[2000] Batch replace van IPs in DNS

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Hier draait op een Windows 2000 Server een DNS Server met ongeveer 1400 DNS records die naar hetzelfde ip adres gaan. Is er een truc om in één keer al die ip adressen te vervangen door een ander ip adres?

Ik ben linux/BIND gewend en daar is dat heel makkelijk. Ik kan me niet voorstellen dat bij Microsoft dit echt allemaal handmatig moet.. iemand enig idee?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zijn het AD integrated zones of juist niet? Zo niet - kan je gewoon je DNS server stoppen, de files aanpassen en je DNS server weer starten :)

Verder zou je eens naar 'dnscmd.exe' kunnen kijken :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Normaal gesproken wordt er hier op GoT van je verwacht dat je zelf eerst zoekt, voordat je een topic opent. Moet ik aannemen dat je http://msdn.microsoft.com...osoftdns_atype_modify.asp over het hoofd hebt gezien?

Overigens is - ook onder *nix - de correcte implementatie om 1400 CNAMES te creëren, allen verwijzend naar hetzelfde A-record. Als dan het IP-adres verandert, hoef je alleen maar het A-record te wijzigen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==