[online gamen-strategy] Wat is jouw strategie?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Ik ben echt een enorme noob@online gamen. Als iemand Rushed (bijvoorbeeld met C&C generals of Act of War: Direct action wordt ik gelijk in de pan gehakt. Mijn tactiek was eerst om zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld te resourcen, maar je moet je wel staande kunnen houden! Want als iemand dan gaat rushen ben je weg...

Mijn vraag is eigenlijk: wat is jouw strategie met online strategie spellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn strategie: winnen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Tja, een goede balans zoeken is alles wat je kan doen. Dus zorgen voor genoeg geld, maar ook voor genoeg verdediging, enzovoorts. Dat is juist het doel van strategy he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:33
Je moet de gulden middenweg zien te vinden.
Dus zowel units kunnen bouwen als het vinden van resources.
Om hier de beste combo voor te vinden is gewoon vaak spelen.
Het 1 is niet goed en het andere is niet goed. Dus zo snel mogelijk resources en ook zo snel mogelijk bouwen.

Verder kan ik je niet helpen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Ok, laat ik het wat specifieker/interessanter maken dan: wat speel je het liefst, wat zijn je favourite units en wat zijn jouw truckjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 22:48
NielsOveres schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:58:
Je moet de gulden middenweg zien te vinden.
Dus zowel units kunnen bouwen als het vinden van resources.
Om hier de beste combo voor te vinden is gewoon vaak spelen.
Het 1 is niet goed en het andere is niet goed. Dus zo snel mogelijk resources en ook zo snel mogelijk bouwen.

Verder kan ik je niet helpen.

Succes!
In principe is dit niet altijd waar, je moet nooit op alle fronten proberen goed te zijn, want dan lukt alles half (bij veel spellen) Je eigen strategie ontwikkelen en die perfectioneren is het beste. Uiteraard kun je je hierbij optrekken aan strategiën van anderen.

Overigens denk ik dat er het ook vooral handelingssnelheid is bij veel spellen.

Edit:
Ik speel eigenlijk alleen FIfa 2005 online (en ook alleen nu met het toernooi) maar ik speel gewoon aanvallend spel (3-4-3) het voordeel is dat je zelf altijd wel een (paar) goal(s) maakt. Het nadeel is dat je bijna altijd wel een (paar) goal(s) tegenkrijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door HCMarX op 11-05-2005 14:20 ]

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voxie2 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:11:
Ok, laat ik het wat specifieker/interessanter maken dan: wat speel je het liefst, wat zijn je favourite units en wat zijn jouw truckjes?

Hoewel lichtelijk uit de richting heb ik een tijdje terug een enigsinds volledige Warcraft 3 guide gemaakt voor het desbetreffende draadje op GoT.

Gelukkig gaat het meeste hiervan op voor alle Online RTS games.
Excuses voor de enorme lap tekst, maar doe er je voordeel mee ;)

"
Bij deze een korte ;) post voor diegene die nogal nieuw in het wc3-wereldje zijn;

Hoewel er enorm veel custom games gespeeld worden draait het bij deze game om het ladderen op battle.net. De singleplayer campagne mag dan erg groot en uitgebreid zijn hier is het Blizzard met wc3 niet om te doen. Blizzard en haar games zijn groot geworden ( sinds Starcraft het grootst op rts gebied ) door hun geweldig online gebeuren. _/-\o_

Warcraft 3 draait nu eenmaal om het competitieve gedeelte van het online spelen.

Dat door het grote aantal spelers en de geruime tijd sinds de release het gemiddelde niveau vrij hoog ligt is niet te ontkennen. Vandaar dat de vele 'newbies' ook nogal snel afhaken. Dat dit zonde is moge duidelijk zijn. Wanneer je je serieus inzet om goed te worden dan is er op rts-gebied momenteel geen ander spel dat er ook maar enigsinds aan kan tippen.
Besef voor je eraan begint dat de wc3 wereld groot is. Er worden vele toernooien voor georganiseerd, er zijn pro-spelers die het als bron van inkomsten zien en spannende matchups worden in Korea zelfs live op tv uitgezonden.
Verder is er een uitgebreide community die zich op verschillende plaatsen georganiseerd heeft ( Zie ook de links onderaan deze post ).
Belangrijk punt: ga voor informatie / replays / andere zaken niet naar blizzards eigen forums. Deze zijn totaal vervuild met onzin door allerlei lui die er geen verstand van hebben. Als je op een gegeven moment beter wordt en je een aardig inzicht hebt gekregen in de vele facetten van de game dan kun je enkel nog lachen om zoveel onbegrip.

Zo. Nu een woordje over de verschillende speltypen.
Je hebt qua online spelen de volgende mogelijkheden:

Solo
Hierbij speel je dus je potjes tegen 1 andere tegenstander. Geen concessies of verschuilen achter anderen, hier gaat het om wie het spel het beste beheerst.
Dit is dan ook het speltype waar het uiteindelijk allemaal om draait. De enige manier om in de wc3 wereld respect af te dwingen is met een hoog solo level-account.

Random Team
Hierbij wordt je random ( binnen redelijke level-verschillen ) aan anderen gekoppelt om zo samen met onbekenden tegen een ander team van onbekenden te spelen.Dit varieert van 2v2 tot 4v4.

De factor geluk speelt hierbij zon grote rol dat voor mij de lol er meteen vanaf is.
Wil je goed in wc3 worden dan heb je aan dit speltype eigenlijk niets.

Velen spelen dit naar eigen zeggen voor de lol. Nou ik zou niet weten wat er in godsnaam zo leuk zou is om totaal geen invloed te hebben op de uitkomst van een game. Je wordt bijv. voor je het weet gelinkt aan een backstabber ( iemand die er lol in heeft om zijn eigen team te laten verliezen ). Leuk. :/

Arranged Team
Hierbij speel je laddergames met een van tevoren samengesteld team. Dit varieert wederom van 2v2 tot 4v4. Dit is naast solo de enige vorm van ladderen die nog wel enigsinds te pruimen is. Sterker nog; vaak is een potje 2v2 leuker dan solo. Let wel 2v2, want 3v3 en 4v4 zijn mijnsinziens welhaast een even grote troep als het Random Team gebeuren. Dit blijkt ook wel uit het niet bestaan van echt high-level 3v3 / 4v4 teams. 2v2 is zo interessant omdat de meeste mappen hiervoor goed uitgebalanceerd zijn en je je allebei niet kunt permitteren om steken te laten vallen. je zult snel genoeg merken dat om een goed 2v2 team te worden je beide over voldoende solo-skills dient te beschikken.

Kortom;
Bij wc3 draait het om de Solo en AT2v2 ladder. Custom games zijn leuk om af en toe te doen maar zijn feitelijk totaal oninteressant wanneer je een beetje goede speler wilt worden.

Hoe word ik dan in godsnaam een goede speler?
Hierbij spelen meerde factoren een rol:

kennis van de mappen
kennis van de units / heroes
macro / micro
inzet & volharding

Onder kennis van de mappen wordt verstaan: Weten waar welke creeps zitten en welke items deze kunnen laten vallen, weten wat je in welke shop kunt kopen, weten waar je kunt expanden, etc.

Met kennis van de units / heroes doel ik op het kennen van de verschillende damage-typen, het kennen van de verschillende skills van de heroes / units, het kennen van de cost en de upkeep ervan, etc. Het is uitermate belangrijk te weten wat de eigenschappen van elke unit in het spel zijn zodat je de er de juiste keuze uit kunt maken.

Hierbij zijn we bij het volgende aspect aangekomen: de macro / micro.
Macro bevat het algehele spelbeeld. Iemand met een goede macro heeft inzicht in de game. Dat wil zeggen; hij expand op het juiste tijdstip, hij blijft doorbouwen tijdens het vechten / harassen, hij produceert de juiste counters tegen het leger van de vijand, etc. Macro komt er kortom op neer dat je altijd in controle van het spel blijft, dat je nooit het overzicht verliest en je teveel op een enkel aspect van je spel focussed.
Micro. Dit is een veelbesproken onderwerp en niet onterecht; een goede micro zorgt ervoor dat je gevechten wint door eenvoudigweg je units beter te beheren dan je tegenstander. Onder micro valt dan ook het terugsturen van gewonde units, het omsingelen van bepaalde vijanden, het op het juiste moment focussen op een vijandige unit, het dancen ( units stukje verplaatsen zodat ze niet meer door de tegenstander geraakt worden ), het gebruiken van de items op je heroes, het gerbuiken van de hero- en unit-skills, etc.
Iemand met een goede micro kan in dezelfde tijd eenvoudigweg meer acties met zijn units uitvoeren dan de tegenstander en hiermee deze kansloos in de pan kakken. :Y).

Met micro valt een ander veel gehoord begrip samen: apm
Apm staat voor Actions Per Minute. Dit geeft weer hoeveel acties ( het aanklikken / verplaatsen van units, het bouwen ervan, etc ) je per minuut uitvoerd. Dat een hoge apm belangrijk is hoef ik niet uit te leggen. Wel lopen er altijd nog discussies over het verschil tussen een hoge apm en een nuttige apm. De echt goede spelers uit korea en de Europese top ( de amerikaanse ladders zijn van een veel lager niveau ) hebben een apm van 200-350. Even ter vergelijking: een beginner zit meestal rond de 30-40. Nu wil het zo dat er ook een aantal spelers is dat met een apm van +/- 100 zeer goede resultaten behaald. Het grote verschil schuilt niet zozeer in de apm tijdens de gevechten, deze zal bij iedereen vrij hoog liggen maar in het hooghouden ervan tijdens de rustige fasen van het spel. Veel spelers, waaronder ikzelf klikken en selecteren continu vanalles aan op het scherm. Niet omdat dit nuttig is, maar om lekker warm te draaien. Als je namelijk de hele game al veel loopt te klikken dan gaat het tijdens de belangrijke fasen ( de gevechten ) stukken makkelijker. Maar dit is uiteraard heel persoonlijk.
Klik hier voor een progje dat de apm uit een replay-file kan lezen.

Okay dit was het technische gedeelte. Om echt een goede speler te worden zul je,naast wat talent, ook moeten beschikken over voldoende inzet. Face it, in het begin zul je vele, vele malen kansloos worden ingemaakt. Dit heeft iedereen moeten doorstaan. Maar als je structureel je replays opslaat en kijkt waar het fout is gegaan en hiervan leert dan wordt je vanzelf beter. Wacraft draait echt enorm om evaring. Wanneer je veel games gespeeld / replays bekeken hebt ( en hieruit lering hebt getrokken! ) dan zul je zien dat het steeds beter gaat.

Okay. Hopelijk heb ik een enkele beginneling wat wijzer kunnen maken en wat meer mensen warcraft 3 leren waarderen. Want ondaks het vele gezeur en gekanker omtrent balance e.d. blijft het verreweg de best online ervaring tot nu toe! _/-\o_

Belangrijke links om wegwijs te worden in het wc3 wereldje:
Mojo's Wc3 Guide - Blizzard's officiele spelgids. Enkel voor de echte beginnelingen maar elke wc3 speler dient alle info die erin staat eigenlijk te kennen.
War3.Replays.net & War3.Ogame.net - 2 koreaanse sites ( af en toe down & traag ) waar enkel replays van topspelers geplaatst worden.
Replayers.com en Wc3addicts.com - 2 Uitstekende Europese replay sites. Voor meer info over wc3addicts moet je bij talle- zijn :+.
Wcreplays.com - Enige enigsinds redelijke Usa-replays site. Hier staan wat audio commentairies die de moeite waard zijn. Kijk vooral uit naar die van Dimension. Maar het merendeel is nogal beneden de maat. Pas op voor het forum; de amerikanen hebben niet helemaal begrepen hoe de game in elkaar zit en prijzen de verkeerde spelers de hoogte in. Geloof me 'Cecil' is niet goed >:).

