Ik heb al jaren (sinds 2000) een Asus laptop, maar sinds kort start deze niet meer op.
De specs van de laptop:
Asus L7300/L7200 series
Intel Pentium III 500 MHZ
192 SO-Dimm SDRAM (uitgebreid vorig jaar)
40 GB IBM travelstar (vorig jaar aangeschaft)
Windows XP Pro
Het probleem:
als ik de laptop aanzet blijft het beeld zwart. De power indicator brandt groen en de Activity indicator brandt in eerste instantie ook groen en gaat na een tijdje uit. Als ik de laptop aanzet hoor ik ook heel effe de harde schijf ratelen/tikken en ook de CD-ROM maakt een licht geluid. Daarna doen ze beide niets meer. Het lijkt erop alsof ze niet op gang kunnen komen (zoals een auto bijv moeilijk of niet wil starten).
Wat ik heb gedaan:
-opstarten laptop met alleen de lion accu met huidige configuratie
-opstarten laptop met alleen de voeding met huidige configuratie
-opstarten laptop met beide en met de huidige configuratie
-ik heb m;n oude HDD verwisseld en het bovenstaande geprobeerd
-ik heb m'n oude geheugen verwisseld en het bovenstaande geprobeerd
-ik heb geheugen en HDD verwisseld en het bovenstaande geprobeerd.
Dit alles heeft geen positief effect gehad. Een paar keer kwam ik wel het BIOS scherm voorbij maar daarna bleef hij ook hangen. En nu blijft het scherm steeds zwart.
Heeft iemand een idee??
De specs van de laptop:
Asus L7300/L7200 series
Intel Pentium III 500 MHZ
192 SO-Dimm SDRAM (uitgebreid vorig jaar)
40 GB IBM travelstar (vorig jaar aangeschaft)
Windows XP Pro
Het probleem:
als ik de laptop aanzet blijft het beeld zwart. De power indicator brandt groen en de Activity indicator brandt in eerste instantie ook groen en gaat na een tijdje uit. Als ik de laptop aanzet hoor ik ook heel effe de harde schijf ratelen/tikken en ook de CD-ROM maakt een licht geluid. Daarna doen ze beide niets meer. Het lijkt erop alsof ze niet op gang kunnen komen (zoals een auto bijv moeilijk of niet wil starten).
Wat ik heb gedaan:
-opstarten laptop met alleen de lion accu met huidige configuratie
-opstarten laptop met alleen de voeding met huidige configuratie
-opstarten laptop met beide en met de huidige configuratie
-ik heb m;n oude HDD verwisseld en het bovenstaande geprobeerd
-ik heb m'n oude geheugen verwisseld en het bovenstaande geprobeerd
-ik heb geheugen en HDD verwisseld en het bovenstaande geprobeerd.
Dit alles heeft geen positief effect gehad. Een paar keer kwam ik wel het BIOS scherm voorbij maar daarna bleef hij ook hangen. En nu blijft het scherm steeds zwart.
Heeft iemand een idee??