X800XL voltmod, succes!

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:55

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Hallo mensen, hier is mijn rapportje van de Voltmod op mijn X800XL.
Moeilijk? Tsss... een beetje tweaker draait er zijn hand niet voor om.

Het begon allemaal met een Club3D X800XL met 256MB ram van 2.0ns.
Standaard gaf de core op 450MHz wat artifacts, dus liet ik hem op 440 lopen, maar wou meer >:)
Het geheugen deed het verassend goed zonder enige extra mod of koeling, 580MHz stabiel en dat was niet eens het plafond! 8)

Dussss, de list-'o-facts:
Voor de mod:

Vdd = 1.81 v
Vddq = 1.88 v
Vgpu = 1.41 v
RVdd = 1140 ohm
RVddq = 850 ohm
RVgpu = 436 ohm
RIgpu = 39.2 Kohm

Na de mod:
Vdd = 1.952 v
Vddq = 1.999 v
Vgpu = 1.671 v

Hieronder staat een lijstje van de weerstanden die ik voor de mod heb gebruikt, je kan zelf berekenen wat de echte weerstand is op de plek van de mod.

RVdd = 10.5 Kohm
RVddq = 14.45 Kohm
RVgpu = 2.29 Kohm
RIgpu = 250 Kohm

De Igpu weerstand liet ik op 250 Kohm omdat de GPU gewoon het nieuwe voltage kon trekken.
Zelfs met 250 K zal de weerstand lager zijn en dus een hogere spanning worden toegelaten, toch in de goede richting.

De pics!

Hier begint het allemaal, multimeter, gereedschap, bril B) en reserve harde schijven (je weet maar nooit ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/projects/x800mod/1begin.jpg

De connectoren voorbereid op de weerstanden, dan kunnen ze worden verwijderd en/of geinstalleerd wanneer nodig (ik haar permanente mods).
In de hoek links boven zie je de WC blocks die er weer op komen zodra mijn Venice binnen komt en alles er klaar voor is. 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/projects/x800mod/2snipsnip.jpg

Die pieterpeuterige eilandjes zijn... te pieterpeuterig :(
Maar leek wel te werken...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/projects/x800mod/3tiny.jpg

De IC's solderen was een stuk makkelijker, als er maar niks onder is gevloeid :|

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/projects/x800mod/4mem.jpg

Zo zitten de connectoren op de printplaat vast en hoe de weerstanden erop komen.
Hoe hou ik ze uit elkaar vraag je je af?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/projects/x800mod/5premount.jpg

Nou, zo dus! simpele streepjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/projects/x800mod/6mounted.jpg

En dit was de uiteindelijke setup.
Testen per weerstand was makkelijk, gewoon weerstandje erin en meten... beetje draaien en real-time de weerstand zien veranderen tot wat je wilt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/projects/x800mod/7adjusting.jpg

De voltages kunnen vast hoger, maar laat ik eerst dit proberen en kijken wat het doet.
Dit 'lijkt' me voorlopig veilig...
Benches komen als alles klaar is.. dat duurt nog even.

Tot de WC en ramsinks er op zitten haal ik de weerstanden er af (zie je meteen het voordeel van deze constructie) om niet te veel te stressen.

Oh, en als je wilt weten wat voor WC erop komt, kij hier dan even:
Mijn WC project
De HTML zuigt een beetje, maarja, modden is mijn game (8> .

Vragen geen vragen? 8)

Volgende stap... schakelbaar maken van de mod!
Een LCD display kon je schakelen via de printerpoort, maar dat lijkt me te onzeker.
Een 3 rail schakelaar moet uitkomst bieden... ik werk er aan 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 27-10-2005 19:30 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12

Bever!

3

gaaf! ben benieuwd hoe hoog je gaat komen, dikke bang for the buck.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:06
Nice one, post je benchmarks eens asap 8)

Specs

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 08:05
Ik vind het altijd wel stoer als mensen gaan tweaken met hun kaart van vele honderden euro's. Wat had je nou bijvoorbeeld gedaan als het mislukt was? Dezelfde gekocht? Of uit noodzaak een Radeon 9600 uit de kast getrokken voor "the time being?"

