Toon posts:

Wat voor een cpu moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik had een vraag, die heb ik gekregen door de verschillende meningen van mensen.

Ik koop morgen een MSI k7t pro 2 moederbord. In eerste instantie wilde ik een TB 800 kopen. Maar nu hoor ik dat een Duron 800 zowat even snel is en beter is over te klokken.

Ik wil er mee gaan gamen, ik heb 256 mb ram en een geforce 2mx. Ook heb ik mijn koetjes grazen en heb ik er een hekel aan om te wachten.

Wat moet ik kiezen, welke is beter over te klokken, welke is sneller? Het prijs verschil is namelijk erg groot

alvast bedankt !

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Volgens mij waren de Duron 600 650 en de 700 nog beter over te klokken als de 800. Scheelt je weer in de prijs.

Verwijderd

duron 650 draait nu op 950 op 57,3 graden en is sneller dan een PIII-1000 (in sandra)
dat zegt genoeg :)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar tb 800@900
of duron 700@900

dus wat is het verschil ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 januari 2001 23:29 schreef --ReapeR-- het volgende:
duron 650 draait nu op 950 op 57,3 graden en is sneller dan een PIII-1000 (in sandra)
maar de tbird is toch nog sneller ?

Verwijderd

een duron die op 1030 loopt is sneller dan een t-bird op 1000 dus dat is minimaal

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heej, onthoudt het he: Je hoeft niets te kopen! ;)

Tja, ik zou voor de T-Bird gaan. >:)
Ik merk weinig verschil als ik me T-Bird 850MHz op 1Gig laat draaien, volgens mij maar een paar procent.... dus eigenlijk te verwaarlozen... de reden dat ik hem weer terug heb gezet is omdat win2k crashde. :(

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Kortom, een TB is gewoon sneller en die moet ik nemen! :)

Een duron kan je wel leuk overklokken, maar als bijv je geheugen niet meewerkt kom je niet verder dan die lullige 700 :)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

yep komt het eigenlijk wel op neer

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Belangrijk verschil tussen Duron & Tbird= L2 Cache.

Beiden hebben 128KB L1, maar de Tbird heeft 256KB L2 tov 64KB voor de Duron.

Scheelt flink in allerlei apps. Alleen erg FPU intensive spul laat de Duron gelijk trekken met de Tbird. Kortom, een Tbird 800 voor dezelfde prijs als een Duron 800 is -zeker- een betere koop, en zelfs voor een beetje meer is de Tbird nog te prefereren (Vgl. PII-233 vs. Celeron 233 Covington)

Oslik, blyat! Oslik!

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Op woensdag 10 januari 2001 23:29 schreef --ReapeR-- het volgende:
57 graden?? Heb je een kachel op je cpu zitten in plaats van een cooler of zo?

Oh ja, wat betreft topic.... Duron 800 :)
Dat is THE shit gewoon 8-)
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Hiervoor had ik een 300A@450 die slijtage vertoonde, een aagezien ik geen zin in CRC errors en anders gezeik had heb ik maar een TB 1000 gekocht ipv een Duron die niet gegarandeerd op 1000 loopt zonder goeie koeling etc. Een vriend van me kocht een Duron 800 en die wil niet verder dan 850, op wat voor spanning dan ook |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

57 graden is echt goed fout.

Heb je, je cooler wel goed op de procie zitten, of zit er een plasticie tussen.

Verwijderd

Wat ik er van gelezen heb, maakt het niet veel uit wat voor duron je op dit moment koopt als je gaat overclocken, alle durons na week 34 kunnen met een goede cooler, meestal wel zo rond de 1000 mhz halen.

En de tb is gem. z'on circa 5 % sneller dan de duron bij mij weten dan (afhankelijk van de bench kan dit oplopen/afnemen).

Verwijderd

Topicstarter
Hoe hoog krijg ik de TB 800 met een redelijk goede koeler die is geschuurd en met pasta ??

Verwijderd

KOOP EEN TB'tje veel relaxder en op sommige vlakken door L1 Cache veel sneller...
alleen

KOOP GEEN MSI BORD.... CRAP KOOP DIE ABIT OF ASUS

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 11 januari 2001 09:21 schreef BlindDent het volgende:
Een duron kan je wel leuk overklokken, maar als bijv je geheugen niet meewerkt kom je niet verder dan die lullige 700 :)
Fout! In tegenstelling tot Intel processoren kunt je bij AMD dus wel de multiplier veranderen (na wat aanpassingen), waardoor je geheugen niet bepaalt of je ver kunt OC'en of niet.
Verder is het enige verschil tussen de Duron en de TBird volgens mij de grotere L2 Cache van de laatste. Maar bij de meeste games en bij je }:O zul je die niet echt missen.

Verwijderd

LAME DE AMD kan NIET MEER GECLOCKED WORDEN VIA MULTIPLIER.......

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat is er mis met MSI?

Nooit problemen mee gehad hoor!

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

MSI is
a niet snel en
b niet zo stabiel als de ABIT of ASUS

Verwijderd

Topicstarter
Bullshit dat het MSI bord slecht is.
Bijna in alle tests en reviews (anandtech) wordt er gezegt dat dit bord het stabielste is en ook vet goed over te klokken :)

Verwijderd

Als je een duron ipv een t-bird koopt, hou je geld over voor een duurdere videokaart, meer geheugen, een grotere Hdd of:

een avondje uit eten :)

Als je budget beperkt is, zou ik voor de druon gaan en het bespaarde geld aan iets anders uitgeven. Als je een wat dikkere protemonaie hebt, zou ik niet te lang aarzelen en een t-bird kopen.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Op donderdag 11 januari 2001 16:43 schreef Exirion het volgende:
Hiervoor had ik een 300A@450 die slijtage vertoonde, een aagezien ik geen zin in CRC errors en anders gezeik had heb ik maar een TB 1000 gekocht ipv een Duron die niet gegarandeerd op 1000 loopt zonder goeie koeling etc. Een vriend van me kocht een Duron 800 en die wil niet verder dan 850, op wat voor spanning dan ook |:(
Wat je nodig hebt is het nieuwe Athlon model:
AMD Announces Athlon Extreme OC Processor >:)
Pagina: 1