USB 2.0 poorten functioneren als USB 1.1

Pagina: 1
Acties:

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 11:01
Ik heb een laptop (HP Pavilion zv5231EA met Ati Radeon 9100 IGP chipset en Pentium 4 2800 533fsb) met daarop 3 USB 2.0 poorten. Deze beginnen echter problemen te veroorzaken als ik een veeleisend USB 2.0 apparaat erop aansluit zoals een externe TV-kaart.
Volgens SiSoftware Sandra draaien ze op USB 1.1 snelheid.
Ik heb in mijn ogen echt alles geprobeerd om ze werkend te krijgen: Ati Catalyst 5.4 geinstalleerd, USB poorten verwijderd uit apparaatbeheer en ze opnieuw laten detecteren.
HP verteld mij dat alle drivers die ik nodig heb op een meegeleverde cd-rom staan. Maar na het installeren van alle drivers op die cd-rom doen de USB poorten het nog steeds niet.
Ik ben echt ten einde raad omdat ik een klein kapitaal aan USB 2.0 apparatuur heb en die toch wel ooit eens wens te gebruiken.

edit 13:46:

Zojuist een half uur aan de telefoon gezeten met HP (lees: in de wacht gezet) en zij kwamen tot de conclusie die ik zelf ook al had getrokken: dat er zo geen oplossing is voor het probleem en dat ze me terugbellen zodra ze dat wel hebben.

Wordt vervolgt...

[ Voor 17% gewijzigd door bittenhero op 11-05-2005 13:48 ]

Verwijderd

Wel Service Pack 1 geinstalleerd? Twijfel er bijna niet aan, maar je weet t nooit. Zonder SP1 geen USB 2.0 nl.

• bittenhero
SP2 heb ik erop, moet ik soms eerst SP1 erop zetten en dan pas SP2 ofzo?

[ Voor 66% gewijzigd door bittenhero op 11-05-2005 18:03 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Nee, alleen SP2 zou moeten voldoen.

Ik vraag me af inhoeverre de drivers van HP SP2 compitable zijn. Je zou kunnen proberen alleen SP1 erop te zetten en kijken of het dan wel werkt.
Je hebt ook nog een kleine kans dat het een hardwareprobleem is. Download eens een knoppix cdtje en start je computer daarmee. Dan kan je eens kijken of het met niet-windows/hp software gewoon werkt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:19

empy

Rijdt rondjes

misschien een hele stomme, maar kan je dat in het bios niet omzetten? bij mij hier in mijn desktop, kan ik in het bios instellen op welke snelheid mijn USB poorten moeten werken (1.1 of 2.0)

edit:

hmm, ik heb nog eventjes rondgekeken op de website van hp (baggerpage trouwes) en ik kom ook niet direct drivers tegen, maar misschien bied het knoppix cdtje inderdaad uitkomst :)

[ Voor 35% gewijzigd door empy op 11-05-2005 19:08 ]

• bittenhero
nee in de bios kun je vrij weinig aanpassen:
-tijd/datum
-opstartvolgorde
-parallelle poort mode
-hdd zelftest
-toegewezen videokaart geheugen

kep de nieuwste bios er trouwens opstaan.

• bittenhero
ik zal ff letterlijk laten zien wat er in apparaatbeheer staat onder USB-controllers:

-NEC PCI naar USB open host-controller
-NEC PCI naar USB open host-controller
-Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller
-Standard OpenHCD USB Host-controller
-Standard OpenHCD USB Host-controller
-USB-hoofdhub
-USB-hoofdhub
-USB-hoofdhub
-USB-hoofdhub
-USB-hoofdhub

• bittenhero
HP heeft mijn probleem de officiële status van "geëscaleerd" gegeven in mijn dossier, ze zeiden dat het probleem in hun ogen niet te repareren was en gingen het hogerop bespreken.
Volgende week wordt ik teruggebelt...

[ Voor 4% gewijzigd door bittenhero op 15-05-2005 01:30 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:03
USB controllers verwijderen en opnieuw laten detecteren wil ook nog wel eens helpen.
Verder: schoon windows installeren, die HP preinstalls zijn echt belabberd. Vorige week nog een Athlon64 3400+ van HP onder handen gehad, software image die erop stond dateerde uit juli 2004, met bijbehorende bijna afgelopen Norton antivirus, chipsetdrivers voor alle chipsets behalve de ATi chipset in dat Athlon64 systeem en nog meer van dat soort ellende. Zelfs mijn Pentium II 366 laptop was sneller dan dat dikke desktop systeem.

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:16
Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik heb het opgelost door SP2 in de XP setup te intregreren en daarna een schone installatie van XP uit te voeren.

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Krijg je bij het aansluiten van een USB2-device ook zo'n "snel USB-apparaat op langzame USB-hub aangesloten" melding ?

Heb dat bij een kennis gehad (zelfde moederbord als wat ik zelf gebruik, maar onder 2000 werkte alles in een keer). Ik heb toen via internet allerlei patches geinstalleerd (stond SP1 op als ik mij niet vergis, maar kan ook zijn dat SP2 er toen net al wel was) maar leek niet te helpen. Daarna (voor de zoveelste keer) alle USB-zooi bij 'hardware' verwijderd, daarna werden de USB2-poorten ineens met een andere tekst herkend en werkte het wel op normale snelheid. Alleen doordat ik toen 4 of 5 verschillende (niet bij Microsoft vandaan komende) patches heb geinstalleerd wist ik niet welke nu de oplossing was geweest (wist dus ook niet welke te bewaren).

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Heb je System Enhancements Disk for Windows XP geinstalleerd ? linkje

Hierin zit onder ander de volgende FIX:
- Installs Microsoft Windows Update 822603 to fix the following issue:
Availability of the Windows XP SP1 USB 1.1 and 2.0 Update.
Please see Microsoft Knowledge Base Article 822603 for more information.

[ Voor 18% gewijzigd door MarElo op 15-05-2005 15:04 ]

• bittenhero
MarElo schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:04:
Heb je System Enhancements Disk for Windows XP geinstalleerd ? linkje

Hierin zit onder ander de volgende FIX:
- Installs Microsoft Windows Update 822603 to fix the following issue:
Availability of the Windows XP SP1 USB 1.1 and 2.0 Update.
Please see Microsoft Knowledge Base Article 822603 for more information.
Ja heb ik gedaan, net voor de zekerheid nog maar ff een keer. Maar het werkt nog steeds niet.
Maar ik wacht nu gewoon ff op de oplossing die HP me gaat bieden, ik heb bij de aanschaf van mijn laptop voor 250 euro een extra garantie service gekocht dus ik neem aan dat ze wel met een goede oplossing zullen komen.

• bittenhero
Nu eindelijk na 2 weken nadat ik mijn advocaat eens heb laten bellen is HP tot actie overgegaan en is besloten dat ze mijn laptop komen ophalen voor reparatie.

Verwijderd

-Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller
Is je USB 2.0 poort dus word wel herkent dus ik denk dat het aan het aparaat ligt of de drivers.

edit:Je zou ook nog is de drivers van je moederbord opnieuw kunnen installeren

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 09:57 ]

• bittenhero
ja das t probleem met laptop (of iig deze, ik ken geen andere laptops) hij heeft geen specifiek moederbord. gewoon iets van HP.
Pagina: 1