Ik heb volgende (sterk vereenvoudigde) code om een invoervak + label aan m'n form toe te voegen (het idee hierachter is dat wanneer een invoervak ingevuld wordt er meteen een nieuw invoervak verschijnt op een nieuwe regel):
Iemand die me kan zeggen wat en waar ik moet toevoegen om bijvoorbeeld een TextChanged event toe te voegen aan de textboxen?
En dan had ik nog een tweede vraagje... Is het mogelijk om een variabele te initialiseren en aan te roepen via een string of iets dergelijks? Bijvoorbeeld elke textBox control van hierboven moet ook gelinkt worden aan een struct waarin de waardes en bewerkingen afgehandeld worden. Die zullen dan ook tijdens run-time geïnitialiseerd moeten worden. Hoe doe je dat en hoe kun je zoiets dan oproepen? Het zou makkelijk zijn wanneer dat via een string kon gaan. Bijvoorbeeld "textBoxValue" + index.ToString().
C#:
Dit werkt zoals verwacht. Maar natuurlijk moeten de zo toegevoegde controls niet gewoon wat ruimte innemen op het scherm - ze moeten ook iets doen. Dus moeten er event handlers aan gekoppeld worden. Maar ik krijg er kop noch staart aan hoe ik dit voor elkaar krijg. De documentatie schrijft over ControlEventHandler, maar hoe ik dat ook toepas, het ding weigert te compileren. 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| private void addNumericInput(int iIdentifier, int x, int y, int iLabelWidth) { int iTextBoxWidth = 70; // Create a new Label control. Label label = new Label(); label.Size = new Size(iLabelWidth, 16); label.Location = new Point(x, y); label.Name = "label" + iIdentifier.ToString(); // Create a new TextBox control. TextBox textBox = new TextBox(); textBox.Size = new Size(iTextBoxWidth, 21); textBox.Location = new Point(x + iLabelWidth + 10, y); textBox.Name = "textBox" + iIdentifier.ToString(); // Add the controls to the form's control collection. this.Controls.Add(label); this.Controls.Add(textBox); } ... addNumericInput(5, 100, 90, 70); ... |
Iemand die me kan zeggen wat en waar ik moet toevoegen om bijvoorbeeld een TextChanged event toe te voegen aan de textboxen?
En dan had ik nog een tweede vraagje... Is het mogelijk om een variabele te initialiseren en aan te roepen via een string of iets dergelijks? Bijvoorbeeld elke textBox control van hierboven moet ook gelinkt worden aan een struct waarin de waardes en bewerkingen afgehandeld worden. Die zullen dan ook tijdens run-time geïnitialiseerd moeten worden. Hoe doe je dat en hoe kun je zoiets dan oproepen? Het zou makkelijk zijn wanneer dat via een string kon gaan. Bijvoorbeeld "textBoxValue" + index.ToString().
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.