Emos

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Hehe, Computerland had dezelfde kaart in de aanbieidng voor 259,-.
Als er iets 'kaka' zou zijn gegaan stond ik een half uur na klaar te zijn met krijsen daar voor de deur voor een nieuwe :)

Als je de link van mijn WC setup volgt (Mijn WC project) dan lees je ook wat ik deed toen ik mijn 9500@9700 gesloopt had 8)

Een man een kaart een kaart >:)

[ Voor 42% gewijzigd door Tijgert op 11-05-2005 14:57 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Verwijderd

Emos schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:54:
Ik vind het altijd wel stoer als mensen gaan tweaken met hun kaart van vele honderden euro's. Wat had je nou bijvoorbeeld gedaan als het mislukt was? Dezelfde gekocht? Of uit noodzaak een Radeon 9600 uit de kast getrokken voor "the time being?"
Jah dat vind ik ook altijd :) ik denk dat als je de X850XT PE voltmod je misschien 2x6800Ultra speeds zou kunnen halen ;) dat zou echt mooi zijn, ik vraag me altijd af hoe jullie dat weten hoeveel volt zoeen klein "eilandje" haalt etc

Sorry typfout

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 15:10 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Klinkt leuk dit topic, in ieder geval veel succes! De hoogte clock van een X800XL was geloof ik iets van 540 MHz ( :9~ O+ ), flink opgestookt dat ding 8) . Kijk hier voor meer info...

Laat ons zo snel mogelijk resultaten weten, ik kan niet wáchten gewoon! :D
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:58:
[...]

Jah dat vind ik ook altijd :) ik denk dat als je de X850XT PE voltmod je misschien x6800Ultra speeds zou kunnen halen ;) dat zou echt mooi zijn, ik vraag me altijd af hoe jullie dat weten hoeveel volt zoeen klein "eilandje" haalt etc
6800 Ultraspeeds? Man, dat ding loopt op 425 MHz, en een X850XTPE op 540. Hmm... wat zou er hier toch niet kloppen? O-) ;)

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Nou, volgens meedere benchsites is een X800XL al sneller dan de 6800U, denk maar aan Half Life 2, die laat de NV in het stof happen dat is te zielig voor woorden... :)

En nu gaat dat alleen maar sneller ;)

Verwijderd

Tijgert schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:10:
Nou, volgens meedere benchsites is een X800XL al sneller dan de 6800U, denk maar aan Half Life 2, die laat de NV in het stof happen dat is te zielig voor woorden... :)

Ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar dat is niet waar. Een x800xl is wel vaak sneller dan en 6800 gt, maar een 6800 ultra is zeker sneller. En half-life 2 is natuurlijk een benchmark waar ati het standaard beter in doet dan nvidia. Want dan moet je eens naar doom 3 kijken, daar steld een x800 xl helemaal niks voor vergeleken met bijna iedere 6800 kaart.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

ziet er erg clean uit, netjes! :)

Wat voor 3DMark scores haal je nu met je kaart?

[Specs]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41

Vrij loze post imo, iedereen weet dat ATi heer en meester is in HL2 en NVidia in Doom3. :O :O

Maar wel vrij strak van de TS dattie dit zo gefixt heeft. Maar kan je nog eens uitleggen hoe je precies beredeneert hoeveel Ohm een weerstand moet zijn om zoiets voor mekaar te krijgen??

Ik hoop trouwens dattie langer blijft leven dan je "9700" :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door -ErikE- op 11-05-2005 16:14 . Reden: d moet een t zijn....spelling, blijft lastig :P ]

Verwijderd

Een X800XL sneller dan een ultra .... |:(

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb hier ook al een tijdje die voltmods, alleen mijn powercolor X800XL VIVO wilde standaard ietsie minder.. Deed 440 core ( 1.41 volt ), en 562.5 mem (1,88 volt of zo). nu draait core op 1.57 volt wat misschien wat te laag is, maar daar ga ik later nog maar naar kijken en het geheugen draait stabiel op net geen 600 mhz.

Dit is trouwens atitool stabiel. En uit mijn ervaring is het zo dat Atitool sneller artifacts laat verschijnen dan wat dan ook (ati tray tools wil ook wel :) ). Toch vind ik het wel iets tegenvallen, (ok je mag blij zijn dat het iets beter gaat, voor dezelfde prijs), maar toch had ik liever mijn core vooral wat hoger gewild.

