[monitor] Werkt alleen met verlengkabel

Pagina: 1
Acties:

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05
Ik heb hier een 21" staan die alleen werkt als er een VGA-verlengkabel tussen zit.

Ik weet niet of dit aan mijn monitor of aan mijn videokaart, maar het heeft zeker iets te doen met de kabel.

Situatie:
21" monitor met een kabel: BNC - VGA
Videokaart: ATI Radeon 9600 non-Pro 256 MB

Normaal heeft dit altijd gewerkt, tot gisteren toen ik mijn hele kast en alle onderdeeltjes eens goed heb doorgesptoten met wat lucht.

Nu krijg ik geen beeld als ik de monitor rechtstreeks aansluit op mijn videokaart.

Maar gebruik ik dezelfde kabel en ik zet er een VGA verlengkabel tussen dan doet ie het wel :?

Ik laat het voorlopig wel zo, maar vind het toch een raar fenomeen.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Waarom heb jij altijd van die rare problemen :/

Kan de kabel los van de monitor? Zo ja, sluit er eens een andere op aan. Zo niet, claim garantie, of die iets... Wat een vreemd probleem :?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dit is heel vreemd. Wat wat doet je monitor precies als er geen verleng kabel tussen zit? Misschien heb je wel last van een kabel breuk of een kapotte connector die het toevallig wel doet als die verleng kabel er tussen zit en dus op een andere manier ligt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien is de connector niet 100% (en de contrastekker van de verlengkabel net even groter/kleiner dan die op je videokaart)? Zitten de pinnetje helemaal recht enzo? :)

• dailyleaf
:Y) Ik krijg net een briljante ingeving.

Misschien kan het zo zijn dat de pinnetjes van mijn monitor-kabel niet ver genoeg of slecht contact maken met mijn videokaart maar wqel met de verlengkabel.
De verlengkabel is van betere kwaliteit en maakt wel/beter contact mijn mijn videokaart.
Wat Pollewob dus zei ongeveer
proller schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:58:
Waarom heb jij altijd van die rare problemen :/

Kan de kabel los van de monitor? Zo ja, sluit er eens een andere op aan. Zo niet, claim garantie, of die iets... Wat een vreemd probleem :?
offtopic:
ik weet het ook niet, raar persoon = rare problemen misschien?

Garantie heb ik beide niet meer, monitor was een 2e hansje en videokaart is net over de 2 jaar heen.

[ Voor 3% gewijzigd door dailyleaf op 11-05-2005 15:04 ]

• dailyleaf
Heb ik weer hoor:

Sluit ik vanochtend (just for fun) toch nog even gewoon mijn kabel aan op mijn videokaart.
Blijk ik gewoon beeld te hebben nu.

Ik word gek!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Misschien wat stof oid? Blazen kan vaak ook een hoop problemen verhelpen.
Pagina: 1