Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

apparaat met printerpoort aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 19:32
Het volgende, een lab apparaat stuurt meetgegevens via de ingebouwde parallelle poort naar een printer toe (oude matrix rammelbak). Nu wil ik deze gegevens direct in de computer inlezen. Mijn vraag, kan dat en welke software is daar voor geschikt.

Het apparaat checkt niet of paper empty hoog staat of niet, dus hij dumpt gewoon een regel tekst naar de printer.

Ik heb een kabel met aan beide kanten een 25 polige male stekker, dus ik kan het apparaat met de printerpoort verbinden, echter voordat ik dat doe en mogelijk de PC mol wil ik dus ook eerst graag weten of er nog iets moet gebeuren qua pin-out. Moet ik een kabel maken zoals die vroeger voor directe kabel verbinding gebruikt werd (http://www.nullmodem.com/LapLink.htm).

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
impreciepen is dat niet nodig, maar je zal toch wel een stukje software moeten gaan schrijven dat er voor zorcht dat de ltp dat kan ontvangen en naar een file schrijft. Opzich kan dit al vrij makkelijk met asembly, alleen wordt dat lastig als je dat op een XP bak voor elkaar wil krijgen.

Ik zeg in iedergeval dat het wel mogelijk is, in de omstandig heden zoals jij die hierboven hebt beschreven.

Verwijderd

linux bakie nohup
$logfile="....."
cat /dev/lp0 >>$logfile &

bijv

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 13:27 ]

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 19:32
ik ga het eens proberen, of met een linux live cd of met een portmonitor zoals je bij www.sysinternals.com kunt downloaden. Als ik in ieder geval kan zien dat de data binnen komt dan is de software een latere zorg.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het mooie aan Linux is, dat met cat /dev/lp0 >> $logfile & je alle software al voor handen hebt. Linux is uitstekend geschikt om data direct uit te lezen van verschillende apparaten (of erheen te sturen).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier