Ipod Mini Opladen via Usb 1.1 mogelijk of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 17:19

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Hallo ik ben nu 2 weken in het bezit van een ipod mini.. deze kan zoals bekend opgeladen worden met de usb kabel. Nu heb ik voorlopig nog alleen de beschikking over een computer met usb 1.1 Uit het boekje kan ik opmaken dat het niet mogelijk is om via Usb 1.1 op te laden (wel om te synchen) Op verschillende fora's is te lezen dat het bij sommige mensen wel gewoon werkt om op te laden via Usb 1.1
Als ik de ipod aansluit springt hij in de "koppel niet los" stand waarbij de batterij indicator aangeeft dat hij laad. Ook onder het sycnchen laad de ipod. Echter wanneer hij klaar is met sychen stopt ook het laden en gaat hij uit. laatst heb ik de ipod bijgeladen dmv hem helemaal leeg te gooien en weer te vullen maar dit is natuurlijk geen oplossing voor de lange termijn. Ik kan natuurlijk een usb 2.0 kaartje aanschaffen maar aangezien ik binnen enkele maanden een nieuwe powerbook ga kopen wil ik me geld liever saven en tijdelijk gebuik maken van een tooltje waarmee ik spanning op de usb poort hou oid.
Het betreft hier trouwens wel gewoon een Windows(2000) pc en geen mac.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:55
als t werkt, dan werkt t toch?
maar wat kost zo'n kaartje? 20 euro volgens mij, best handig toch?
maar je kunt em ook opladen via t stopcontact

heb je verder geen last van de traagheid van usb 1.1? 4 gig is veel om over te pompen op 700/800 kb/s

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58

Neus

www.zenaconsult.com

Op mijn iBook G3 700 (dus USB 1.1) heb ik mijn iPod mini zonder problemen kunnen opladen; het 'koppel niet los' kwam alleen te voorschijn indien ik ook de iPod als disk wil benaderen maar dat heb ik in iTunes uitgezet. Kopieren is niet echt snel, dat doe ik liever met mijn mac mini (USB 2.0).

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

djmurcielago schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:46:

maar je kunt em ook opladen via t stopcontact
Bij de nieuwe iPod mini's zit er geen aparte lader meer bij. Weet TS trouwens zeker dat zijn iPod niet gewoon vol is en daarom uitvalt? Als het echt niet gaat dan zou ik niet voor een usb2 kaartje of firewire maar een tweedehands of 3rd party netlader.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Hoi, ik heb op mijn schattige AMD 1GHz ook alleen maar USB 1.1, en bij mij werkt het perfect, ik kan gewoon opladen via usb... ( Heb XP ; geen SPx, en een iPod 20 GB 4G)
Gelukkig komt binnekort mijn Powerbook binnen O+ , want 10 gig overzetten met USB 1.1 gaat nou eenmaal niet zo snel |:( ..
Maar als je geen spanning over je usb poort houdt neem dan een gevoedde usb hub. Die heb ik er ook tussen hangen en werkt goed :P

[ Voor 5% gewijzigd door GSL op 11-05-2005 17:16 . Reden: Tsja lezen is soms moeilijk ;P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:14

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

GSL schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:12:
Hoi, ik heb op mijn schattige AMD 1GHz ook alleen maar USB 1.1, en bij mij werkt het perfect, ik kan gewoon opladen via usb... ( Heb XP ; geen SPx, en een iPod 20 GB 4G)
Gelukkig komt binnekort mijn Powerbook binnen O+ , want 10 gig overzetten met USB 1.1 gaat nou eenmaal niet zo snel |:( ..
Maar als je geen spanning over je usb poort houdt neem dan een gevoedde usb hub. Die heb ik er ook tussen hangen en werkt goed :P
Werkt die USB hub ook als 'lader' voor je iPod als die hub geen verbinding heeft met je computer? :) Lijkt me de ideale manier om je iPod op te laden op bijv vakantie namelijk :P (gaat me eigenlijk meer om de iPod shuffle, maar dat zal wel niet veel verschillen.. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 21:03
Er is ook gewoon een Ipod lader te krijgen hoor ;) Voor 39 euri (dacht ik) ben je de man.Kan je em in het stopcontact steken en laden maar :). Wat je natuurlijk ook kan doen is een firewire kabel kopen voor de ipod en een loss firewire connector en daar gewoon euh 12 volt opzetten ;) Dan laad ie ook :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

R4NCOR schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:09:
[...]

Werkt die USB hub ook als 'lader' voor je iPod als die hub geen verbinding heeft met je computer? :) Lijkt me de ideale manier om je iPod op te laden op bijv vakantie namelijk :P (gaat me eigenlijk meer om de iPod shuffle, maar dat zal wel niet veel verschillen.. :))
Yup idd :)
Pagina: 1