Toon posts:

Naam i.p.v IP adres.

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb het eindelijk voor elkaar dat mijn ftp server loopt.
Alleen nu volgen de details.
Ik wil graag in plaats van mijn IP-adres een naam in kunnen vullen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen in combinatie met bulletproof, en wat dien ik dan in de instellingen te wijzigen??

Verwijderd

dat heeft niets met je ftp-server te maken. Mensen moeten, net als bij websites, uiteindelijk bij een ip-adres aankloppen. Je kunt wél bij no-ip.info, hier dus, of bij dyndns.org, een accountje maken (dat doet bijna iedereen), zodat mensen die bijvoorbeeld ftp://tucson.no-ip.info intypen, worden doorverwezen naar jouw ip-adres. Tenminste, ik neem aan dat je dit bedoelt ;)
Dit is het makkelijkst met een statisch ip (dat is 1x aanmelden en klaar), met een dynamisch ip (als je dat hebt) kun je ook een programmaatje laten draaien dat het ip steeds aan no-ip.info doorgeeft zodat men steeds naar het juiste ip-adres wordt doorverwezen. Op genoemde sites staat het uitgelegd, is verder doodsimpel, succes :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 13:28 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:41
Bij sommige providers kan je dit ook gewoon instellen, zoals bij xs4all.

[ Voor 15% gewijzigd door MADG0BLIN op 11-05-2005 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:26:
dat heeft niets met je ftp-server te maken. Mensen moeten, net als bij websites, uiteindelijk bij een ip-adres aankloppen. Je kunt wél bij no-ip.info, hier dus, of bij dyndns.org, een accountje maken (dat doet bijna iedereen), zodat mensen die bijvoorbeeld ftp://tucson.no-ip.info intypen, worden doorverwezen naar jouw ip-adres. Tenminste, ik neem aan dat je dit bedoelt ;)
Dit is het makkelijkst met een statisch ip (dat is 1x aanmelden en klaar), met een dynamisch ip (als je dat hebt) kun je ook een programmaatje laten draaien dat het ip steeds aan no-ip.info doorgeeft zodat men steeds naar het juiste ip-adres wordt doorverwezen. Op genoemde sites staat het uitgelegd, is verder doodsimpel, succes :)
Ja, dit is wat ik bedoel.
Maar wat dien je dan in Bulletproof nog in te stellen?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:16

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

infeite niks. De 'naam' (hostname) linkt d.m.v. een DNS door naar je IP.

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 11-05-2005 13:51 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
In Bulletproof hoef je verder niets in te stellen aangezien de "naam" alleen een verwijzing is naar je ftp adres, er veranderd verder dus helemaal niets aan de ftp server zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door OneUp op 11-05-2005 13:56 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:26:
dat heeft niets met je ftp-server te maken.
Niks dus.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Ga eens wat lezen over DNS: [google=dns]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:49:
[...]

Ja, dit is wat ik bedoel.
Maar wat dien je dan in Bulletproof nog in te stellen?
niks, immers het FTP protocol heeft geen weet van een domeinnaam

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05

Nik

Niets...

Een DNS server ziet het namelijk als een doorverbinding. Doorschakelen dus. Je belt iemand op 06-12345678 die zijn telefoon doorschakeld naar 012-3456789. Je krijgt alnog dezelfde persoon aan de lijn.

Oftewel, het adres (iemand.no-ip.info) wordt gelinkt naar je ip (jouw ip dus 12.123.456.789 ofzo).

edit: Iets met een spuit, en een lang verhaal dat ook kort kan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Nik op 11-05-2005 13:53 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

proller schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:53:
Niets...

Een DNS server ziet het namelijk als een doorverbinding. Doorschakelen dus. Je belt iemand op 06-12345678 die zijn telefoon doorschakeld naar 012-3456789. Je krijgt alnog dezelfde persoon aan de lijn.

Oftewel, het adres (iemand.no-ip.info) wordt gelinkt naar je ip (jouw ip dus 12.123.456.789 ofzo).

edit: Iets met een spuit, en een lang verhaal dat ook kort kan ;)
niet echt een goed voorbeeld hoor :P
je kan het beter met naam bellen vergelijken, zo is 0900-TUIG hetzelfde als 0900-8844, de centrale heeft geen weet van het feit dat je met 0900-TUIG hebt gebeld (je hebt hem zelf al omgezet naar het nummer)

Verwijderd

Erkens schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:58:
[...]

je kan het beter met naam bellen vergelijken, zo is 0900-TUIG hetzelfde als 0900-8844, de centrale heeft geen weet van het feit dat je met 0900-TUIG hebt gebeld (je hebt hem zelf al omgezet naar het nummer)
Ook niet echt een goed voorbeeld hoor :P
Een DNS is een telefoonboek (van vóór de gsm-tijd dan). Als ik mevrouw pietersen wil bellen ga ik niet haar telefoonnummer onthouden, dat is niet handig. De naam Pietersen is makkelijker. Het telefoonboek zoekt het juiste nummer bij de naam die ik ingeef.
Dat is wat een DNS-server ook doet. Jij tikt een naam in, en daar wordt razendsnel het ip-adres bijgezocht. No-ip.info biedt jou de mogelijkheid om je in het telefoonboek te registreren.
Voor jouw ftp-server maakt dat niet uit, want hoewel zij een naam intikken, kloppen ze uiteindelijk aan bij jouw ip-adres. Jouw ftp-server 'weet' dus niet welke url zij hebben ingetypt om bij jou te komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 14:11 ]

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Erkens schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:58:
[...]

Dit klopt inderdaad ook niet, want in het geval "naam bellen" maakt het niet uit of je TUIG of 8844 intoetst want je zend hetzelfde signaal door, de 8 geeft hetzelfde signaal als de T. Als men het zogenaamde "naam bellen" zou veranderen naar "kleurtjes bellen" hoeft er niets veranderd te worden alleen krijg je kleurtjes op je telefoontoetsel ipv letters/cijfers.

Sputnik32 geeft de juiste uitleg.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Pagina: 1