Hiernaast zijn de volgende pagina's interessant:

De Europese & Aziatische Solo-ladders.

Gl Hf GG luitjes! :) "

Zow. dat was em dan. :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met games als C&C online probeer ik zo snel mogelijk in te schatten welke tegenstander ik tegenover me heb. Ga snel verkennen en laat ondertussen ff lekker geld binnenstromen en bouw zo snel mogelijk de benodigde gebouwen zodat ik me kan verdedigen. Wanneer ik doorheb dat de tegenstander een goede tegenstander is zorg ik eerst dat ik me kan verweren bij een evt. aanval. Dus altijd DEFENSE eerst. Aanvallen kan namelijk altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Dat is niet helemaal waar. Als je eerst heel veel DEFENSE bouwt steek je daar allemaal geld in die je ook in units kan steken. Die kunnen aanvallen EN verdedigen... Dus is een sterke defense wel echt zo belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:28:
Met games als C&C online probeer ik zo snel mogelijk in te schatten welke tegenstander ik tegenover me heb. Ga snel verkennen en laat ondertussen ff lekker geld binnenstromen en bouw zo snel mogelijk de benodigde gebouwen zodat ik me kan verdedigen. Wanneer ik doorheb dat de tegenstander een goede tegenstander is zorg ik eerst dat ik me kan verweren bij een evt. aanval. Dus altijd DEFENSE eerst. Aanvallen kan namelijk altijd nog.
Nonsens.

Je wint door de tegenstander te counteren. Niet door van je eigen kracht uit te gaan...

Belangrijkste is het scouten. Je moet de gehele game op de hoogte zijn van wat de tegenstander doet. Hierdoor kun je erop anticiperen en daarmee de strijd in je voordeel beslechten.

Jammer alleen dat C&C zo verdomde imbalanced is en dat de online rankingsnog niet in de buurt van de Blizzard-rts'en komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frggl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 22:44
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:28:
Dus altijd DEFENSE eerst. Aanvallen kan namelijk altijd nog.
Dat is meestal geen goede strategie, aangezien de tegenstander jou dan waarschijnlijk wel aanvalt en je bouw/resource gathering proces vertraagt, terwijl hij zelf ongestoord kan bouwen en cashen.

Het is een tijd geleden, maar bij C&C Generals speelde ik veel als GLA, en ging dan met kleine groepjes de vijand irriteren en zn resource outposts mollen, terwijl ik ondertussen een groter leger bouwde. En de vijand in de gaten houden, als je een sterker leger hebt meteen aanvallen en afmaken. 'Bunkeren' is tegen goede spelers fataal.

Handelingssnelheid is inderdaad essentieel, dus leer de shortcuts. Ook de plaatsing van gebouwen is bij veel games belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Eerst ga ik Guns kopen , daarna OWNEN

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het dan ook direct aan het begin van de game. Hij valt tohc niet aan en als hij aanvalt is zijn of haar unit direct uitgeschalkelt. Veel kunnen dit er nooit zijn. En idd altijd je tegenstander in de gaten houden. Zodra hij aanvalt probeer erachter te komen waar hij langs gaat en probeer hem op te vangen. Dus units naar andere kant van je basis bv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Weet iemand ook sites waar hele goeie gasten hun games/tournaments broadcasten? Lijkt me wel kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frggl schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:34:
[...]

