[Winamp] Na hibernate CPU gebruik veel hoger? *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:51

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Topicstarter
Ik kan het nergens terug vinden een hoop google en got search geeft wel problemen aan met bepaalde plug ins en winamp wat 100% tot 99% cpu load vreet op afsluit commando's en bij bepaalde plug ins. dit is mijn probleem niet.

het probleem:
Bij het draaien van winamp afspelen van een mp3 kost dit zo een 00 tot 02 cpu load (schommelend) Echter nadat de pc uit slaapstand is gekomen (hybernate) kost het afspelen van een mp3 opeens 34 tot 36 cpu load.

De oorzaak:
Zit hem in de hybernate afhandeling van windows xp in combinatie met winamp. als je namelijk niet hybernate is er niets aan de hand.

Getest / uitsluitsels:
- afsluiten van winamp of aan laten staan voor het hybernaten maakt geen verschil.
- afsluiten van winamp na terugkeer in windows en dan weer starten van winamp helpt niets.
- proces winamp.exe killen met taskmanager en dan winamp weer starten helpt wel.
- andere > 5.0 versies helpen niets
- skins maken niet uit
- plugins lijken geen verschil te maken

specs:
Windows XP Sp2
Intel P4 2.8 Ghz met 1 GB ram en creative audigy 2 pic kaartje en 5.1 surround setje
winamp op direct soundoutput staan.

Vervelende is dat soms na een hybernate (volgende dag) je pc opeens traag is en dan vind je dus terug dat winamp het probleem is. vroeg me af of er een oplossing voor is of dat het een echte bug is.

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; wel een nette topicstart overigens :)

[winamp] cpu load bug > [Winamp] Na hibernate CPU gebruik veel hoger? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:46

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik zou niet Winamp de schuld geven, maar de hibernate functie van WinXP.
De Hibernate functie in XP is niet zo goed en zorgt wel voor meer problemen.

WinXP SP2 changelog, op die pagina moe je even zoeken naar 'slaapstand' en dan kom je vergelijkbare problemen tegen => Traag reageren van soft- en hardware.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
DeTeraarist schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:28:
Ik zou niet Winamp de schuld geven, maar de hibernate functie van WinXP.
De Hibernate functie in XP is niet zo goed en zorgt wel voor meer problemen.

WinXP SP2 changelog, op die pagina moe je even zoeken naar 'slaapstand' en dan kom je vergelijkbare problemen tegen => Traag reageren van soft- en hardware.
Het zou kunnen dat het natuurlijk in de hybernate functie van XP zit/ Ik had daar stom genoeg nog niet zo veel over nagedacht. wel vreemd is dan dat alle andere programma's daar blijkbaar geen last van hebben. (althans degene die ik wel eens open heb staan bij een hybernate) Met alle overige proggramma's die ik gebruik heb ik dit probleem namelijk niet. (of nooit actief gemerkt).

De lijst achter die link is echt huge. er is veel gefixt in SP2 ik draai ook al SP2 overigens maar ik weet nog uit verleden dat ik dit onder SP1 ook zeker weten al had. dus probleem is zowel onder SP1 als SP2.

ps:
Topic titel is idd beter zo. heb daar nog een tijdje over zitten denken en de creativiteit was een beetje op toen ik het origineel schreef. De title klopte wel maar deze is idd beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Koelkasten op 12-05-2005 01:56 ]

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
schopje omhoog dan maar. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de hybernate functie van XP niet goed werkt echter ik heb hier dan gek genoeg alleen last van met winamp andere hard en of software lijkt onaangetast

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Sluit je winamp af voordat je hibernate, of pauseer je het, of laat je het gewoon doorlopen? (zoniet, probeer eens of het verschil maakt, dat helpt bij het localizeren van het probleem)

Ben wel vaker programma's tegen gekomen die niet goed tegen hibernate kunnen.
Timing problemen --> programma denkt dat de pc heel traag geworden is en gaat proberen de tijd in te halen.
Netwerk valt weg -> uiteraard is het netwerk niet actief tijdens standby of hibernate. En het duurt even voordat het weer terug komt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1