Toon posts:

[JS] Variabele (object) uit een 'sub'-frame aansturen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak een file browser met behulp van JS / XML / PHP. Deze bestaat uit meerdere frames; de frameset (window.top), folders frame, files frame, en nog wat andere (hier onnodig te noemen).

In de files en folders frames heb ik objecten die de lijst aansturen, bijvoorbeeld de lijst kunnen verversen met de methode FolderList.Refresh();

Nou gebruik ik de syntax window.top.frames['folders'].FolderList.Refresh();, welke gewoon werkt. Alleen de bedoeling is dat ik volgens het DOM werk, dus ik probeer nu deze regel te veranderen naar window.top.document.getElementById('folders');, maar dan krijg ik een probleem.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
    var folders = window.top.document.getElementById( 'folders' );
    if (folders != null) {
        // Refresh folder list in folders frame
        alert( folders.document.FolderList ); // undefined
        alert( folders.FolderList ); // undefined
    }

Hoe kan ik op die manier mijn variabelen manipuleren/aansturen die in andere frames staan?

Hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd. Heb trouwens op de search niks kunnen vinden.

Alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 15:53 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

code:
1
top.frames['folders'].FolderList.Refresh();

Wat is hier niet DOM aan dan?

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat je je frame object haalt uit dat frames array in plaats van document.getElementById(). Ik las op een site dat dat niet een DOM manier was. Leuk genoeg ben ik het adres daarvan natuurlijk alweer vergeten.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 16:27 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:25:
Nou dat je je frame object haalt uit dat frames array in plaats van document.getElementById(). Ik las op een site dat dat niet een DOM manier was. Leuk genoeg ben ik het adres daarvan natuurlijk alweer vergeten.
Waarom zou het frames array geen onderdeel zijn van je Document Object Model? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Je aanpak met frames is de enige juiste manier. Ik zou zelf een schepje erbovenop willen doen en je adviseren om je methods op toplevel uit te voeren. Niet alleen zorg je zo voor een persistent laag, er zitten nog diverse voordelen aan vast waaronder snelheid, onderhoudbaarheid, overzicht, etc. het loont zich echt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:40:
Je aanpak met frames is de enige juiste manier. Ik zou zelf een schepje erbovenop willen doen en je adviseren om je methods op toplevel uit te voeren. Niet alleen zorg je zo voor een persistent laag, er zitten nog diverse voordelen aan vast waaronder snelheid, onderhoudbaarheid, overzicht, etc. het loont zich echt.
Goed punt, ga ik eens overwegen.

Bedankt voor de hulp allen!

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:36:
[...]

Waarom zou het frames array geen onderdeel zijn van je Document Object Model? ;)
Nou als ik kijk op http://www.mozilla.org/do...window_ref22.html#1017308 staat daar: "DOM Level 0. Not part of specification."

Vandaar dat ik dat dacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 21:19 ]

Pagina: 1