[JAVA] JPanel & setEnable(false)

Pagina: 1
Acties:

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 09:53
Beste mensen hier ben ik nog een keer.

Ik ben op zoek naar een manier om een JPanel met daarin al zijn componenten te disablen.
Als ik op een van de componenten heb geklikt in dat Panel.

hieronder het plaatje hoe het momenteel is als ik dus op een van de tasks klik op de het linker panel dan moet dus op het rechter panel een formulier geven dit werkt goed en moet het linker panel dus gedisabled worden.

Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~eijk46/gfs/bla.JPG

Ik ben hier nu al 2 dagen mee bezig en heb wel wat gevonden zoals dit hieronder.

Java:
1
2
3
4
Component[] c = this.getComponents();
    for(int i = 0; i<c.length; i++) {
      c[i].setEnabled(false);
    }

maar dit werkt niet naar behoren want het enige dat dit weergeeft is de informatie over de bepaalde instellingen zoals hieronder.

code:
1
javax.swing.JScrollPane[,0,0,0x0,invalid,disabled,layout=javax.swing.ScrollPaneLayout$UIResource,alignmentX=null,alignmentY=null,border=,flags=328,maximumSize=........ ENZ ENZ

als jullie meer informatie willen hebben dan moeten jullie het maar even zeggen. ik heb de source niet gepaste omdat ik denk dat dat niet echt relevant is voor dit. maar als jullie het willen hebben kan dat.

iRacing Profiel

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Kan je niet op alle gui elementen een listener plaatsen die luisterd of er wel of niet ge-enabled mag worden.

Verder zijn in mijn gui de velden die bewerkt kunnen worden ook bekend, dus een enableGui zou als volgt geimplementeerd kunnen worden:

code:
1
2
3
4
5
void setEnable(boolean enabled){
    voornaamTextfield.setEnabled(enabled);
    achternaamTextField.setEnabled(enabled
    ...etc
}

[ Voor 61% gewijzigd door Alarmnummer op 11-05-2005 13:42 ]

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 09:53
Ik wil idd de content die ik erin heb staan disablen maar het is iets gecompliceerder dan dat. ik kan namelijk niet alle componenten die ik heb zomaar op setEnable(false) zetten vandaar dat ik mij afvraag of er een manier is om ervoor te zorgen dat ik mijn JPanel in zijn geheel kan disablen.

iRacing Profiel

• JaWi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 21:58

JaWi

maak het maar stuk hoor...

Wat is er volgens jou anders aan het gedrag dat de setEnable() op de JPanel zou moeten vertonen ten opzichte van de setEnable() op uitgevoerd elk component in dat JPanel? Moet er slechts een beperkte set van componenten ge-disabled worden? Of allemaal, behalve een, of...?

Maar, de "mooiste" oplossing is de JPanel te overloaden in een eigen klasse en daarin de gewenste setEnable() in implementeren. Uiteindelijk is dat wat je wilt...

edit:
typo's...

[ Voor 5% gewijzigd door JaWi op 11-05-2005 14:05 ]

Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they hide is vital.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je kunt trouwens wel een recursieve disable functie maken... (heb er denk ik nog wel ergens een liggen maar is ook peanuts om zelf te maken).

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:18

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik had dit al in je vorige topic proberen te posten, maar die werd iets te vroeg gesloten. Eigenlijk een combinatie van wat er al gezegd werd.
Java:
1
2
3
4
5
public void setEnabled(boolean enabled)
{
    super.setEnabled(enabled);
    // voor alle controls die je wilt disabelen: control.setEnabled(enabled);
}
Zoals Alarmnummer al zei, als je dit doet voor alle panels containers die je hebt dan is dit volgens mij de oplossing die je zoekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Robtimus op 11-05-2005 14:36 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12

drice

Loading...

Kun je niet gewoon door via de components te lopen met getComponenent(i) ze op disabled zetten

Hoef je ook niet je functie te wijzigen als je een component erbij zet

[ Voor 29% gewijzigd door drice op 11-05-2005 16:01 ]

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Pagina: 1