Toon posts:

Garantie Hardeschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn harde schijf (Western Digital S-ATA 200 GB) gekocht in januari 2004 (3 jaar garantie). Ongeveer om de twee maanden raakte ik mijn partitie kwijt en was de harde schijf niet toegankelijk. Vaak was er ook wat data beschadigt en zo raakte ik data kwijt.

Na 6 maanden gaf de harde schijf een SMART failure aan (intussen was ik al 3x de data kwijt) en heb ik hem weggebracht naar de winkel en is hij opgestuurd naar WD en kwam hij refurbished terug.

Sindsdien heb ik nog steeds het probleem. Nu intussen ben ik weer 3 keer mijn data kwijt geraakt en heb ik hem teruggebracht naar de winkel. Daar hebben ze hem intensief getest en kunnen geen problemen constateren. Ikzelf heb ook de WDC test gedraaid en op de grote en kleinere test heb ik niets gevonden.

Ik moet nu de 36 euro onderzoekskosten betalen bij de winkel (terecht), maar loop nu dus het pand uit met precies dezelfde harde schijf, die niet meer betrouwbaar is en mij wel 200 euro heeft gekost toentertijd.

De winkel kan niks voor me betekenen omdat hij gerefurbished is en ze konden niks vinden bij mijn pc dus ben ik niets opgeschoten. Ze hebben ook het moederboard en alles getest.

Moet ik nu maar gewoon accepteren dat ik 236 euro schade heb geleden met een harde schijf waar ik niks op durf te zetten? Of kan ik als klant toch nog proberen iets terug te krijgen voor mijn geld. Ik hoef niet perse mijn geld terug of een betere harde schijf, ik zou gewoon graag iets ervoor terug willen hebben wat wel werkt.

Is er een mogelijkheid of recht waar ik me op kan beroepen?

Informatie over mijn computer:
Asus P4C800 E-deluxe
1 GB Kingston HyperX
Western Digital S-ATA 7200 RPM 200GB

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
en op andere pc's ben je nog steeds je partities/data kwijt?

+

waarom naar de winkel, je hebt toch ook fabrieksgarantie?

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar 1 computer en met die computer gebeurt het steeds. De harde schijf wordt gebruikt voor data storage niet voor windows. Ik heb al meerdere windowsversies gedraait maar daar blijft het probleem gewoon bij bestaan.

Het probleem is samengevat dat hij niet goed werkt, maar er geen fouten te constateren vallen en dat ik me niet kan beroepen op de garantie voor een nieuwe harde schijf.

De data raak ik telkens kwijt op die harde schijf, ongeveer 1 keer in de 2 maanden door een probleem wat niet te vinden valt.

Heeft het nut om het op te sturen naar Western Digital als ik zelf geen fouten kan constateren? Of krijg ik dan me kapotte schijf weer terug?

Verwijderd

Tsja weet je zeker dat het aan je schijf ligt niet echt denk ik, tsja het is echt onhandig maar misschien kun je een kleinere/andere schijf aan je pc hangen, (of met iemand tijdelijk ruilen) om het te testen (3 maanden ongeveer).
Maar dat is natuurlijk bijna niet te doen, dus ik vrees dat het lastig wordt.
misschien kun je WD mailen met het probleem?

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Heb je al is direct contact met Western Digital gehad? Als je je verhaal zo uitlegt kunnen zij je misschien wel verder helpen, misschien zijn ze dit probleem wel vaker tegengekomen en hebben ze een oplossing.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet gehad.

Verwijderd

ik zou zeggen gooi em tegen de muur (zonder zichtbare schade) en stuur em dan op. weet je zeker dat je een nieuwe krijgt :)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
bij western digital testen ze hem, en sturen (waarschijnlijk) een nieuwe. wel goed het probleem omschrijven.. en eerst op de site zoeken wat de voorwaarden zijn.

lijkt me sterk dat ze geen nieuwe opsturen..

je kunt hetn iet op een andere configuratie proberen? dadelijk is bijv. je s-ata controller stuk :/

edit:

bios update / firmware update van je HDD? mobo?

[ Voor 9% gewijzigd door sjongenelen op 11-05-2005 14:08 ]

you had me at EHLO

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
iig contact opnemen met WD, en ik zou je voltages eens f controleren, hardeschijven zijn vrij gevoelig op dit gebied.

Specs

• JeroenvdS
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:00:

Is er een mogelijkheid of recht waar ik me op kan beroepen?