Misschien dat je na wat geklooi nog wat tips voor me hebt Tijgert? :P

Edit:
Ik heb trouwens met trimmetjes gewerkt, waarmee je eigenlijk heel erg moet oppassen.
In het begin draaide ik namelijk met hele kleine stukjes maar geen verandering. Ik moest toen heel veel draaien om ook maar miniemste verschil in spanning te krijgen.
Hoe hoger de spanning echter wordt, hoe minder je hem hoeft te draaien om hem nog hoger te laten worden :| Daar ging ik af en toe een beetje de fout mee in :P

Verder wil ik ook nog ff kwijt dat mijn mod niet helemaal zuiver was, ik had bij vdd chip iets te veel tin gebruikt wat 2e en 3e pinnetje verbond, na veel geklooi had ik dat tin weggekregen evenals de eerste beschermlaag en zo had ik dus ook een baan van pin 2 naar vlakbij liggende bolletje doorgekrast schijnbaar. Dit gaf leuke blokjes op mijn scherm (alles wit.. paar lijnen/blokjes groen geel.. enz). Gelukkig weet ik nu ongeveer wel waar ik wat fout doe als de kaart het niet meer helemaal doet :)

[ Voor 41% gewijzigd door dj_tjerk op 11-05-2005 16:25 ]

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Het is hier wel te zien wie er een NV of een Ati aanhanger is, maar hier Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/2004-27gpu2/Games/canals_1600_pure.gif
kan je zien dat het gewoon waar is wat ik zei, laat staan dat je de eye candy aan zet.
Zeg ik dat hij overal sneller is? Nee, ik noem specifiek HL2, so what? Doom 3 is precies tegenover gesteld en dat weten we allemaal. Het was alleen een antwoord op een ander die beweeerde dat een 6800U sneller was (en de toon was 'altijd' sneller) :O

Blijkbaar moet je hier alle invalshoeken afdekken met disclaimers ofzo, anders krijg je weer die zeurpieten met 'Ja maar .. is echt sneller blablabla'.

Anyway, benches komen er z.s.m. aan, zit nog even met lucht koeling :( maar mijn vingers jeuken ;)

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

netjes gemod zeg :P :Y)

Bl44t

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Je zegt het alsof het algemeen is en zo kwam het mij ook over, probeer nou aub geen dergelijke ati vs nvidia discussie te houden over van die dingen met "als" ik hem overclock "dan zus of zo"
Ja dat kan je bij die andere kaart ook zeggen.... je moet gewoon geen slechte voorbeelden aanhalen... en geen discussie houden op een tweakerforum waar iedereen het beter krijgt want dan krijg je flamewars. :+
Nu weer gewoon verder met wijs en oud zijn en lekker verder spelen met het speelgoed :P
Ben heel genieuwd naar hoe ver je komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Vandread op 11-05-2005 16:53 ]

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Het geheugen ging al achterlijk ver zonder iets te hebben gedaan... wellicht dat hij ook vanuit de core-bak een nette variant heeft meegekregen

p.s. Doom3 is leuk voor een paar uur, HL2 is leuk voor jaren ;) (laatste keer, promise)

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Zeer netjes. Draadjes lijken erg dik, ik heb ook zoiets geprobeert met mijn 6800LE maar dat ging dus fout omdat de draadjes niet op de ic wilde plakken en deze waren volgens mij dunner dan die van jou. Ik gebruikte audiokabeltjes (die je normaal tussen je cd-rom en je geluidskaart zet)

Verwijderd

Ja heel leuk dat een x800XL sneller is dan een 6800ULTRA -knipmaar komen er nog wat 3D MARK SCORES of hoe zit dat? En je hebt de snelheid voor de core ook niet vermeld, Nog een knipje

[ Voor 19% gewijzigd door Apen-nootjes op 11-05-2005 21:27 ]

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

knipje

De TS heeft z'n kaart gemod op een (in mijn ogen) heel nette manier wat zeker inspiratie voor anderen kan zijn. Ik zie het nut van het topic wel in en in mijn ogen moeten zulke topics meer aangemaakt worden :)

knipje

@ TS: mooi werk!

