[WC] CPU blok lekt

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 01:51
Ik heb pas een Asetek Antartica VGA blok gekocht (Samen met een hele wc setup maar daar gaat het nou even niet over)

http://www.driverheaven.n...k/AsetekPics/WC%20004.jpg

Modbreak: link van pic gemaakt.
Leer thumbs te maken: De werking van het forum in het kort #images ;)

Zo'n een (Dit is niet mijn PC maar een plaatje van internet) , en alle drie de grijze push-in koppelingen lekken. Ik heb de slangen recht afgesneden en goed aangedrukt, net als in de rest van mijn wc, en dat lekt niet. (Het licht dus niet aan mij) Wat moet ik hier mee aan?

Terug sturen gaat moeilijk, want mijn moederbord is een socket 462 AMD, en in het boekje stond dat sommige borden zich niet hielden aan de opgegeven maten van AMD en binnen het gebied dat vrij moet blijven voor een socket bouwen. Daar had ik ook last van, en heb heb blok op maat gemaakt, maw met de ijzerzaag aan de onderkant 2 pootjes afgezaagd die ik niet nodig had.

Wie weet raad?

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 11-05-2005 14:56 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Lekker spul! Past ook goed! Iets dat lekt is nooit goed! Als ik jou was zou ik t terug sturen of contact opnemen met de leverancier of fabrikant.. Klote is wel dat je al aan t blokje hebt lopen zagen.. Suggestie; koop een goed cpu blokje.. Kost wellicht wat meer maar dan heb je wel wat meer kwaliteit in je kast hangen.. Verlengt de levensduur nogal.. Waar heb je dit spul vandaan eigenlijk?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 18:43 . Reden: EvilWhiteDragon zuigt.... ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:35:
Lekker spul! Past ook goed! Iets dat lekt is nooit goed! Als ik jou was zou ik t terug sturen of contact opnemen met de leverancier of fabrikant.. Klote is wel dat je al aan t blokje het lopen zagen.. Suggestie; koop een goed cpu blokje.. Kost wellicht wat meer maar dan heb je wel wat meer kwaliteit in je kast hangen.. Verlengt de levensduur nogal.. Waar heb je dit spul vandaan eigenlijk?
ehh waar baseer jij deze flame op ? 1 ervaring zegt niet zoveel hoor! En in het verleden heb je zo te zien ook weinig nuttigs gepost

Ik heb het zelfde blok en bij mij lekt ie niet (meer). waar je bij die koppelingen goed op moet letten is dat de slangen er goed recht in szitten en dat je ze stevig aan geduwt hebt en iets terug getrokken hebt, dat laatste is belangrijk als je er zeker van wilt zijn dat het goed zit.
Over het recht in doen van de slangen:
Je moet zorgen dat ze niet direct daarna een bocht maken , dan gaat t soms mis bij de asetek sluitingen.

[ Voor 4% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 11-05-2005 14:43 ]

LinkedIn
BlackIntel

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Misschien helpt het als je de slangen + rubbers even in de vaseline zet? Lijkt mij ook niet echt een geweldige oplossing. Koppelingen moeten gewoon dicht zijn, maar het is te proberen.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Welke slangen gebruik je? Als de slangen namelijk te hard zijn, is het moeilijk om ze lekvrij aan te sluiten. Verder zorgen dat er geen (of in ieder geval weinig) spanning staat op de aansluitpunten.

BIj de overige aansluitingen heb je dus geen last van lekkages?

Kun je misschien controleren waar de lekkage precies zit? Dus tussen slang en koppelstukje, of tussen plexiglas en het koppelstukje.

@ DaAAz; lekker onderbouwend hoor :/

• mach2
  • Laatst online: 06-02 11:56
Misschien een idee om er kleine slangenklemmetjes op te zetten, ff naar de Gamma (ofzo) en de goede maat kopen.

Hallo

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:35:
Lekker spul! Past ook goed! Iets dat lekt is nooit goed! Als ik jou was zou ik t terug sturen of contact opnemen met de leverancier of fabrikant.. Klote is wel dat je al aan t blokje het lopen zagen.. Suggestie; koop een goed cpu blokje.. Kost wellicht wat meer maar dan heb je wel wat meer kwaliteit in je kast hangen.. Verlengt de levensduur nogal.. Waar heb je dit spul vandaan eigenlijk?
Gast, doe niet zo lullig. Asetek levert goed spul en daarmee uit.

