FTP en RDC Door 2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Ik heb hier een Windows 2003 server waar een VisNetic FTP Server op draait, hier zijn een aantal users op aangemaakt en binnen het interne netwerk kan ik zonder problemen hierop inloggen, alleen niet via internet. Het ADSL komt hier op een Speedtouch modem binnen, vanaf hier gaat het via 2 switches naar een Eminent EM4032 router. In het Speedtouch modem staat een NAT regel die verkeer op porten 21 en 3389 naar 10.0.0.140. Dat is de WAN port van de router, hierna staan in de router ook 2 regels die het vervolgens naar 192.168.123.180 doorsturen, waarop de services beschikbaar staan.

Als ik via RDC verbind naar een PC thuis, en vanaf daar weer RDC start naar de server werkt het, echter zodra ik op de PC thuis zit en een verbinding wil maken krijg ik een time-out.

Ik hoop de bovenstaande situatie een beetje duidelijk geschets is.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

je idee is goed denk ik. maak ff een plaatje van de situatie zodat het wat duidelijker wordt.
en natuurlijk naar welk ip connect je (123.123.x.x)?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 13:44 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je het adres wel pingen en poort voor terminal services telnetten? Dit is 3389, niet 3889 :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Op verzoek een simpele topografie van het netwerk hier:

Afbeeldingslocatie: http://home-3.tiscali.nl/~bps/NetwerkTopologie.JPG

Ik kan het internet adres wel pingen, en de port was typfoutje in de topic, in de router en modem staat wel de goede port ingesteld. In de topografie ziet het er mischien een beetje raar uit met de switches ertussen, maar het gaat om een netwerk over meerdere panden waarvan 1tje, diegene achter de router een kantoornetwerk is dat gescheiden gehouden wordt van de rest door de andere ip range.

[ Voor 34% gewijzigd door Cryonist op 11-05-2005 15:43 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 15:54

Salandur

Software Engineer

ftp maakt gebruik van poort 20 (data) & 21 (control). deze moeten dus beide openstaan & via NAT bereikbaar zijn. Verder moet je eigen firewal inkomend verkeer van poort 20 toestaan, want de server maakt via die poort weer connectie met jou FTP client. Of je moet je client instellen op PASV mode, dan connect hij zelf naar de server en moet port 20 op de server openstaan.

edit:
tekst aangepast

[ Voor 28% gewijzigd door Salandur op 11-05-2005 15:45 ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Ik heb port 20 toegevoegd aan de portmap op de router en het modem maar nog steeds werkt het niet :(

D3

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hebt udp poorten gemapt in plaats van tcp poorten. Vrij logisch dat het dan niet werkt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:28:
Je hebt udp poorten gemapt in plaats van tcp poorten. Vrij logisch dat het dan niet werkt?
Dat is een slordige typfout van mij :).Ik heb uiteraard de porten gemapt voor het TCP protocol.

[ Voor 12% gewijzigd door Cryonist op 11-05-2005 16:45 ]

D3

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Mischien handig voor mensen met een soortgelijk probleem, ik heb het opgelost door in de router de server IP als DMZ in te stellen. Is niet netjes, maar werkt wel :)

D3

Pagina: 1