..........., aangezien de tegenstander jou dan waarschijnlijk wel aanvalt en je bouw/resource gathering proces vertraagt, terwijl hij zelf ongestoord kan bouwen en cashen.
Ook waar njah ik heb het aan het begin graag vast staan. Mooie lange games vind ik mooi _/-\o_
Zo heb je ook nog kans met een kleiner leger tegen een groot leger omdat dan al die torens giga veel units uitschakelen. Ook aanvallen via de lucht probeer ik te weren. Ik heb ook altijd een paar heli's of vliegtuigen om zo de supplytoevoer van de tegenstander te weren. Soms heeft hij het helemaal niet door. O-) Ook bij units die niet in de lucht kunnen schieten is dit easy en zijn ze kanslos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voxie2 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:39:
Weet iemand ook sites waar hele goeie gasten hun games/tournaments broadcasten? Lijkt me wel kick.
Daar de C&C-reeks geen Pro-Game is zullen er bijzonder weinig topklasse spelers zijn. In ieder geval niet genoeg om van een competitie van enig niveau te kunnen spreken.

Ik weet het; ik ben nogal een Blizzard aanhanger maar met rede! Wil je rts'en op een hoog niveau dan zul je toch naar wc3 / Sc moeten gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
boeit mij niet van welke games die broadcasts zijn, lijkt me gewoon cool dat te kunnen volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voxie2 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:44:
boeit mij niet van welke games die broadcasts zijn, lijkt me gewoon cool dat te kunnen volgen
Oke dan heb je hier wat topklasse Sc VOD's ( Video On Demand ).

Allen live uitgezonden op de Koreaanse TV.
:9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:29

aapelite

Do the kirby!

Voxie2 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:39:
Och, wat is goed, in generals is het tegenwoordig toch zo dat de hardstspammende gast wint. Zoals al geroepen is is de balance vrij kut. Toch kies ik bij zero hour altijd nog voor random, gewoon zodat ik iedere general op en top ken. Mijn algemene taktiek is vooral mezelf eerst ietwat verdedigend opstellen met units en soms een defence gebouw, afhankelijk van de map.

Vervolgens ga ik soms met een unit kijken of ik wat schade kan aanrichten aan zn income, dus gatling naar usa of gla ed, wanneer blijkt dat hij op full rush offensief is dan trek ik me terug en wacht ik gewoon tot hij zich doodloopt op mijn units en zorg ik er ook meteen voor dat ik genoeg heb voor een counter. Als china ga ik bv asap voor lotus dan aangezien rushers redelijk gevoelig zijn hiervoor.

Maar zoals ik al zei zijn er weinig speciale strats meer voor zero hour, tis gewoon als usa wie de meeste hummers met md kan spammen, als gla maakt het niet meer uit wat je spammed aangezien je income zeer goed is nu en als china ligt het aan de general, maar daarbij komen meestal al snel ecm`s kijken die het vrij vervelend kunnen maken :) (waarom speel ik dat spel al jaren? :P )

Owjah, voor replays van generals kan je naar www.generals.nl gaan voor wat reps van tournamenten. Tis alleen wel opvallend dat men toch altijd wel kiest voor de general die het makkelijkst/sterkst is, maja dat is competitie :)

Ook op http://gamereplays.org/cncreplays/ zijn er veel te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door aapelite op 11-05-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10 07:42
als verwoed ex- C&C Tiberian Sun speler:

- bouw inf. (cheap&snelle) en stuur ze per 2 rond, om de tegenstander te verkennen
(alle richtingen dus)

- bouw 2 refinery's zo dicht mogelijk bij de geldbron

- bouw war factory, met eerst 5 tanks en wat inf. killers ondertussen(defense voor scout rush van tegenstander)

- bouw nog 2 geldophaalkarretjes en laat die naar het duurdere spul zoeken
(evt. nog een refinery, ligt aan startmoney)

- bouw aanvalsfavoriet, bij mij was het banshee's (jahaa leip :+) en dan naar je tegenstander vliegen en killen maar.

je kunt natuurlijk ook andere dingen doen, maar 5 banshees sloopten in 1 keer een refinery,
en refinery slopen werk natuurlijk goed.
dan móét je tegenstander wel spullen verkopen
en als hij verkoopt, dan kun jij ondertussen meer kopen... :Y)

let wel op dat dan voor online geld. de computer heeft nl. oneindig veel geld.