Informatie over mijn computer:
Asus P4C800 E-deluxe
1 GB Kingston HyperX
Western Digital S-ATA 7200 RPM 200GB
de vraag is natuurlijk: waar ligt het aan? zoals je het nu voorstelt, gaat het dus bij jou thuis fout, en bij de winkel niet. al zal de winkel of WD de HD niet 2 maanden lang getest hebben.

het bijzondere is hier dat hij het dus ongeveer 2 maanden wel doet, en dan de geest geeft. ik zit heel hard te denken wat dat kan zijn, maar ik weet geen programma`s die om de 2 maanden automatisch iets doen wat het probleem kan veroorzaken. warmte, het niet-aarden, dat zou veel eerder problemen geven normaal gesproken.

misschien kun je met de winkel afspreken dat je er nog 1 koopt - dat moet je toch want hier zal je niet mee verder willen werken - en dat als die wel goed blijft, je de dan blijkbaar defecte HD vergoed krijgt. Als het probleem met de nieuwe ook optreedt, ligt het echt aan iets bij jou thuis - of er is een fout met deze serie (maar er zit 6 maanden tussen dus die kans is wel héél klein, anders was het probleem al bekend bij WD). Sterkte!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 12:14
Heb je eigenlijk wel een nieuwe schijf gekregen? Ik hoor maar zelden dat WD een refurbished schijf retour stuurt. Heeft je levernacier hem wel verstuurd? Meestal is het toch echt een nieuwe die je krijgt.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
speedfan draaien en je SMART meuk in de gaten houden? Kan inderdaad best liggen aan je voltages, dat na een looptijd van ongeveer 2 maanden de boel echt niet meer te repareren is door de interne software en er uiteindelijk de brui aan geeft.

Want dat is wat SMART/firmware doet: als het problemen tegenkomt, wordt dit in eerste instantie onderhuids opgelost, pas wanneer het echt de spuigaten gaat uitlopen ga jij er iets van merken... en dan klinkt een interval van 2 maanden een stuk minder onwaarschijnlijk (zeker als er verder niks aan de omstandigheden verandert)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

johoo schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:13:
Heb je eigenlijk wel een nieuwe schijf gekregen? Ik hoor maar zelden dat WD een refurbished schijf retour stuurt. Heeft je levernacier hem wel verstuurd? Meestal is het toch echt een nieuwe die je krijgt.
Van de WD die ik zelf heb gestuurd en van andere die ook schijven terug hebben gestuurd blijkt dat het allemaal gaat om refurbished modellen die terugkomen. Ergens ook zeer logisch natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die stikker was door midden. Dus het was geen nieuwe die ik terugkreeg.

Ik heb me voltages al eens getest bij een ander probleem met mijn videokaart en daarbij leek alles gewoon normaal. Heb het een week lang getest en nu nog draai ik asus probe en die vind niks raars.

Ook het probleem dat eens in de 2 maanden voorkomt, er zit dus geen systeem in, de ene keer is het na 8 weken, dan na 10 of 9 weken.

Ik heb vorige week een nieuwe harde schijf bij die winkel gekocht (een IDE, wegens geen vertrouwen in S-ATA), maar daar kan ik dus helaas niet bij testen of mijn S-ATA controller niet goed is.

Misschien moet ik maar eens contact opnemen met WD, dat lijkt me geen verkeerd idee.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-03 22:48
Het lijkt me stug dat als jij hem naar WD opstuurd dat ze hem gaan openschroeven in een stofvrije ruimte etc en dan gaan kijken wat er aan de hand is(dat kost gewoon te veel). Enige wat ze zouden kunnen doen is firmware flashen en dan weer terug naar jou opsturen.
Ik zou gewoon daarom om een nieuwe gaan eisen. Dan weet je cker of het niet aan je configuratie thuis ligt of aan je oude hdd

• Zanzibar-1337
  • Laatst online: 08-02 17:55
Maybe moet je de stroom van je is nakijke.. Heb je de computer wel op ge-aarde stroom?? Als je dit niet hebt kan je hd het ook begeven.

Waarom heb ik geen reden voor maar heb daar ook wel is last van gehad.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Zanzibar-1337 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:29:
Maybe moet je de stroom van je is nakijke.. Heb je de computer wel op ge-aarde stroom?? Als je dit niet hebt kan je hd het ook begeven.

Waarom heb ik geen reden voor maar heb daar ook wel is last van gehad.
Dit of een slechte voeding zijn de meest waarschijnlijke oorzaken ja...

Specs

• Zanzibar-1337
  • Laatst online: 08-02 17:55
asfaloth_arwen schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:32:
[...]

Dit of een slechte voeding zijn de meest waarschijnlijke oorzaken ja...
Yep ik zou zeggen kijk er even na en laat het weten :)

Suc6

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw topicstart ten spijt, maar als je netjes het Welkomst-gedeelte van de FAQ van dit subforum had gelezen voordat je dit topic startte, dan had je geweten dat garantieperikelen niks met hardware van doen hebben en derhalve niet in dit subforum horen. Ze horen in Stuffis Generalis, echter daar heb je gezien jouw staat van dienst dus nog geen toegang toe. Dit topic erheen verplaatsen zou lullig zijn, omdat je dan niet kunt meelezen/discussieren. Je kunt wel in o.a. staiksterk.nl terecht, zoals ook gelinkt in het Welkomst-gedeelte van de FAQ van dit subforum.

Voor meer info omtrent de verborgen fora op GoT, check de FAQ van Lieve Adjes :)

Succes verder.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 11-05-2005 14:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.