[hosting] 2 verschillende site's naar 1 ip

Pagina: 1
Acties:

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 11:37

Zeddicius

Conscience do cost

Topicstarter
Misschien is de topic titel een beetje onduidelijk, maar ik zal het even uitleggen

(ik heb al gezocht via de Search, maar kon niet iets passends vinden, mijn excuses als ik niet goed genoeg heb gezocht)

Ik krijg net een mailtje van een klant waarvoor wij domein blabla.nl hosten. Die klant heeft echter ook bij een andere hostingprovider blabla.org gehost. Nu is zijn vraag of hij dat .org domein naar het .nl domein kan laten wijzen. hij heeft in de DNS bij de andere provider al ingesteld dat alle requests voor .org naar ons ip moeten. Hoe kan ik instellen dat requests org blabla.org die naar ons ip worden doorgestuurd gaan wijzen naar de directory van bla.nl?

Ik hoop dat iemand me kan helpen en dat het topic juist geplaatst is.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:46
Zeddicius schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:22:
Misschien is de topic titel een beetje onduidelijk, maar ik zal het even uitleggen

(ik heb al gezocht via de Search, maar kon niet iets passends vinden, mijn excuses als ik niet goed genoeg heb gezocht)

Ik krijg net een mailtje van een klant waarvoor wij domein blabla.nl hosten. Die klant heeft echter ook bij een andere hostingprovider blabla.org gehost. Nu is zijn vraag of hij dat .org domein naar het .nl domein kan laten wijzen. hij heeft in de DNS bij de andere provider al ingesteld dat alle requests voor .org naar ons ip moeten. Hoe kan ik instellen dat requests org blabla.org die naar ons ip worden doorgestuurd gaan wijzen naar de directory van bla.nl?

Ik hoop dat iemand me kan helpen en dat het topic juist geplaatst is.
De plek waar je het .nl domain hebt geregistreerd, daar moet je dat kunnen veranderen!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
apache virtualhost instellen.

http://httpd.apache.org/docs/vhosts/

Je bent vergeten te vermelden of je wel Apache gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door Arnout op 11-05-2005 16:26 ]

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Topicstarter
We draaien inderdaad Apache, sorry dat ik het vergat te zeggen :)

Dus als ik het goed begrijp moet ik het instellen op onze server (waar inderdaad het .nl domein draait) bij virual hosts? Hoe kan je dan instellen dat reqeusts van ip xxx.xxx.xx.xxx die naar ons ip zijn doorgestuurd naar het .nl domein wijzen?

edit. ah je was net eerder

[ Voor 6% gewijzigd door Zeddicius op 11-05-2005 16:29 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Zeddicius schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:27:
We draaien inderdaad Apache, sorry dat ik het vergat te zeggen :)

Dus als ik het goed begrijp moet ik het instellen op onze server (waar inderdaad het .nl domein draait) bij virual hosts? Hoe kan je dan instellen dat reqeusts van ip xxx.xxx.xx.xxx die naar ons ip zijn doorgestuurd naar het .nl domein wijzen?
Zie mijn link. Verdiep je er eerst eens in voordat je weer gaat vragen.
Ok, succes!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

scala van oplossingen.
- Je maakt een index.php/html met een redirect
- Je stelt de DNS aan de andere kant in dat ie naar het ip van julie gaat (en dan nog ff n vhost)
- Je laat mensen zelf klikken op de normale domeinnaam
- Je zorgt dat het domein bij jullie komt te staan (en dan nog ff n vhost)

Maar als ik goed begrijp hosten jullie?
Dan moet heb begrip vhost toch wel duidelijk zijn dacht ik zo :?

Deze advertentieplaats is te huur!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Topicstarter
RammY schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:31:
scala van oplossingen.
- Je maakt een index.php/html met een redirect
- Je stelt de DNS aan de andere kant in dat ie naar het ip van julie gaat (en dan nog ff n vhost)
- Je laat mensen zelf klikken op de normale domeinnaam
- Je zorgt dat het domein bij jullie komt te staan (en dan nog ff n vhost)

Maar als ik goed begrijp hosten jullie?
Dan moet heb begrip vhost toch wel duidelijk zijn dacht ik zo :?
Het begrip vhosts in wel bekend bij mij, maar ik dacht dat het alleen was om meerdere domein namen op 1 ip te hebben. In dit geval hosten wij het .org domein niet, dus vandaar mijn vraag. Maar bedankt voor de hulp allemaal, ik denk dat ik er nu wel uitkom :)

Ps. de normale 'hosting' man is nu op vakantie en is niet bereikbaar om dat hij in het vliegtuig zit, ik kan het dus niet even aan hem vragen nu en het had haast. Het is allemaal nog een beetje nieuw voor mij :X

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:15
Je doet inderdaad met vhosts meerdere domeinen, maar nu verwijs je deze 2 naar 1 dezelfde directory

|>

Pagina: 1