verdedigen is vaak nutteloos, omdat jij spullen kwijtraakt als en als hij verkoopt, dan kun jij ondertussen meer kopen... :Y)

terwijl de tegenstander aanvalt, wordt ondertussen voor hem geld opgehaald en nieuwe tanks gemaakt etc. etc. én jij wordt aangevallen dus heb je geen tijd/ geld om te producen

dit is dus redelijk vruchtenloos... de beste verdediging is een aanval :P

[ Voor 7% gewijzigd door sjongenelen op 11-05-2005 14:56 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 12:04

HeepH

Dope Rapper

www.wcgtour.com / nl / be / net enzo. even aanmelden en je kunt de top 10 van alle gespeelde games kijken...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:29

aapelite

Do the kirby!

TheNymf schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:55:
als verwoed ex- C&C Tiberian Sun speler:

- bouw inf. (cheap&snelle) en stuur ze per 2 rond, om de tegenstander te verkennen
(alle richtingen dus)

- bouw 2 refinery's zo dicht mogelijk bij de geldbron

- bouw war factory, met eerst 5 tanks en wat inf. killers ondertussen(defense voor scout rush van tegenstander)

- bouw nog 2 geldophaalkarretjes en laat die naar het duurdere spul zoeken
(evt. nog een refinery, ligt aan startmoney)

- bouw aanvalsfavoriet, bij mij was het banshee's (jahaa leip :+) en dan naar je tegenstander vliegen en killen maar.

je kunt natuurlijk ook andere dingen doen, maar 5 banshees sloopten in 1 keer een refinery,
en refinery slopen werk natuurlijk goed.
dan móét je tegenstander wel spullen verkopen
en als hij verkoopt, dan kun jij ondertussen meer kopen... :Y)

verdedigen is vaak nutteloos, omdat jij spullen kwijtraakt als en als hij verkoopt, dan kun jij ondertussen meer kopen... :Y)

terwijl de tegenstander aanvalt, wordt ondertussen voor hem geld opgehaald en nieuwe tanks gemaakt etc. etc. én jij wordt aangevallen dus heb je geen tijd/ geld om te producen

dit is dus redelijk vruchtenloos... de beste verdediging is een aanval :P
Helaas, zo zal het nu iig niet meer werken (bij generals zeker niet)

Ts was een heerlijke game om te doen toen ter tijd, zeker op wat leuke mod maps enzo, maar het lijkt op geen manier meer daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeefStan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:00:
www.wcgtour.com / nl / be / net enzo. even aanmelden en je kunt de top 10 van alle gespeelde games kijken...
PGTour lijkt me handiger :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm..

Ik speel zelf C&C niet.

speel wel veel andere strategie spellen online, Preatorians , BFME2 , RTW en MTW2 zijn zoal mijn favorieten

wat ik vooral geleerd heb bij online strategie games is dat je jouw eigen techniek moet leren..

je kan nu en dan eens iets nadoen van een betere speler en er uit leren. maar je moet vooral je eigen stijl uitproberen en als die werkt het proberen te perfectioneren.

wat wel een tip is die ik hier al heb gezien is: scouting.. vooral is dat eens van de belangrijkste gegevens voor een leider om zijn leger te laten voerwinnen, als je niet weet waar de vijand is en je weet niet wat hij heeft en hoeveel hij heeft is het moeilijk om te weten wat je moet bouwen en hoeveel om hem te verslaan..

vaak komt samen met ervaring ook de kunst van het inschatten.. als je kunt inschatten dat jouw leger wint tegen het zijne is dat super..

probeer ook lieft de beste en de zwakste eigenschappen van uw ras te gebruiken..

vaak zijn er rassen of civilisations bij mijn games :P

die ofwel in het begin zeer sterk zijn maar later in de pan worden gehakt door de "betere" rassen maar die betere rassen moeten dan meer tijd hebben om te ontwikkelen om die snelle rassen te verlaan.

