Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virus onvindbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Even een berichtje in de hoop dat jullie me kunnen helpen. Sinds kort geeft mijn AVG antivirus email scanner aan dat er iets contact zoekt met één of andere vage server in Argentië (ik zit nu op mijn werk, maar als ik thuis ben zal ik de logs van de scanner posten). Ik vermoed dus dat ik een worm/trojan of iets dergelijks heb. AVG scans leveren niets op en mijn pc wordt met regelmaat schoongemaakt door Hitman Pro. Volgens mijn antispyware en antivirus software is mijn systeem dus clean. Ik heb Panda Activescan ook geprobeerd, maar deze breekt zijn download telkens af. Dit gebeurt zelfs als ik IE tijdelijk op de laagste security setting zet. Ik heb nog gekeken of activex geblokkeerd wordt via mijn firewall (e-tech router), maar dit is ook niet het geval. Hebben jullie nog suggesties hoe ik er achter kan komen welk virus ik heb?

Oh, nog even vergeten te vertellen dat ik geen vreemde processen ben tegengekomen in proces explorer of in windows startup.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 12:32 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:25
Symantec online virusscan?
http://security.symantec....nid=sym&close_parent=true

[ Voor 18% gewijzigd door sjongenelen op 11-05-2005 11:48 ]

you had me at EHLO

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat gebeurt er als je een online virusscanner gebruikt :?
Trend Micro gebruik ik daar vaak voor :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe had ik alleen de online scanner van panda geprobeerd. Als ik thuis ben zal ik jullie suggesties eens proberen.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:43:
Sinds kort geeft mijn AVG antivirus email scanner aan dat hij contact zoekt met één of andere vage server in Argentië
Wellicht een fallback server om zijn virusupdates binnen te halen :?

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
@TheZoo: Nee, want het is de emailscanner die laat weten dat er emailverkeer gecontroleerd wordt. 'k Heb hier ook soms last van op één van m'n computers, heel vreemd. 'k Kan niets vinden voor de rest.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

TRON schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:09:
@TheZoo: Nee, want het is de emailscanner die laat weten dat er emailverkeer gecontroleerd wordt. 'k Heb hier ook soms last van op één van m'n computers, heel vreemd. 'k Kan niets vinden voor de rest.
Sinds kort geeft mijn AVG antivirus email scanner aan dat hij contact zoekt met één of andere vage server in Argentië
Dan had er beter 'er iets' kunnen staan ipv 'hij'.

[ Voor 5% gewijzigd door TheZoo op 11-05-2005 12:14 ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Download TcpView en kijk of er tasks runnen die naar vreemde ip's connecten :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
TheZoo schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:14:
[...]

[...]

Dan had er beter 'er iets' kunnen staan ipv 'hij'.
Aangepast. ;)

Blobber: bedankt voor de link. Ik zal het eens proberen.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11 16:52
Hijackthis is misschien ook wel een handig tooltje om te kijken wat het zou kunnen zijn. Voor trojans kan het iig wel handig zijn.

hijackthis is hier te vinden met een handige online analyse

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07
ReallyStupidGuy schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:46:
Hijackthis is misschien ook wel een handig tooltje om te kijken wat het zou kunnen zijn. Voor trojans kan het iig wel handig zijn.

hijackthis is hier te vinden met een handige online analyse
Je moet echter niet klakkeloos uitgaan van de resulaten die hijackthis.de geeft. Hij wil dingen nog wel eens verkeerd aangeven. Je kunt beter er google bij naast houden, om iedere entrie die jij niet 100% vertrouwt na te zoeken.
Pagina: 1