Toon posts:

Hoe met HUB internet delen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik krijg een hubje, ik snap dat ik de kabelmodem in de uplink moet douwen, maar dan ?
hoe gaat het met de ip adressen enzo ?
en is dit te achterhalen dat je met meer pc's op een aansluiting zit ?

Verwijderd

volgens mij kan dit helemaal nie...
lukt toch alleen met IPMASQ of NAT?

Verwijderd

Topicstarter
het kan zoker wel, maar ik vraag me alleen af hoe het met ip's gaat, ik heb geen zin om er een ip bij te kopen nl.
wie weet antwoord ?

Verwijderd

Nadelen van delen met een HUB:
- Je hebt voor elke PC een apart IP nodig
- Het gaat bagger traag
- Al je lokale verkeer gaat het Internet op
- Enz.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Wat is dit voor onzin ? Waarom wil je dit eigenlijk ?
Waarom gebruik je niet gewoon een proxy ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk, ik wil van de pc boven een server maken, en daar heb ik nog geen UTP kabel liggen, dan moet ik dus ook kabelmodem boven hebben, en moet ik dus 2 kabels naar boven trekken, 1 is beter :) maar ik hoor dus dat het niet zo makkelijk gaat ?

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het kan volgens mij wel, maar niet als je isp het MAC adres van je ethernet kaart gebruikt om jouw connectie toe te kennen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat doen ze niet heb hem al op een andere kaart gehad.

Verwijderd

volgens mij kan het zowieso niet. De kabelboer laat je het netwerk op op basis van het mac adres van je netwerkkaart, dat is de basis van de chello verificatie. Aangezien elke netwerkkaart - in theorie - een uniek mac adres heeft kunnen zo feilloos alle gebruikers worden onderscheiden en toegelaten/geweigerd. Op het moment dat je een hub gebruikt als 'proxy' heeft dat ding geen mac adres.
De kabelboer zal zowieso de aansluiting willen doen op een normale computer. lijkt me sterk dat hij het leuk zal vinden als jij vraagt om hem gelijk in de hub te steken :) - "nee hoor, niet voor een netwerkje, hoe komt u daar bij? ". nou ja, als het wel kan, dan hoor ik het graag.

/me gaat maar weer offline en blijft dromen van een kabelmodem en een proxy :(

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

het kan werken, maar als je eigen ip adressen gebruikt zullen die, zoals TwwT al aangaf, ook over het netwerk van je provider rondt gaan... en dat zullen ze niet waarderen

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 10:23

KMK

zo iets moet je tussen je hub en cablemodem gooien http://www.timhiggins.com/reviews/linksys_router.asp
in dit geval is het ook al een switch dus is je hub niet meer nodig

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

Topicstarter
Beetje domme vraag, maar ik krijg vanmiddag een apparaat van een paar jaar oud, en weet niet of het nou een Hub of een Switch is :)
Hoe kan ik hie achterkomen, het is een behoorlijk groot ding en hij is te programmeren, het merk is AT&T, iemand ?

Verwijderd

ahem, chello werkt NIET op basis van het mac adres van je nic! Chello gebruikt het mac adres van je kabelmodem, jaja, kabelmodem heeft er ook een. Prop maar eens een ander nicje in je pc dan zul je zien als je hem goed configureerd (ip gateway dns) dat je gewoon gebruik kan maken van de internet diensten. Of je moet een ander modem dan Com21 hebben. Maar die Com21 modems werken samen met zgn Comports die bij Chello staan en die comports weten de mac adressen van de com21 modems. Als je nl aangesloten word of een storing heb dan bellen ze het mac adres van je modem door zodat het beheer jou modem kan pingen om te kijken of de verbinding goed is. Dus dat mac adres verhaal van je nic gaat niet op, tenminste voor chello (gelderland). Misschien werkt een router wel ipv een hub die werkt immers hetzelfde als een software router op je servertje.

Een hub nemen zou ik zeker niet doen, das gewoon een uitnodiging om het zaakje naar de kl*te te laten helpen door verkeert willenden. Je maakt er namelijk een open vebinding mee naar je hele netwerk. Het is trouwens de vraag of je wel een 2e ip krijgt van je isp.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Keb gewoon 2 nic's!!

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
ikke nu ook, maar ik wil BOVEN een server maken en de kabelmodem staat beneden, ik heb geen zin om 2 kabels naar boven te trekken (en geen tijd)

• scoutje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2018
Tsjah heb je nu eigenlijk een kabelmodem of een adsl modem? In het geval van het kabelmodem, is dit een casema oid of een chello modem. Een adsl modem (de alcatel iig) kan je hacken en zo omvormen naar een router, dit werkt perfect.
Een kabelmodem heb je denk ik een probleem en moet je die gewoon op 1 van je pc's hangen met een progje zoals sygate, wingate of standaard internet delen onder windows erbij. Wil je met je kabelmodem via een hub het internet op moet je toch echt zorgen dat die modem de verbinding openzet en vervolgens deelt. (als het ding een ip adres krijgt ipv je pc kan je die als gateway proberen)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59

LopeZ

Too much is never enough

oud
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.