Hallo mensen, hier is mijn rapportje van de Voltmod op mijn X800XL.
Moeilijk? Tsss... een beetje tweaker draait er zijn hand niet voor om.
Het begon allemaal met een Club3D X800XL met 256MB ram van 2.0ns.
Standaard gaf de core op 450MHz wat artifacts, dus liet ik hem op 440 lopen, maar wou meer
Het geheugen deed het verassend goed zonder enige extra mod of koeling, 580MHz stabiel en dat was niet eens het plafond!
Dussss, de list-'o-facts:
Voor de mod:
Vdd = 1.81 v
Vddq = 1.88 v
Vgpu = 1.41 v
RVdd = 1140 ohm
RVddq = 850 ohm
RVgpu = 436 ohm
RIgpu = 39.2 Kohm
Na de mod:
Vdd = 1.952 v
Vddq = 1.999 v
Vgpu = 1.671 v
Hieronder staat een lijstje van de weerstanden die ik voor de mod heb gebruikt, je kan zelf berekenen wat de echte weerstand is op de plek van de mod.
RVdd = 10.5 Kohm
RVddq = 14.45 Kohm
RVgpu = 2.29 Kohm
RIgpu = 250 Kohm
De Igpu weerstand liet ik op 250 Kohm omdat de GPU gewoon het nieuwe voltage kon trekken.
Zelfs met 250 K zal de weerstand lager zijn en dus een hogere spanning worden toegelaten, toch in de goede richting.
De pics!
Hier begint het allemaal, multimeter, gereedschap, bril
en reserve harde schijven (je weet maar nooit
)

De connectoren voorbereid op de weerstanden, dan kunnen ze worden verwijderd en/of geinstalleerd wanneer nodig (ik haar permanente mods).
In de hoek links boven zie je de WC blocks die er weer op komen zodra mijn Venice binnen komt en alles er klaar voor is.

Die pieterpeuterige eilandjes zijn... te pieterpeuterig
Maar leek wel te werken...

De IC's solderen was een stuk makkelijker, als er maar niks onder is gevloeid

Zo zitten de connectoren op de printplaat vast en hoe de weerstanden erop komen.
Hoe hou ik ze uit elkaar vraag je je af?

Nou, zo dus! simpele streepjes.

En dit was de uiteindelijke setup.
Testen per weerstand was makkelijk, gewoon weerstandje erin en meten... beetje draaien en real-time de weerstand zien veranderen tot wat je wilt.

De voltages kunnen vast hoger, maar laat ik eerst dit proberen en kijken wat het doet.
Dit 'lijkt' me voorlopig veilig...
Benches komen als alles klaar is.. dat duurt nog even.
Tot de WC en ramsinks er op zitten haal ik de weerstanden er af (zie je meteen het voordeel van deze constructie) om niet te veel te stressen.
Oh, en als je wilt weten wat voor WC erop komt, kij hier dan even:
Mijn WC project
De HTML zuigt een beetje, maarja, modden is mijn game
.
Vragen geen vragen?
Volgende stap... schakelbaar maken van de mod!
Een LCD display kon je schakelen via de printerpoort, maar dat lijkt me te onzeker.
Een 3 rail schakelaar moet uitkomst bieden... ik werk er aan
Moeilijk? Tsss... een beetje tweaker draait er zijn hand niet voor om.
Het begon allemaal met een Club3D X800XL met 256MB ram van 2.0ns.
Standaard gaf de core op 450MHz wat artifacts, dus liet ik hem op 440 lopen, maar wou meer
Het geheugen deed het verassend goed zonder enige extra mod of koeling, 580MHz stabiel en dat was niet eens het plafond!
Dussss, de list-'o-facts:
Voor de mod:
Vdd = 1.81 v
Vddq = 1.88 v
Vgpu = 1.41 v
RVdd = 1140 ohm
RVddq = 850 ohm
RVgpu = 436 ohm
RIgpu = 39.2 Kohm
Na de mod:
Vdd = 1.952 v
Vddq = 1.999 v
Vgpu = 1.671 v
Hieronder staat een lijstje van de weerstanden die ik voor de mod heb gebruikt, je kan zelf berekenen wat de echte weerstand is op de plek van de mod.
RVdd = 10.5 Kohm
RVddq = 14.45 Kohm
RVgpu = 2.29 Kohm
RIgpu = 250 Kohm
De Igpu weerstand liet ik op 250 Kohm omdat de GPU gewoon het nieuwe voltage kon trekken.
Zelfs met 250 K zal de weerstand lager zijn en dus een hogere spanning worden toegelaten, toch in de goede richting.
De pics!
Hier begint het allemaal, multimeter, gereedschap, bril

De connectoren voorbereid op de weerstanden, dan kunnen ze worden verwijderd en/of geinstalleerd wanneer nodig (ik haar permanente mods).
In de hoek links boven zie je de WC blocks die er weer op komen zodra mijn Venice binnen komt en alles er klaar voor is.

Die pieterpeuterige eilandjes zijn... te pieterpeuterig
Maar leek wel te werken...

De IC's solderen was een stuk makkelijker, als er maar niks onder is gevloeid

Zo zitten de connectoren op de printplaat vast en hoe de weerstanden erop komen.
Hoe hou ik ze uit elkaar vraag je je af?

Nou, zo dus! simpele streepjes.

En dit was de uiteindelijke setup.
Testen per weerstand was makkelijk, gewoon weerstandje erin en meten... beetje draaien en real-time de weerstand zien veranderen tot wat je wilt.

De voltages kunnen vast hoger, maar laat ik eerst dit proberen en kijken wat het doet.
Dit 'lijkt' me voorlopig veilig...
Benches komen als alles klaar is.. dat duurt nog even.
Tot de WC en ramsinks er op zitten haal ik de weerstanden er af (zie je meteen het voordeel van deze constructie) om niet te veel te stressen.
Oh, en als je wilt weten wat voor WC erop komt, kij hier dan even:
Mijn WC project
De HTML zuigt een beetje, maarja, modden is mijn game
Vragen geen vragen?
Volgende stap... schakelbaar maken van de mod!
Een LCD display kon je schakelen via de printerpoort, maar dat lijkt me te onzeker.
Een 3 rail schakelaar moet uitkomst bieden... ik werk er aan
[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 27-10-2005 19:30 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.