[LCD tv ] Beeld optimaliseren van Loewe Xelos A32

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:16
Ik ben sinds kort in het bezit van een Loewe Xelos A32 LCD tv. (32 inch)
Afbeeldingslocatie: http://www.loewe.nl/portal//pics/produkttv/xelos_a_32/Produktabb_XEL32-FRONT.jpg
:p
Nu ben ik nog niet tevreden over het beeld. De brightness is veel te hoog, kleuren niet mooi etc.
Ik heb het vermoeden dat dit gewoon echt ligt aan de instellingen. (ik heb hem namelijk in de winkel wel met mooi beeld gezien) Nu heb ik daar al een beetje mee gewinkeld maar eigenlijk zonder het gewenste resultaat.

Heeft iemand een idee of er eenvoudige hulpmiddelen zijn om tot degelijke instellingen te komen:
kalibratie dvds, computerprogrammas etc etc. Misschien heeft iemand anders ervaring met het tot ideale instellingen komen voor eventueel een andere LCD tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

In welke modus vind je je beeld niet mooi? Bij televisie kijken of bij dvd gebruik? Misschien heb je wel andere dvd speler op die tv gehad toen je hem zag in de winkel of andere kabels. Misschien je tv ontvanger (bij digitene of schotel...) wel anders. Het kan aan allerlei punten liggen. En komt nog eens bij of je tv kijkt in een donkere kamer of lichte kamer. Meestal is Beeld (licht) het op zijn best als de omgeving donker is. Geldt niet alleen voor beamers ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:20

jasjenl

Liab A Tymo

Ik zou zo'n tv een ISF calibratie laten ondergaan, heb ik ook met mijn Loewe gedaan (dat was dan weliswaar nog een 'gewone' crt, maar goed) en je krijgt er een veel beter beeld voor terug. Kijk maar eens op het Htforum en dan met name hier voor meer info over wat een ISF calibratie eigenlijk inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb hetzelfde probleem... Maar dan met mijn crt loewe... Opzich is het beeld schitterend enzo hoor, maar ik heb het idee dat er meer uit gehaald kan worden... ISF is inderdaad een mogelijkheid, maar wel een prijzige...
Wat tips om de tv netjes zelf af te stellen zouden dan ook zeker welkom zijn hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:20

jasjenl

Liab A Tymo

Och wat is prijzig? Mijn TV heeft me destijds 4000 gulden gekost en dan vind ik die 125 euro voor een calibratie relatief niet veel om het onderste uit de kan te halen.