[ Voor 33% gewijzigd door Apen-nootjes op 11-05-2005 21:28 ]

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Modbreak:Tsja.. nu is het flamen wel genoeg geweest! Ik wil niet nog een flame in dit topic zien!

[ Voor 86% gewijzigd door Apen-nootjes op 11-05-2005 21:31 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

En maar even een slotje totdat ik alle flames verwijderd heb :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Vandread
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:11:
Modbreak:Tsja.. nu is het flamen wel genoeg geweest! Ik wil niet nog een flame in dit topic zien!
Tijgert schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:41:p.s. Doom3 is leuk voor een paar uur, HL2 is leuk voor jaren ;) (laatste keer, promise)
Why cant we all just get allong! :+
Goh ik had nog es ff 100% gelijk in me post over wat er ging gebeuren :P

PS: ik ga ook een club3d x800xl kopen, dus ik kom wel keertje langs voor die soldeerskills van je :Y)

Verwijderd

Nou, zo netjes zie ik mij voorlopig nog niet solderen, klasse werk. Veel plezier de kaart

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
De snelheden zijn standaard natuurlijk 400/490 en dat ging zonder enige mod of extra koeling al tot 440/580.
440 was wel te verwachten, maar 580 niet (en 580 was mogelijk niet eens het plafond want hoger heb ik het nog niet geprobeerd).

De Benches laten nog even op zich wachten.
Ik moet eerst mijn WC installeren en dat kan pas als mijn Venice binnen is, ik ga ten slotte niet twee keer de hele PC overhoop halen.

Dus nog geduld...

v.w.b. de weerstanden, op Techpowerup staat welke waarden de weerstanden moeten hebben in het begin en welke spanningen veilig zouden zijn.
Dan ga je gewoon real-time, terwijl hij aan staat, net zo lang die weerstand verminderen tot hij de gewenste voltages geeft, met je multimetertje... presto! Heel simpel. :)

De draden lijken dik, maar het is gewoon wat er aan die connectoren vastzat, bovendien gaat het om de ader en die is natuurlijk dunner.
Gezien het wel een beetje stress moet kunnen houden is er wel genoeg oppervlakte contact nodig.
Uiteraard heb ik geen krimpkous erom heen gedaan om de flexibilieit te bewaren tijdens het solderen en opplakken van de connectoren. Iets TE veel stress en ik kan weer opnieuw gaan solderen en dan gaat het wellicht minder goed.

Verwachting? gemiddeld met mod schijnt het ~500 voor de core te geven, misschien ietsie meer en gezien hoe goed het geheugen al klokt... denk ik dat ~600/620 er wel ik kan zitten.

Mogelijk knal ik een X850XT eruit ;) wellicht PE! maar dat is voor de volgende keer lieve kijkbuis kindertjes... ik houd jullie op de hoogte.

Vragen geen vragen?

• Solomon
  • Laatst online: 11:00
Ik ben benieuwd hoe ver je gaat komen met die x800xl, zeker qua geheugen. Mooie site trouwens, heb het hele verhaaltje gelezen ;) Maar als ik het goed begrijp heb je op dit moment die koffer-koeler weer aangesloten ipv die koeler die je buiten hebt staan? Misschien kun je de leidingen isoleren om condensatie te voorkomen, zou toch zonde zijn, want je had de CPU temperatuur toch wel zeer laag :D

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
De kist-koeler gaat volgende week weer het dak op ;)

• dj_tjerk
Snik, als ik dat zo hoor van 500 met voltmod :( De mijne haalt nog geen eens 470 stabiel na voltmod :'( ) Je mem is wel echt bijzonder :o 580 stock, ik zou er 2,10 volt doorheen gooien (net als ik) en kijken hoe ver die komt :) Iig kan jij schijnbaar beter solderen dan ik, ziet er netjes uit.

• Vandread
Ah ik zie al waarom jij een x800xl hebt gekocht.... je speelt CS ? :P
Dat is namelijk ook voor mij 1 van de redenen... CSS draait gewoon stuk beter op ATI >:)
offtopic:
leuke site :)
Edit PS: Jij hebt bij Lydia gevlogen :D

[ Voor 42% gewijzigd door Vandread op 13-05-2005 12:10 ]

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik wil graag voor een duppie op de eerste rij zitten :) oh.. en ben tweaker ;)

En die 500MHz core is nog niet bevestigd, ik basseer dit alleen maar op verwachtingen... wellicht is mijn core net zo brak als die van jou en dan baal ik wel, na al mijn harde werk :(

Nog effe wachten.. de mod van de voltmod zit ook in de pijplijn...

