Ik ben bezig mijn email systeem op mijn server op te zetten. Het is een schone install van Gentoo, met fetchmail, procmail en mutt geïnstalleerd.
Ik heb een .fetchmailrc bestand aangemaakt, met de juiste permissies. Verder is er nog niks geconfigureerd.
.fetchmailrc:
De server instellingen zijn goed (onder windows kan gewoon email ophalen van deze server met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord). Maar onder linux krijg ik de volgende melding:
Op de server is email aanwezig (ik laat ze altijd 7 dagen op de server staan).
Waar kan de fout zitten?
[edit]
Ik heb al op google gezocht, maar kan daar geen oplossing vinden, alleen dat meerdere mensen een dergelijk probleem kennen (maar er staat vervolgens geen werkende oplossing bij). En op GoT kan ik ook niks vinden.
Ik heb een .fetchmailrc bestand aangemaakt, met de juiste permissies. Verder is er nog niks geconfigureerd.
.fetchmailrc:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| poll xxx@yyy.net
proto pop3
via pop3.hogevonder.net
user "***"
pass "***"
is chris
keep
fetchall
nossl |
De server instellingen zijn goed (onder windows kan gewoon email ophalen van deze server met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord). Maar onder linux krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
| fetchmail -akc -m "/usr/bin/procmail -d %T" fetchmail: Server CommonName mismatch: server5. != pop3.hogevonder.net fetchmail: Server CommonName mismatch: server5. != pop3.hogevonder.net fetchmail: No mail for *** at xxx@yyy.net |
Op de server is email aanwezig (ik laat ze altijd 7 dagen op de server staan).
Waar kan de fout zitten?
[edit]
Ik heb al op google gezocht, maar kan daar geen oplossing vinden, alleen dat meerdere mensen een dergelijk probleem kennen (maar er staat vervolgens geen werkende oplossing bij). En op GoT kan ik ook niks vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 11-05-2005 12:28 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier