VBScript class bruikbaar in JScript?

Pagina: 1
Acties:

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 23:16

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Met een groot project ben ik tegen een akelig probleem gelopen. De interface om een ActiveX control werd op een nogal vreemde manier gebruikt (misbruikt). Een property werd in principe gebruikt als een function, bijvoorbeeld:

document.HetObject.AddImage = strFile;
(javascript)

Deze regel is dus geen property, maar roept daarintegen een functie in de ActiveX control aan. De vervanger van deze OCX (waar ik al een lange mee bezig ben) doet dit echter niet. Ik heb wat zitten te experimenteren voor het maken van een 'wrapper' class, omdat er anders heel veel ASP pagina's waar het object gebruikt wordt verandert mogen worden, bij een aardig aantal klanten. Iets waar ik niet echt op zit te wachten.

* Mijn eerste idee was om een javascript object te maken, met wat functies (indentieke namen als voormalige functies). Wanneer ik echter het "=" teken gebruik wordt de hele javascript functie vervangen. Geen success

* Het is zover ik gevonden heb op google onmogelijk om de = te overloaden/overriden om als functie gebruikt te kunnen worden.

* Vandaar dat ik ene mix van javascript/vbscript wil proberen, iets als:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<script language="vbscript">

Class testclass
    Public Property Let test(newval)
        msgbox("test:" & newval)
    End Property
end Class
</script>

<script language="javascript">

var obj = new testclass
    obj.test = 4
</script>

Wat een fout geeft in de javascript code, omdat testclass undefined is.

Ik denk echter dat bovenstaande onmogelijk is. Verder denk ik ook dat er (helaas) geen simpele oplossing voor het probleem is, maar misschien heeft iemand een goede ingeving?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je nou zelf die ocx ontwikkeld (of invloed op de ontwikkeling)? Want dan kan je toch gewoon een public functie ervan maken, dan is je functie meteen aanspreekbaar met vb- of javascript.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 23:16

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Nee, die OCX is 'obsolete' door mijn javascript variant, er daarnaast kan er ook geen wrapper OCX gemaakt worden oid.