@ Ts : Ligt het niet aan je slangen ? sommige stugge slangen (van pvc) laten water door als ze een beetje bewegen,dat heb ik hier ook...

http://specs.tweak.to/16495

• _eXistenZ_
Slangeklemmen op een push-in koppeling :S?

Het water komt tussen het grijze randje om mijn slang en het plexiglas naar buiten, maar dat is gewoon bij het rubbertje iets naar binnen waar hij lekt. Verder gebruik ik Asetek slang, dus ik neem aan dat dat de goeie is...

@ modbreak in ts:

Ik wil wel thumbs maken maar dan is het wel handig als jullie HTML tags toestaan, anders moet ik resizen en dan op mijn webspace uppen. (Niet dat dat een probleem is ofzo, maar html tags zijn veel makkelijker) Verder weet ik dat er een manier is om te resizen met BBcode, iets in de vorm van [img=plaatje,1] ofzo, maar deze heb ik nooit goed begrepen.

[ Voor 44% gewijzigd door _eXistenZ_ op 11-05-2005 15:01 ]

• Roamor
  • Niet online
mach2 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:54:
Misschien een idee om er kleine slangenklemmetjes op te zetten, ff naar de Gamma (ofzo) en de goede maat kopen.
Dat werkt niet bij push-in aansluitingen ;)

Wat ik me ook nog bedacht; heb je zelf die aansluitingen gemonteerd? Niet vergeten om teflontape om de schroefdraad te doen?

• _eXistenZ_
In dat blok zitten ze al gemonteerd als je het koopt. 'T is enkel nog een kwestie van de koperen bodemplaat op het plexi schroeven.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-01 22:41
mach2 : het is geen slangpilaar aansluiting,
en de aansluiten zit in het plexi, je hebt dus niks om de slangen klem om te doen.

probeer idd eerst wat dingen van hierboven
maar als dat niet werk zou je kunnen proberen om deze
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/swiftfit1-2.jpg
erop te zetten (te koop bij oc-shop.nl bv)
ja ze zijn voor swiftek eigenlijk maar werkt hier ook prima op mijn asetek vga blok en reservior

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• _eXistenZ_
De slangen zitten wel een beetje scheef in het blok, dit komt door het Y-stuk wat ik er voor heb zitten.
Hier zie ik ook geen oplossing voor..

Ik kom er trouwens net achter dat mijn WC waterdicht is als de pomp niet aan heb staan (Eheim 1250)
Voor de rest niet echt nuttig om te weten ofzo, maar toch.

/edit

Ook grappig dat ik de TS niet meer kan aanpassen :(

Ik heb daar namelijk heel dom VGA blok getypt terwijl het natuurlijk over een CPU blok gaat :X

[ Voor 22% gewijzigd door _eXistenZ_ op 11-05-2005 15:13 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
misschien wel omdat je nu weet omdat het om een kleine opening gaat die alleen lekt onder druk, het zou dus kunnen zijn dat hij langs de zijkant van de slang een beetje lekt of dat er een haarscheurtje inzit

"Stilte, een gat in het geluid...."

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
o wacht moet leren leesen

[ Voor 126% gewijzigd door ikman op 11-05-2005 15:18 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 13:48

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb geen ervaring met waterkoeling, maar mijn ervaring uit de machinebouw is dat 1 op de 50 van dit type koppelingen lekt of gaat lekken. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat die wordt toegepast voor waterkoeling in een PC.

Verwijderd

eXistenZ_NL schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:10:
Ook grappig dat ik de TS niet meer kan aanpassen :(
Ook niet met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop?

Verwijderd

hey mensen; nix was lullig bedoeld en ja ik heb wel degelijk ervaring met LCU's en waarbij ook asetek. Nou, over t algemeen leveren ze goed spul maar als je wat meer met waterkoeling werkt merk je dat deze koppelingen gewoon kwalitatief een stuk minder zijn. Zoals je zelf zei; die van jou lekt niet meer.. Heeft t dus ook niet meteen gewerkt voor de volle 100%.
Ik vindt t spijtig te lezen dat deze asetek cpu blok niet meteen werkt zoals het hoort en sorry als ik iemand beledig met mijn woorden; als er iets negatiefs van te maken was was dat bedoeld naar de leverancier cq fabrikant en niet naar de gebruiker ervan. Ennehh Evilwhitedragon.. omdat jij ook Asetek hebt ben jij meteen de expert?