bv. bij RTW zijn in het begin de romeinen wel tamelijks terk maar ze kunnen simpel verslaan worden door wat phalanxes en andere troep erop te gooien...

wat later na de Marius reforms niet meer mogenlijk is door de legionary cohort want die hakken gwn door die phalanxes.. wss heeft idt niks te maken met C&C maar meestal komt dit wel overreen met vele strategie games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
je moet je gewoon focussen op een bepaalde manier van spelen...
dat kan afhangen van welk ras je zelf speelt...wie de vijand is en de hoeveelheid vijanden...
Niet dat ik nog veel Strategy games speel tegenwoordig...
maar bij Starcraft koos ik vaak voor verschillende strategieen...bijvoorbeeld base blocken (als dat mogelijk is, hangt af van map) en dan z.s.m. Reavers maken en die bij de vijand z'n resources droppen....daarna mass air....
of gewoon massa grond units en pompen maar :*)
of bij Red Alert 2 was bijvoorbeeld het beste om gewoon zo snel en veel mogelijk tanks te bouwen...gewoon blijven bouwen...
dus begin met 1 Graanfabriek....daarna Warfactory...daarna nog 1 graanfabriek, andere graanfabriek afbreken voor extra geld....dan met warfactory tanks blijven bouwen nonstop en rushen 8) werkt wel in een 1v1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn strategie bij mohaa=rushen en aimen..!!
Mijn strategie bij bf2=vliegen en schieten tot nix meer leeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:47

rapture

Zelfs daar netwerken?

Voor massive-multi-player-RTS'en is een goede alliantie oprichten, de weg naar werelddominantie. Dan kan je desnoods 80% van de spelers uit de spelwereld knallen. Het GoT-imperium (300+ gotters in de hoogtijden) in Universum II van ogame.nl is nogal krachtig en gevreest. De 2 grootste oorlogen zijn tussen ons en anderen gevochten: oa een wereldoorlog van het universum werd uitgevochten.

De gedrevenheid en kennis van een alliantie bepaalt het verschil, het GoT-imperium had alles dat je in het spel kan inbeelden. We zaten met onze samenwerkingsdrang overal tegen spelregellimieten te botsen. Er werden antitrust-toestanden opgezet om bepaalde overpowered-toestanden te voorkomen. We waren beetje wat MS in de computerwereld is.

http://board.ogame.nl/thread.php?postid=491281#post491281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik vind ogame wel erg op de rand van strategie. Tuurlijk zit er wat strategie in, maar het is erg beperkt vergeleken met een echt strategie spel. Ik zit nog steeds te wachten op een echte kruising tussen rts en mmorpg, dat niet browser based is. (voor ik kritiek krijg, ja ik heb een redelijke tijd ogame in uni2 gespeeld, ik heb nog meegedaan met de eerste tegen fagot, en tijdens de oorlog die direct daarna kwam ben ik er mee gekapt omdat het me teveel tijd kostte.)

Ik speel het liefst redelijk defensief, laat ze maar lekker proberen te rushen en dan outboom ik ze wel. (en het werkt redelijk, sta nummer 60-70 in aoe3:twc team games van de 11k actieve deelnemers)

EDIT: ah ik zie dat demonfreak compleet gesloopt was. Ik was nog 1 van de eerste die besloot niet fagot met een zooi ibms die ik daar had aan te vallen op verzoek van demonfreak, maar ipv daarvan samen te werken met fagot om demonfreak aan te vallen. (demonfreak had got verraden)

@dervish, dat vind ik nou jammer, dat niet meer rts games random maps hebben

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 20-02-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook handig voor een goede stregegie op te bouwen is de map te kennen waar je speelt en hou die te gebruiken.. als er bv. en heuvel of eens soort van berg ofzo dicht bij je basis ligt kan je daar beter def maken of een deel van je leger plaatsen ofzo want vaak geven een hoger plaats op de map voordelen van beetje meer aanval en kan je beter het zicht houden op de gevechten.
Pagina: 1