wat later, moet mn computer nog verschonen..." ;)
Lijkt me ook wel lekker om ff gauw een kaartje ofzo bij te plaatsen, of als je wat overkoopt/neemt van die gozer. Al je aansluitingen vol met van die drap...

[ Voor 11% gewijzigd door Arie-Kanarie op 11-05-2005 17:06 ]

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Verwijderd

Er komt dus geen kortsluiting door de olie ? Eerste keer dat ik dit zag. Is wel ontzettend goor al die olie en lijkt me een exstreem probleem om je hardware schoon te maken.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:07:
Er komt dus geen kortsluiting door de olie ? Eerste keer dat ik dit zag. Is wel ontzettend goor al die olie en lijkt me een exstreem probleem om je hardware schoon te maken.
Olie is a-polair, het bevat geen vrije elektronen dus het geleid niet.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:07:
Hoezo schoonmaken, je hebt ook geen last van stof toch?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04
nee, ok.

maar als je een uitbreiding wil toevoegen of een andere GFX-kaart, zul je toch eerst je slots moeten uitspuiten met Ethanol oid...

en geleid slaolie wel goed warmte eigenlijk? :?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Als het zo simpel is als dit, waarom heb je dan eigenlijk geen commerciele oplossingen die standaard een case gevuld met olie leveren?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
BARACUS schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:19:
[...]

Hoezo schoonmaken, je hebt ook geen last van stof toch?
Wat denk je dat er in die bak valt? Juist, stof :P Het zal na een tijdje iig wel een ranzige zooi worden.
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:25:
Als het zo simpel is als dit, waarom heb je dan eigenlijk geen commerciele oplossingen die standaard een case gevuld met olie leveren?
Gewicht?

[ Voor 31% gewijzigd door Admiral Freebee op 11-05-2005 17:25 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Komt die watercirculatie niet automatisch op gang, zonder fan? Warm water gedraagt zich toch hetzelfde als warme lucht, dus dat het naar boven gaat?

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:03
Bergen schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:26:
Komt die watercirculatie niet automatisch op gang, zonder fan? Warm water gedraagt zich toch hetzelfde als warme lucht, dus dat het naar boven gaat?
En warme sla -olie ook?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Verwijderd

amour021 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:25:
[...]

Wat denk je dat er in die bak valt? Juist, stof :P Het zal na een tijdje iig wel een ranzige zooi worden.

[...]

Gewicht?
Alsof een chieftech kast of een oude 21" monitor zo licht waren. Beiden bestaan ook.
Wat zal zo'n dingen wegen? Kilotje of 30?

Als je het voor kleinere computers doet (ala formaat mac mini) hoeft het helemaal niet zo groot te zijn. Denk aan media PC toepassingen in micro ATX formaat. Waarom zouden die zwaar zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 17:31 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

* TommyGun trekt zak patat open en gooit erin. Of was dat met andere olie? B) :Y)

Wel leuk maar zou het toch niet zelf willen....

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 11-05-2005 17:31 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

MaD_co schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:28:
[...]

En warme sla -olie ook?
Euh ja sla-olie bedoelde ik. Het is natuurlijk wel veel minder vloeibaar dan water dus het zal niet echt lekker op gang komen, maar sla-olie beweegt wel soepeler als het warm is dan wanneer het op kamertemperatuur is, volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 11-05-2005 17:38 . Reden: zinnetje herschreven ]

Verwijderd

Frituurolie zou ook leuk zijn om naast geluidsdemping ook frikandellen te bakken :+

• BARACUS
amour021 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:25:
[...]

[...]

Gewicht?
Ik vind het er zo al ranzig uitzien :P
Maar in mijn gedachte blijft stof bovenop de olie drijven, als het dan toch gaat zakken dan zijn het een soort ranzige oliestofballen die niet in de electronica gaan zweven. Je hebt natuurlijk ook aquariums met een deksel incl. tl verlichting :)

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 10:52

elTigro

Es un Gringo!

je kunt die olie toch ook wel filteren? Mijn auto heeft in ieder geval een olie filter :D
Ik denk" ruk die filter eruit, ram m in je glazenbak en ga eens nadenken hoe je zo'n filter eigenlijk uberhaupt moet aansluiten"

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• BARACUS
BK1 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:20:
je kunt die olie toch ook wel filteren? Mijn auto heeft in ieder geval een olie filter :D
Ik denk" ruk die filter eruit, ram m in je glazenbak en ga eens nadenken hoe je zo'n filter eigenlijk uberhaupt moet aansluiten"
Badkuip stop erin, even door de filter en weer terug in het aquarium :Y)

Verwijderd

Nja, aangezien vervuiling het probleem is, zou een goed filter geen kwaad kunnen, maar bne bang dat dit chemisch filter zou meoten zijn (anders was het toch al gedaan)

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
CPU & PSU fans zullen het niet zo snel begeven omdat ze nu voldoende smering hebben :)

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Haha hier had ik nog niet van gehoord :D
Heeft er nog iemand screens van, want de site in de startpost kan niet gevonden worden, en de 2 links daaronder zitten wel screens bij, maar die doen t niet meer :P

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit was al wel zo'n beetje bekend, en hoort eigenlijk in Casemodding & Elektronica thuis. Maar daar is het ook al wel bekend, dus dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.