• _eXistenZ_
Die is vervangen door een viewknop toen de mod aan mijn ts liep te hijsen.

Laten we ontopic gaan, niet omdat ik de mod ben ofzo, maar wel omdat ik graag mijn pc lekvrij wil hebben ;)

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03-2025
Zelfde probleem hier gehad,

Slangen recht afgesneden, goed erin gedaan en het lekte alleen bij
het CPU blok, bij mij waren de slangen vrij stug daarom stonden ze scheef in de aahsluiting.. mbv 2 trekstips trok ik ze gewoon recht aan de schroeven om het blok vast te maken.. :)

Werkte perfect hier.. misschien dat jou slangen ook vrij stug zijn,
je zou het kunnen proberen om ze even tijdelijk met je handen recht er in tehouden en kijken of ze dan niet lekken..

• martijn_tje
  • Laatst online: 07-02 15:46
Ik had eerst ook lekkage maar die is verholpen door minder snel een bocht te maken na de koppeling. Dat is bij alle merken met plug&cool koppelingen een probleem. Maar met de pomp uit lekte het ook niet. Als het de middelste slang is en je daat het water door je block in perst is de druk daar het hoogst. En is het dus niet vreemd dat het daar lekt als je pomp an staat. Na dat ik de slangen een andere route heb laten volgen was de lekkage verholpen. Geen drup gelekt sinds dien.

En wat betreft de kwaliteit die is dus ech wel goed. Ik heb m'n rad zelfs een keer uit m'n handen laten vallen baarbij de radiator op een aansluiting lande. De aansluiting is nog heel maar er staat wel een afdruk in het parket :)

@DaAAz
Roepen dat iets kut is is altijd makkelijk. Het zo onderbouwen dat niemand er over valt is de kunst.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• mach2
  • Laatst online: 06-02 11:56
Had het ff niet zo goed bekeken 8)7 , zal voortaan eerst goed lezen voor ik wat onzin uitkraam :Y) :P

Hallo

• _eXistenZ_
Ik kom net beneden (Waar de lekke eXistenZ Mk.1 staat) en zie tot mijn verbazing dat ik vergeten was ietsje aan de slangen te trekken zodat het grijze gedeelte weer 2 mm naar buiten komt. Heb dit gedaan en vooralsnog is mijn systeem lekvrij. (Maar 1 minuut kijken zegt ook niet zo veel natuurlijk) Mocht de zaak nog lekken, horen jullie mij wel weer, voor alsnog bedankt voor al jullie hulp.

Verwijderd

martijn_tje schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:34:
@DaAAz
Roepen dat iets kut is is altijd makkelijk. Het zo onderbouwen dat niemand er over valt is de kunst.
Ehhm kerel wat is er niet duidelijk aan wat ik nog schreef?! Lees eerst alles voordat je er weer over struikeld...

• _eXistenZ_
eXistenZ_NL schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:27:

Laten we ontopic gaan, niet omdat ik de mod ben ofzo, maar wel omdat ik graag mijn pc lekvrij wil hebben ;)
Volgens mij heb jij ook niet helemaal begrepen wat ik schreef. Als jullie ruzie wil maken doe dat dan maar fijn over MSN, iig niet in een topic waar ik een probleem probeer op te lossen, want daar hebben jullie alleen maar mij mee.

• martijn_tje
  • Laatst online: 07-02 15:46
eXistenZ_NL

Sorry... zal het niet meer doen :o

Hopen dat het lekvrij blijft.

Heb je toevallig een scherpe bocht in je slang vlak bij de aansluiting? Dan is dat nog zo'n beetje de enige mogenlijkheid waar door het kan lekken omdat je ook asetek slangen gebruikt die over het algemeen prima werken. Maar voorlopig eerst blijven hopen dat ie t (droog) houd

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1