Gezocht: zeer eenvoudige online WYSIWYG editor

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44
Voor een project ben ik op zoek naar een, gratis, WYSIWYG editor om in een CMS te gebruiken. Er is online genoeg te vinden maar ik zoek iets dat enorm simpel is (en het meeste wat ik kan vinden barst juist van de mogelijkheden). De editor die ik wil gaan gebruiken hoeft maar 2 dingen te kunnen: hyperlinks (<a href>) toevoegen en headers aanmaken (<h1>).

Ik kan het natuurlijk ongeveer doen zoals de editor hier op GoT (dus met javascript), maar dat is dan weer geen WYSIWYG. En ik wil de gebruikers (die schrikken bij het minste geringste stukje code) niet met HTML in aanraking brengen :)

Zijn er hier tweakers met ervaring met een bepaald pakket dat (eventueel met wat aanpassingen) aan mijn eisen voldoet?

omniscale.nl

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Alle pakketten die je hebt gevonden bieden de mogelijkheden die je wilt. Als het te simpel is en je er niet aan wilt wagen om de bestaande pakketten aan te passen, dan zit er waarschijnlijk niet veel anders op dan zelf te klussen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44
BtM909 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:44:
Alle pakketten die je hebt gevonden bieden de mogelijkheden die je wilt. Als het te simpel is en je er niet aan wilt wagen om de bestaande pakketten aan te passen, dan zit er waarschijnlijk niet veel anders op dan zelf te klussen :)
Yup, ik weet dat alle pakketten deze basisfunctionaliteit wel aankunnen maar *mocht* het bestaan dan heb ik natuurlijk liever een pakket waarbij ik niet éérst alle (voor mij) overbodige functionaliteit eruit moet slopen. Vandaar dat ik het hier vraag :)

omniscale.nl

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Leuk, maar was hier enige tijd geleden geen discussie (KB) over? Verder kan je voor een overzicht van wysiwyg editors kijken op www.htmlarea.com

/Edit:
De discussie:
[rml][ KB] WYSIWYG Editors in Javascript[/rml]

[ Voor 21% gewijzigd door Woudloper op 11-05-2005 10:51 ]

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Nou, het vervelende dat ik gemerkt heb is dat alle editors die ik probeerde in IE vreemde elementen toevoegen als <span lang="EN-GB">, <p align="left"> en zelfs ergens <font color="#000000....> wat een beetje ongewenst is, dus zelf met javascript die links toevoegen is zo gek nog niet om je code schoon te houden. Twee elementen zijn nog wel uit te leggen.

Maar, alle editors die jij hebt gezien bieden waarschijnlijk ook de mogelijkheid om functionaliteit er uit te halen. Je moet alleen even per editor kijken wat in de configuratie je hier voor aan moet passen, maar meestal is het een karwei van niks om dit te doen.

Zelf gebruik ik Xinha maar kan niet echt zeggen dat dit een ideale editor is. Zeker niet omdat de js code die er in zit niet echt geweldig aan doet. Er zijn trouwens ook tutorials te vinden over hoe je zelf een dergelijke editor kan maken zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen. Ik ben bang dat zelfs je zelf gemaakte editor de eerder genoemde tags zomaar af en toe om wat voor rede dan ook zou kunnen gebruiken...

Als je een lijst wilt met alle gratis editors die ik geprobeerd heb moet je even naar www.htmlarea.com surfen, waar geen htmlarea meer te vinden is maar wel veel links naar andere editors. Ook had je best wel even kunnen zoeken op GoT. Deze vraag komt 100 keer voor in de reeds bestaande onderwerpen...

edit:
In de tijd voor mij nodig om dit te typen kunnen er ook drie posts gedaan worden :P

[ Voor 6% gewijzigd door RwD op 11-05-2005 10:52 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik zelf vind http://www.themaninblue.com/writing/perspective/2005/01/27/ wel netjes, of jij er wat aan hebt is de vraag.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:58

Pelle

🚴‍♂️

Pak gewoon een zo'n editor (bijv. http://www.fckeditor.net/default.html) en customize die helemaal zelf. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.