Super Nintendo Output frequentie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.960 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
Iets wat vreemde vraag waarschijnlijk, maar omdat het niet geheel duidelijk is toch maar...

In het kader van retrogaming heb ik maar een originele snes spelcomputer gekocht. Een luxe multikabel (a/v kabeltje) heb ik niet, dus hebben ze een alternatieve manier, namelijk 't rf-adaptertje die je tussen je wandcontactdoos (van oa kabeltv kortweg CATV) en TV moet plaatsen. Deze stuurt het signaal d.m.v. megahertz aan.

Maar doordat ik niet in staat ben te achterhalen op welke frequentie het beestje zit, nu had ik natuurlijk voordat ik het topic geopend heb even verder gekeken. Een nieuwsgroepposting uit 1991 zei dat het op 90Mhz zou werken. Dit uiteraard geprobeerd, dit werkt niet.

Iemand enig idee op welke frequentie de snes werkt?

ps: autosearch of scan freq. werkt niet :? althans niet via dscaler of wintv2000, ik wil het graag op mijn tvkaart van de pc aansluiten vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:46
Ik heb vanmiddag een NES op me tv aangesloten en die werkt op 55 Mhz, misschien bij de SNES hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
Bedankt, ik ben nu niet aanwezig thuis maar zal het zeker even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:46
Standaard is kanaal 36-37 (rond de 590Mhz UHF ergens) daarvoor gereserveerd.

Maar goed, meestal kun je dat dmv een potmetertje instellen dus dat geeft geen garantie.

Sluit dat ding gewoon aan, trek de antenne (cai) eruit, en laat je TV gewoon de hele UHF band afzoeken, meeste tvs kunnen wel zelf scannen (of je moet eentje uit de oertijd hebben). Dan vastleggen onder een nummer en antenne er weer in, klaar.

(tenzij ie net op dezelfde freq. zit als een tv zender, dan moet je of omwisselen of dat ding op een andere frequentie zien te krijgen)

90Mhz??
90Mhz is een frequentie (mits FM gemoduleerd) gewoon een radiozender is ;)

TV gebruikt voornamelijk 2 frequentieranges, VHF en UHF.
VHF (kanaal 1-12 geloof ik): 47-68Mhz en 174-230Mhz
UHF (kanaal 14-65 ofzo): 470-860Mhz.

Op de cai wordt ook nog wel eens de S-band gebruikt, frequenties daarvan weet ik zo niet, maar dat is ook niet relevant.

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 12-05-2005 19:33 ]