[XP] Netwerk ok, alles doet het, behalve internet

Pagina: 1
Acties:

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Topicstarter
Al vele uren naar eenzelfde probleem zitten zoeken hier, maar nergens een prettige discussie kunnen volgen hoewel vaak me in de problemen herkend. Wat wil het geval:
Ik heb geformatteerd en er clean Windows XP prof geinstalleerd. Daar ik GEEN netwerk had bij installatie (ik was tijdens installatie computer naam kwijt wat nodig is voor @home, de ISP)was ik dus niet online ten tijde dat ik voor de eerste keer opstartte.
Offline heb ik dus SP2 geinstalleerd (firewall!) en wat andere toepassingen (office bv).

Na invoeren van het CP nummer (computernaam) vloog het internet als een dolle! Ik heb toen meteen de windows update gedraaid (handmatig!). Ik had alleen erge haast, en heb de computer uitgezet.
Sindsdien is het internet te traag voor woorden! Outlook express werkt, msn 7.0 werkt, maar een site inladen duurt lang, en zelfs hotmail.com komt helemaal niet binnen (het lijkt erop dat beveiligde sites in het algemeen moeilijker binnenkomen)
Op speedtest (na lang inladen) blijkt dat de download snelheid in orde is (>400kb/s). Ook lijkt het dat als ik iets download het internetverkeer WEL sneller gaat. Dit kan echter toeval zijn.

Nu is mijn vraag:
Kan dit aan de afgebroken update liggen, die de firewall settings heeft vergald, waardoor internet explorer (of firefox, ook getest!) minder werkt dan de andere toepassingen?
Ik heb winsocketXP gedraaid. dit leek succes te hebben, echter voor maar enkele tientallen minuten. daarna weer petje!
Ik heb SP2 gedeinstalleerd, geen succes. zelfde probleem (heb me laten vertellen dat er in het register altijd firewall settings achterblijven, ook na systeem herstel)

Of is het een virus die poort 80 zit te blocken ofzo?

In beide opties zie ik zelfde remedie: Opnieuw installeren. Alleen ben ik bang dat dit later weer zelfde gevolgen zal hebben.
Komt iemand dit bekend voor?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je 'netstat -an' draait op een command prompt - wat komt er dan allemaal terug? (sluit eerst zo veel mogelijk programma's af)? :)

Ben je de enige in het netwerk? :)

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Ik zal vanavond even draaien.

Ik ben inderdaad de enige (allez ja, tis een computer van een vriendin van mij. Ik maak dat soort dingen met eigen comp nooit mee) op het netwerk:

Extern netwerk -> kabelmodem -> computer. Dus ook geen hardware matige firewall.

[ Voor 3% gewijzigd door 456 op 11-05-2005 15:38 ]

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Misschien een hele rare vraag maar hebben ze daar toevallig hitmanpro draaien?

//Creegfire

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Nope. Die had ze er wel op staan.
Maar ik heb er zondag avond ook al geformatteerd, dus het was clean.
Hij heeft ook goed gewerkt, tot het moment dat ik dus de updates heb afgebroken (al ver na de installatie van SP2)

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Nou ja ok maar ik herinner me nog dat surfright er voor zorgde dat internet RETE traag wordt. Maar jah als je alles al overieuw hebt geinstalleerd.

Anders check eens de beveiliging instellingen van windows misschien heb je daar wel de oplossing ... go check it out i say! Als je zeker wilt weten of je een goede verbinding met de modem/router hebt. Doe even CMD==> ping (ip van je router) dan kun je dat alvast uitsluiten

Succes! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Creegfire op 11-05-2005 15:51 ]

//Creegfire

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 10:55
Dsiable smilies en pingen naar je router geeft geen enkel betrouwbaar resultaat over de connectie naar je router, behalve dan dat het subnet beschikbaar is en dat je router aan staat.
Resident schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:45:
Nou ja ok maar ik herinner me nog dat surfright er voor zorgde dat internet RETE traag wordt :P. Maar jah als je alles al overieuw hebt geinstalleerd ;).

Anders check eens de beveiliging instellingen van windows :) misschien heb je daar wel de oplossing ;)... go check it out i say! :) Als je zeker wilt weten of je een goede verbinding met de modem/router hebt. Doe even CMD==> ping (ip van je router) dan kun je dat alvast uitsluiten ;) :)

Succes! :*)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 10:55
dubbel sorry

[ Voor 106% gewijzigd door wvkreg op 12-05-2005 12:04 ]

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Nou, het heeft echt aan de afgebroken update van windows XP (SP2) gelegen.
Ik heb maar weer geformatteerd, sp2 erop (zonder dat het netwerk actief was) en daarna pas netwerk aangesloten
NO PROBLEMO!

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Om deze post maar eens een flinke schop te geven :@
Ik krijg net een telefoontje van die vriendin van mij, waarop deze computer betrekking heeft:
MSN werkt nog gewoon, er is dus 'internet verbinding', maar een site inladen gaat niet, alsmede haar email die niet verzonden kan worden (wel ontvangen).
Voor de duidelijkheid: het heeft dus TOT EN MET vandaag gewoon gewerkt! Dus alle instellingen staan goed.

Ik denk meer en meer aan een virus. Alleen kan een virus scanner niets vinden ...

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gaat de nameresolving nog een beetje? Wat doet een host www.google.com? Erg lang wachten? Dan een andere nameserver pakken.

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Dat zou je idd verwachten, maar er komt redelijk snel onderin beeld van explorer het vernoemde ip adres van de site.
Tzijn dan wel brakke dns servers bij athome, maar daar moet het niet aan liggen.

Overigens gaat MSN ook steeds slechter doen. Tlijkt wel of er iets die computer zit op te freten. Raar dat er geen virus wordt gevonden.
Dalijk even met eigen ogen gaan kijken.

Verwijderd

Probeer eens de speed/duplex instellingen van je NIC op 10mbit half duplex te zetten. Wil ook nog es werken :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 11:07 . Reden: typo ]

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Toch maar eens met @home gebeld... Schijnt dus al een week in storing te liggen daarzo! :(
Meerdere mensen in die regio hebben reeds geklaagd..

Kweet ineens weer waarom IK daar ooit ben weggegaan...

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

heb je de windowsupdate op automatische staan.
kan zijn dat die zelf nog allemaal updates aan het downen is en daarmee de hele verbinding vol trekt.

en anders niet ergens anders mensen die met torrents oid in het netwerk bezig zijn.

iRacing Profiel

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Ik hou er nogal van om een topic netjes af te sluiten:
Athome heeft de storing opgelost, en alles draait weer als vanouds.

Sorry voor de vele vragen, voor het antwoord had ik veel eerder met athome meoten bellen!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:51
456 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:15:
Ik hou er nogal van om een topic netjes af te sluiten:
Athome heeft de storing opgelost, en alles draait weer als vanouds.

Sorry voor de vele vragen, voor het antwoord had ik veel eerder met athome meoten bellen!
zulke problemen kun je toch gewoon zien :?

Als je internet het niet goed doet ga je op een gegeven moment tracert'en en pingen, en dan zie je dat het probleem niet bij jou ligt.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1