[ISA2004] Krijg applicaties die UDP gebruiken niet werkend.

Pagina: 1
Acties:

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:01
Ik heb thuis een Windows 2003 Servertje staan met ISA2004 als firewall. Alles wat van het TCP protocoll gebruik maakt, werkt prima.

Echter, ik krijg geen enkele applicatie die met UDP werkt aan de praat :(
Er draait een TeamSpeak-servertje op die server, ik heb een rule gemaakt om UDP Receive, port 8767 toe te staan van External naar Local Host. Maar het werkt niet, ik kan intern wel connecten, maar niemand vanaf Internet ziet de server :(

Zelfde probleem met MS Flightsimulator op een werkstation in mijn netwerk. Server publishing rule gemaakt om UDP Receive op ports 23456 en 6307 toe te staan en te forwarden naar het interne IP-adres van het werkstation, maar niemand kan connecten op een Multiplayer sessie.

Overigens heb ik een rule die "all outbound traffic" toestaat vanaf het interne netwerk naar de buitenwereld.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn en hoe het op te lossen is ?

[ Voor 3% gewijzigd door Sleepie op 11-05-2005 14:39 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
De standaard vraag van iedereen hier: Wat geeft je log file aan in ISA server 2004?

De log functie van ISA2004 is zwaar verbeterd, en je kan hier over het algemeen perfect problemen in terug vinden.
Bouw dus eens een filter er voor, of probeer eens de realtime filter.

Verwijderd

zowiezo is ISA software en geen operating system :)
Schopje naar SA

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:01
Als ik in de logs kijk, zie ik dat als er intern verkeer naar de server is, dat wordt geidentificeerd als "TS Server" het protocol wat ik voor Teamspeak heb gemaakt (allow UDP Inbound, port 8767), maar als het verkeer vanaf het Internet komt, is het "Unidentified IP Traffic" en wordt dan dus door de default rule denied.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Oke, Naar wat voor port wordt die data verzonden?

How to use TS behind a Router.

[ Voor 50% gewijzigd door Rolfie op 16-05-2005 15:50 ]