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ok, mod update tijd :)

Zoals ik al eerder zei, ik wilde de mod schakelbaar maken zodat de videokaart niet 100% van de tijd het maximale voltage hoeft te verduren als het misschien maar 5% van de tijd nodig is.

In het eerste ontwerp had ik een 12 polige schakelaar om alle 4 de weerstanden tegelijk te schakelen (8 polig hadden ze niet). Ik wou echter ook dat de mod zou uitschakelen als ik de fans op laag zou zetten (7v), ongeacht de mod schakelaar positie.

Dus haalde ik de onhandige big-ass schakelaar er uit en zette er een relais voor in de plaats in serie met de mod schakelaar, fan schakelaar en een mooi blauw ledje :)

De mod op de mod is ontworpen om op de mod geplaatst te worden 8)7 , mede om de fragiele soldeer punten op de kaart te ontzien. Op deze manier kon ik hem er ook af halen mocht het niet helemaal goed werken, zonder dat ik de oude mod weer zou moeten herstellen met alle gevolgen van dien. (ik zou dan redelijk pissed off zijn en dan kan je nog wel eens wat te gehaast doen).

Zoals in het eerste plaaje te zien is (kinderen, wel opletten he! (8> ) heb ik twee kleinere relais gebruikt i.p.v. een enkele grote. Dit is omdat ik het relais op de videokaart wou monteren om geen 8 draden door de hele kast te hoeven trekken en een groot relais gewoon niet genoeg houvast heeft op die paar kleine open plekjes op de kaart.
De relais moesten natuurlijk wel op het randje worden bevestigd om enige interferentie met het veld van de spoelen van de relais te voorkomen.
(het veld kan wel klein zijn, als het ook maar 1 MHz scheelt met OC dan is het te veel!)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/projects/x800mod/8modclose.jpg

Deze keer heb ik alles zo veel mogelijk gekrimpkoust :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/projects/x800mod/9modclose2.jpg

Hier zie je het hele circuit.
De gele lijnen zijn van de fan schakelaar die ik nog niet terug gesoldeerd had (ik gebruikte een andere schakelaar dan er eerst in zat, dus alles deed ik maar weer opnieuw, langere draden, connectorje etc.).
Van de andere kant van de fan schakelaar gaat 12v naar het ledje, door naar de mod schakelaar, door naar de videokaart, door de relais heen en dan weer helemaal terug om het circuit te sluiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/projects/x800mod/9yoverview.jpg

Zo ziet de geinstalleerde gemodde-mod er uit.
Je ziet misschien een paar kleine veranderingen vergeleken met de vorige foto's.
Door een te grote spanningsval over de twee relais in serie heb ik ze parallel moeten schakelen.
Ook heb ik een aantal pinnen van de relais moeten omsolderen omdat die eikel van een verkoper de 'common' van het relais verkeerd aanwees (en ik de eikel geloofde hem gewoon |:( ).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/projects/x800mod/9zmodmodinstalled.jpg

Een front view shot met de fan switch rechts en de mod switch links en het ledje.
De mod staat nu dus uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/projects/x800mod/9zzfront.jpg

En voor vandaag was dat het weer lieve kijkbuiskindertjes :Y)
Zoadra mijn Venice binnen is en de WC erop zit ga ik er de shit uit overclocken en de grond in benchen... nog even geduld! })

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

een power boost knop }) dat is cool, ik vind het goed/mooi/knap gedaan ;) vraag me af wat je gaat halen, ben benieuwd.
go for it

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• DaWaN
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Het ziet er wel grappig uit, echt werk van gemaakt :) Maar het nut ervan vraag ik me af :P Ik draai dat wel gewoon die pot dicht of doe mn kast open en haal dat potje eruit. Maar voor de rest ziet het er wel heel leuk en netjes uit :) For now: OC'en :D

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Je 'draait die pot dicht'? Dat zijn vier fijnafgestelde potmeters en jij draait ze alle vier zo maar open en dicht alsof het niks is? Dan heb je wel HEEL nauwkeurige vingers hoor >:)
Bovendien moet je dan alsnog in je kast wroeten, ook als je ze er uit wilt halen (wat ik dus juist NIET wou doen elke keer)

Trouwens, wat is nou makkelijker dan een enkele schakelaar op de voorkant van je kast indrukken? zeg het maar :)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tijgert schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:25:
Je 'draait die pot dicht'? Dat zijn vier fijnafgestelde potmeters en jij draait ze alle vier zo maar open en dicht alsof het niks is? Dan heb je wel HEEL nauwkeurige vingers hoor >:)
Bovendien moet je dan alsnog in je kast wroeten, ook als je ze er uit wilt halen (wat ik dus juist NIET wou doen elke keer)

Trouwens, wat is nou makkelijker dan een enkele schakelaar op de voorkant van je kast indrukken? zeg het maar :)
dan moet je wel steeds weer de clock settings aan passen toch? of je moet zo als met bijvoorbeeld clockgen kan een icoontje op je buroblad zetten waarmee je het in 1 klap kan veranderen

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• DaWaN
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Tijgert schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:25:

Ik gebruik Vmod's alleen als ik ga benchen, als ik ga benchen moet ik swieso in mn kast zijn om mn volt mod's te regelen want ik moet ook meten wat voor voltage eruit komt :) En als ik klaar ben met benchen draai ik de pot gewoon tot de max weerstand en gaat mn kast weer terug uit bench stand (fan's weer terug op lager voltage enz) dus voor mij maakt het niet uit :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• dj_tjerk
Ik zou wel heel graag willen weten hoe ver jij komt met je X800XL Tijgertje. Mijn core is echt bagger, en voor zover ik even getest heb vind hij voltages hoger dan 1.57 niet leuk. 463/464 is dan echt mijn max voor core. En op xtremesystems zijn er mensen die 500 eruit weten te persen :|

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
GTO Doc: Ik heb idd een OC profiel in Atitool, heel makkelijk.

DaWaN : alleen Vmod's als je gaat benchen? Wat heb je er dan aan? Met Vmod's en de extra performance moet je gaan gamen! Trouwens, als je de weerstanden goed instelt op de voltages die je wilt dan hoef je nooit meer te pieterpeuteren met afregelen als je maar een simpele aan en uit knop hebt :)

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Zoals beloofd, benches van mijn OC'd X800XL.

De hardware setup:
Mem - 205MHz DDR @ 2-2-2-5 1T Trc = 10 + Trfc = 14
CPU - 2660MHz A64 Venice @ 313HTTx8.5
Mobo - MSI K8N Plat. (Neo4 Ultra)
CPU + GPU H2O'd (homemade yummy goodness).

De voltages zijn ietsie hoger gezet.
Vcore = 1.73v, Vddq = 2.02v and Vdd = 2.00v

Core/mem 500MHz / 600MHz (niet gek he?)
3DMark 2000 = 26253 marks
3DMark 2001 = 26626 marks
3DMark 2003 = 12490 marks
3DMark 2005 = 5912 marks

De core@510 freezed na een paar seconden, 505 kan werken, maar ik wil wel wat buffer.
De mem@600 is artifact vrij, maar alleen op core@500MHZ. Op core@400MHz geeft de mem@600 toch wat artifacts... dunno why.

Ik schop de X800XT's kont als je alleen naar de clocks kijkt.
Als je de standaard scores in 05 ziet dan kick ik zelfs een X850XT PE (als de grafiek klopt waar ik in kijk).
Echter als je de andere kaarten ook weer overclocked sta ik weer achteraan.. C'est la vie.

Stock deed hij 440/580 en ik keek niet eens of 580 het plafond was.
Dus nu heb ik +60/+20 vergeleken met niet gemod en +100/+110 bovenop stock.

Toch nie gek leek me :Y)

Edit:
Op 505/605 (iets van 1% verhoging in clocks) krijg ik maar 10 marks extra.
10 op 5912 is 1.7% extra performance... waar is de rest? Ik gok een bottleneck elders in het systeem.
Wellicht is een 2660MHz Venice gewoon niet sterk genoeg...

