Ik heb de fout zelf al gevonden! Na langetijd staren zag ik dat ik in de for each next loop die genest is in de andere de tablerow van de andere blijf gebruiken. Ik heb na het plakken en knippen van stukken code niet alles goed aangepast.
Het is in ieder geval opgelost.
Bedankt voor je interesse in dit topic
Om maar met de desbreffende code in huis te vallen:
In code hierboven bouw ik een tabel op. De tabel moet een forum weergegeven. Categories en daarin zijn forums gehangen. In de eerste for each next haal ik de categorien op en schrijf ik deze naar een tabel door voor elke categorie een datatrow toe te voegen. In deze for each next om de Cateories op te halen, haal ik de desbetreffende Forums op. Dit doe ik door in de for each next loop van de Categories een 2de for each next loop te nesten die de forums ophaalt die bij de Categories haalt. Dit gaat op dezelfde manier door een datarow toe te voegen aan de tabel.
Het probleem is dat hij als eerste een tablerow naar de pagina schrijft die een forum bevat. Hierdoor is de tabellayout naar de knoppen en staat alles verkeerd. Hoe kan dit? Ik maak toch eerst de tablerow voor de categorie aan?
Het is in ieder geval opgelost.
Bedankt voor je interesse in dit topic
Om maar met de desbreffende code in huis te vallen:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| Dim dsCategories As New DataSet dsCategories = Forum.GetCategories() For Each Category As DataRow In dsCategories.Tables(0).Rows Dim RowCategory As New TableRow RowCategory.BorderWidth = System.Web.UI.WebControls.Unit.Pixel(1) Dim CellCategoryName As New TableCell CellCategoryName.BorderColor = System.Drawing.Color.DarkBlue CellCategoryName.BackColor = System.Drawing.Color.LightBlue Dim CellDeleteCategory As New TableCell CellDeleteCategory.BorderColor = System.Drawing.Color.DarkBlue CellDeleteCategory.BackColor = System.Drawing.Color.LightGray Dim CellEditCategory As New TableCell CellEditCategory.BorderColor = System.Drawing.Color.DarkBlue CellEditCategory.BackColor = System.Drawing.Color.LightGray CellCategoryName.Text = Category("CategoryName") CellDeleteCategory.Text = "<a href=""ManageForums.aspx?Action=DeleteCategory&CategoryID=" & Category("CategoryID") & """> [img]""images/deletesmall.gif""></a>" [/img] [img]""images/controlpanelsmall.gif""></a[/img]" RowCategory.Cells.Add(CellCategoryName) RowCategory.Cells.Add(CellDeleteCategory) RowCategory.Cells.Add(CellEditCategory) Table1.Rows.Add(RowCategory) Dim dsForums As New DataSet dsForums = Forum.GetForums(Category("CategoryID")) For Each Forum As DataRow In dsForums.Tables(0).Rows Dim RowForum As New TableRow RowForum.BorderWidth = System.Web.UI.WebControls.Unit.Pixel(1) Dim CellForumName As New TableCell CellForumName.BorderColor = System.Drawing.Color.DarkGreen CellForumName.BackColor = System.Drawing.Color.LightGreen CellForumName.Text = vbTab & Forum("ForumName") Dim CellDeleteForum As New TableCell CellDeleteForum.BorderColor = System.Drawing.Color.DarkBlue CellDeleteForum.BackColor = System.Drawing.Color.LightGray Dim CellEditForum As New TableCell CellEditForum.BorderColor = System.Drawing.Color.DarkBlue CellEditForum.BackColor = System.Drawing.Color.LightGray CellDeleteCategory.Text = "<a href=""ManageForums.aspx?Action=DeleteForum&ForumID=" & Forum("ForumID") & """> [img]""images/deletesmall.gif""></a>" [/img] [img]""images/controlpanelsmall.gif""></a[/img]" RowCategory.Cells.Add(CellCategoryName) RowCategory.Cells.Add(CellDeleteForum) RowCategory.Cells.Add(CellEditForum) Table1.Rows.Add(RowCategory) Next Next |
In code hierboven bouw ik een tabel op. De tabel moet een forum weergegeven. Categories en daarin zijn forums gehangen. In de eerste for each next haal ik de categorien op en schrijf ik deze naar een tabel door voor elke categorie een datatrow toe te voegen. In deze for each next om de Cateories op te halen, haal ik de desbetreffende Forums op. Dit doe ik door in de for each next loop van de Categories een 2de for each next loop te nesten die de forums ophaalt die bij de Categories haalt. Dit gaat op dezelfde manier door een datarow toe te voegen aan de tabel.
Het probleem is dat hij als eerste een tablerow naar de pagina schrijft die een forum bevat. Hierdoor is de tabellayout naar de knoppen en staat alles verkeerd. Hoe kan dit? Ik maak toch eerst de tablerow voor de categorie aan?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 16:00 ]