Firefox hapert onder 100% CPU load?

Pagina: 1
Acties:

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-02 16:11
Al enkele maanden heb ik er last van dat Firefox even 'freezed'. Ongeveer 10 seconden doet Firefox helemaal niets meer, reageert nergens meer op en krijgt het standaard 'application icon' links bovenin het venster.
Daarna gaat alles vrolijk weer verder alsof er niets gebeurd is. Deze freezes gebeuren met regelmaat. Ik merk echter dat dit alleen gebeurt (voor zover ik weet) op pc's waar ik een koetje op heb draaien. Ik had het zowel bij de TSC client als bij de FaD client.

Ik heb het vermoeden dat Firefox onder water 1 of andere actie gescheduled heeft die op laagste prioriteit draait. Omdat het koetje daar al lekker alle overige cpu-power weg zit te slurpen duurt die actie gewoon veel langer. Een andere verklaring kan ik er zo 1,2,3 niet voor bedenken.

Heeft iemand anders ook last van deze 'Firefox-freezes'?

[ Voor 4% gewijzigd door mcB op 11-05-2005 11:53 ]

Strix (Skullflame)

• je_oen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

je_oen

Tijd voor Cowfee

nope, hier geen probleem.
Verschillende clients gehad D2OL, DPAD, FaD maar niets gemerkt.

Kalfjes wijsheid: Als je je koplampen laat branden, heb je ze niet uitgezet.
LPC wie is er niet groot mee geworden?
La Petite Cows | Get Firefox!

Verwijderd

Ik heb het ook met enige regelmaat, dat het lijkt dat Firefox (of Mozilla) bevriest. De meest voorkomende oorzaken:
- het laden van de acrobat (pdf) plugin
- swappen (inlezen van applicatie/data van harde schijf)
- lezen van grote hoeveelheden data van schijf
- grote / complexe html

Kun je eens kijken of je haddisk lampje brandt als het langzaam lijkt te gaan?

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Geen problemen hier. Heb buiten de reeds genoemde clients ook nog de dnet en TSC client gedraaid. Ik ben bang dat jouw probleem ergens anders inzit.

Ik neem even voor het gemak aan de je 1.0.3 gebruikt...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02 14:06
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:26:
- het laden van de acrobat (pdf) plugin
- swappen (inlezen van applicatie/data van harde schijf)
- lezen van grote hoeveelheden data van schijf
- grote / complexe html
lijkt me toch het grootste deel van internetten :/ of niet dan?

ik zal geen modbreak maken, maar kijk iig even met IE/NS of je dat op dezelfde pagina's ook hebt

[ Voor 3% gewijzigd door sjongenelen op 11-05-2005 11:31 ]

you had me at EHLO

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb het zelf ook eens ondervonden, bij mij lag de oorzaak aan een brakke Flash plugin. Deze heb ik toen uit de plugin map verwijderd. Het gebeurde alleen niet altijd, maar zo nu en dan. Sindsdien heb ik er geen last meer van, wel weer Flash opnieuw geinstallerd.

Met een d.net rc5-72 client.

[ Voor 6% gewijzigd door Sybr_E-N op 11-05-2005 11:30 ]

• mcB
Alle FF versies zijn idd v1.0.3
Het ligt niet aan het surfen naar een bepaalde website. Ook als ik niet actief aan het browsen ben freezed FF ineens.

Een brakke flash-plugin zou idd kunnen. Ik zal er eens op letten.

[ Voor 4% gewijzigd door mcB op 11-05-2005 11:54 ]

Strix (Skullflame)

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-12-2025

JMT

MOEHHHHHH

Ik heb dat ook wel eens, maar de laatste tijd vooral als ik FF al 2 of 3 dagen nonstop heb draaien. Restartje van FF verhielp het probleem... Echter afg. maart hielp die restart uiteindelijk niet meer, bleek toen dat de HDD al op t puntje van overlijden stond :)

Tamtidam... :)

• mcB
Firefox restarten doe ik ook weinig. Nu ik even controleer hoeveel resources FF pakt zie ik dat ie 200MB memory pakt! En dat voor slechts 4 tabjes (geen fancy web-stuff, alleen eenvoudige webpagina's)! :o

Strix (Skullflame)

Verwijderd

mcB schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:15:
Firefox restarten doe ik ook weinig. Nu ik even controleer hoeveel resources FF pakt zie ik dat ie 200MB memory pakt! En dat voor slechts 4 tabjes (geen fancy web-stuff, alleen eenvoudige webpagina's)! :o
Heb ik ook wel eens, het begint met 7 MB, en loopt hoe langer je hem open laat staan of gewoon aan het surfen ben loopt het langzaam op tot 60MB en soms wel eens tot 100 MB. Vind ik helaas wel een nadeel van FF. Maar IE begin ik natuurlijk helemaal niet aan ;)

//edit: tot nu toe geen last gehad van freezen, draai de f@h-client

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 15:57 ]

• iffy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-02 21:02
En ik maar denken dat alleen IE een resource hog was :) Maar iets meer on topic, heb dit probleem zelf niet, de freezes bedoel ik, wel dat FF erg veel memory in gebruik heeft.

Verwijderd

ik heb ook helemaal geen problemen met FF als de CPU 100% draait (UD-Grid) maar dat FF veel geheugen gebruikt ben ik het mee eens ja, en dan te bedenken dat ik maar 192MB RAM heb in deze pc :o

owja, ik bedenk me net dat ik wel es heb gehad dat mijn FF heel traag was, maar dat kan ook aan de virusscanner liggen (Ccapp vreet dan grootste deel van CPU weg :( ) maar als ik dan de prioriteit van FF een beetje verhoog scheelt dat al een heel stuk (maarja.. dat zullen velen wel een slecht oplossing vinden, maar ik heb daarmee nog geen problemen gehad)

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 20:11

SandStar

DPC-Crew

Zandster

geen last van
Folding@home & FireFox op linux
FireFox gebruikt met 4 tabs 40-45mb

Verwijderd

Ik heb eens even wat zitten testen en het lijkt er op dat FFje geheugen gebruikt om de gelehe websites in te plaatsen.
Als ik een pagina open met b.v. 300 foto's dan loopt het geheugen op 300MB.
Laat ik in een andere tab een flash film draaien loopt het geheugen niet op, maar gaat hij ineens wel 30% CPU gebruiken.
Ik denk daarbij wel dat het nog wat uitmaakt op wat voor bak je het doet.

Doe ik dit namelijk op mijn laptop dan lijkt het er af en toe op dat FF vast loopt.
Doe ik het op een DUal Xeon bak dan heeft hij er geen problemen mee.
Op beide bakken draai ik SoB & UD naast elkaar.
Tevens valt mij wel op dat FF zich niets aantrekt van een prio van een project, want SoB heb ik op LOW draaien en niet op IDLE.

Tevens zie je bij alles wat je doet dat hij CPU kracht pakt.
Open ik dezelfde sites met IE dan zie ik het geheugen wel iets oplopen maar lang niet zo ver.
En ook het CPU gebruik zie ik niet toenemen.

Dit wetende hou ik het toch maar even op IE.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:07

NightBird

DPC-Crew Coding
Ik heb ook FF met op de achtergrond UD, dnetc en TSC, maar niet die periodieke hickups. Wel natuurlijk als ik een pdf'je open.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Pagina: 1