• Vandread
_/-\o_ Damn lekker bezig, krijg je je venice en je mem niet verder? is puik voor 3dmark 01 score namelijk :)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mooie scores, maar wat me opvalt, men zegt vaak dat een 800XL beter is dan een 6800GT, maar met jouwe op en top overgeklockt en mijne maximaal met stock koeler (geen volt of andere mods) komen we toch dicht bij mekaar uit, 03 heb ik 13XXX en in 05 5787 op een P4 3.4

ok, ik geef toe, mijne clockt met stock koeler voor een 6800GT wel redelijk ver (425 om 1125)

maargoed, mooi gedaan nog steeds en gaafe scores!

• Vandread
3dmark zegt ook niet alles ;)
Allebei eens in Doom3 en Hl2 testen... dan kan je lachen (mucho verschillende resultaten :P)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 09:02
Zow leuk spul, ook wel nette resultaten. Ik ga zelf voor een AGP versie, met een newcastle crap ding, dus geen topscores aan deze kant. Mods waag ik me ook niet aan. doe wel een gooi met standaard koeling :)

maar die voltmod is echt uber gemaakt man, ziet er alleen "druk" uit met al die draadjes :) Voltage wisselen (dus de mod activeren) als de PC aanstaat kan ook ? of zet je hem eerst uit, knopje om en weer aan ?

De wijzen komen uit het Oosten!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
1. Doom3 draait sweeeeeet!! 1600x1200 en verder candy uit en hij is meestal maxed uit op 60fps (blijkbaar maakt Doom3 zelf max 60fps op een TFT).
2. HL2 draaide al als een droom op mijn 9800Pro op 1920x1200, zal nu wel dubbel sweeeet worden :)
3. Mijn venice is redelijk brak, een 3000+ CBBLE CPCW die op 1.66v slechts 2.7GHz haalt (misschien iets er boven, maar never 2.8).
Mijn mem zijn ouwe reepjes XMS-3500C2 van Corsair uit 1999 (Sandra geeft zelfs de fabricage datum!)
Deze draaien nu op de strakste timings voor beste prestatie.
4. De mod 'lijkt' druk, maar als je alles zelf heb ontworpen en gemaakt dan snap je het helemaal (8>
5. Ja, de mod is schakelbaar terwijl de PC aan staat.
Ledje is ook lekker fel. Ik heb al een paar keer gehad dat ik hem overclockte en zag dat ik vergeten was de mod aan te zetten omdat er geen fel licht vanuit de kast kwam :) Greep ik er snel naar om hem te activeren voordat hij zou vastlopen 8)7

Mmm.. ik zou natuurlijk via de printerpoort de mod kunnen schakelen met een script als ik de snelheid van de core opkrik... naaaaa, te veel werk >:)

[ Voor 29% gewijzigd door Tijgert op 23-05-2005 22:51 ]

• Vandread
[b][message=23441556,noline]Mijn mem zijn ouwe reepjes XMS-3500C2 van Corsair uit 1999 (Sandra geeft zelfs de fabricage datum!)
Deze draaien nu op de strakste timings voor beste prestatie.
Niets mis mee... is gewoon bh5 >:) jammer dat die msi nf4 geen booster aan kan en zelf ook weinig volts kan geven... onder volts klokken die namelijk prima over :D (2x256 of 2x512?)

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
2x512, dat is voor OC al minder goed als wanneer ik 2x256 zou gebruiken, maar die gig gebruik ik echt altijd!
Ik probeerde mijn MSI al te voltmodden, maar het soldeer kreeg gewoon geen grip op de transistor... bastard :(

Dus 3.0v of zelfs 3.3v zouden die ouwe Corsairs wel trekken denk je? (heb er een 60mm fan aktief op blazen).

Verwijderd

Tijd voor wat betere koeling >:)

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Zo blij als ik was met mijn Uebermod, mijn mooie gamemachien wordt nu geowned door mijn laptop 8)7

Mijn XPS 2 haalt @ 525/1300 een vette 6104 3DMarks... damn... _/-\o_

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
lekker bezig maar je bent wel verdomd asociaal:"
I bought a role, cut a piece from the inside and brought the role back for a full refund

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
"Let he who is without sin cast the first stone"

• Vandread
Tijgert schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:03:
Zo blij als ik was met mijn Uebermod, mijn mooie gamemachien wordt nu geowned door mijn laptop 8)7

Mijn XPS 2 haalt @ 525/1300 een vette 6104 3DMarks... damn... _/-\o_
hu :? specs? zeker nvidia? haalt altijd hoger in 3dmark maar bij HL2 ownt die ati vast wel ;)
Rey Nemaattori schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:16:
lekker bezig maar je bent wel verdomd asociaal:"
[...]
har?

