Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Website aangevallen door spywareremove.biz ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee dagen zie ik op mijn nedstat teller dat mijn bezoekersaantallen verachtvoudigen. Opzich wel leuk maar ik kreeg toch argwaan. Nader onderzoek leerde mij dat 90 % komt van de site: www.spywareremove.biz.

Het betreft een virtual server die draait op Freebsd ( bij Viaverio ).

Wat is hier nu aan de hand, wordt mijn site gewoon door (spyware) bots doorzocht ofzo?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je een spyware-gerelateerde site? Misschien kan je deze referrer blokkeren ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Gebeurt op m'n lyrics site ook :/ referrer spam noemen we zoiets, aangezien de referrer van de bots steeds naar bepaalde sites verwijzen en ik op de pagina van de betreffende sites totaal niets kan vinden over mijn lyrics site.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad (waarschijnlijk) referrer spam. Aangezien het steeds dezelfde is: blokkeer verkeer van die referrer.

Edit: http://www.spywareinfo.com/articles/referer_spam dus als je Apache gebruikt.

[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 12-05-2005 11:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Gebeurt zo iets tijdelijk, of is het zo dat wanneer je eenmaal op hun lijst staat dat je erniet meer vanaf komt?

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus tijdelijk. "De aanval" heeft zo'n 4 dagen geduurd. Het is nu weer rustig op mijn site. Ze hebben wel een gevolg veroorzaakt, dat ze nummer een op mijn nedstat teller staan als bezoeker.
Pagina: 1