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Specs? 1,7GHz P-M@2,26GHz, 2GB DDR-2 533, 100GB 7200rpm, 6800Go Ultra@500/1300, 17" WUXGA.

2,26GHz schijnt niet nodig te zijn voor de graka, maar ik hou hem toch maar ;)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12

Bever!

3

mooi spul zo'n laptop, maar o zo duur :\

Verwijderd

Pff gamen met een laptop, teveel geld + dat gamen toch niet mogelijk is als de laptop niet op het stroomnet staat. Beetje nutteloos dus. Maar toch, mooi gedaan met je gehele overclock :)

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Nou, ik ben piloot en als ik gedwongen weer eens een aantal dagen de hort op ben dan vind ik lekker gamen een hele verademing hoor (wat moet je anders als je al verbrand bent door te veel zon) 8)

• TCR
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

hmm.. Ik heb hier een his x800XL maar ik vind hem toch iets te duur voor dit soort geintjes(bovendien kan ik niet solderen :Y) ) Maar toch vind ik het wel stoer gedaan.

• Vandread
Ben je niet bang dat die laptop eigenlijk niet gemakt is voor overclocken en dat ie te spoedig de geest geeft?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

er was een topic waarin ze zeiden dat de 6800 ultra's in laptops eigenlijk 7800 gtx cores zijn....dat valt ook te zien aan de snelheid van de core (500 mhz) nou was ik benieuwd hoe de core van een 6800 ultra in een laptop eruit zag, er moet namelijk op staan wat voor core het is (de 7800gtx of de 6800 series core)... ik durf het bijna niet te vragen maaruh, zou je eens willen kijken ?

http://specs.tweak.to/16495

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Hehe, toevallig had ik dat al gelezen op een ander forum waar iemand beweerde dat er op zijn core zowaar G72 stond, op de mijne staat dat niet (maar ook geen nv42)

Zie hier: (ik had al wat foto's gemaakt van de operatie in geval dit soort vragen kwamen) 8)

* Klikbaar voor extra detail *

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/xpsop1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/xpsop2.jpg

Noot hier het getal 70 verborgen in de nummer reeks... hint?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/xpsop3.jpg

Voor deze operatie is dit de minimale hoeveelheid slopen die vereist is.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Tijgert schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:08:
Hehe, toevallig had ik dat al gelezen op een ander forum waar iemand beweerde dat er op zijn core zowaar G72 stond, op de mijne staat dat niet (maar ook geen nv42)
Noot hier het getal 70 verborgen in de nummer reeks... hint?
Voor deze operatie is dit de minimale hoeveelheid slopen die vereist is.
zal wel het zelfde forum zijn geweest...maar wat raar dat er niks opstaat. Ik vind die coreclock van jou videokaart namelijk idioot hoog (ik heb zelf veel ervaring met het overclocken van 6800 cores,maar de meeste gt's en ultras houden zonder zieke vcore wel op rond de 475 mhz...vaak ook nog op water, dus hoe dit in jou laptop kan .... :?

http://specs.tweak.to/16495

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
mmm.... wat de normale 6800 en U's voor temps halen wist ik niet eens.
Mijn lappie doet dus met groot gemak 525MHz en de temps zijn nog te doen ook.
71 graden voor 3DMark05 lijkt me niet gek, met een laptopkoeling!

Ik ga hem niet verfder stressen, hij moet nog langer mee als vandaag, maar dit is wel een indicatie dat dit geen normale 6800 is... toch een 7800 is vermomming?

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Jonegens, ik heb hele XPS gesprek gecopied naar

Het grote DELL Inspiron 9300 en XPS gen 2 topic

Zullen we daar verder gaan over XPS/6800u gerelateerd gezever?
Er zijn vast meer mensen die dit interessant vinden maar 0,0 willen weten van mijn Uebermod :)

Pagina: 1