Toon posts:

Sata hitachi 7k250 fails to initialise tijdens startup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo daar samen,
ik heb een probleem met nieuwe hitachi drive en voor ik terug ga naar dealer voor een rma snel even een long shot compatibiliteits vraag.

Heb zojuist systeem uitgebreid met een sata hitachi deskstar 7k250. Drive wordt tijdens startup echter niet geinitialiseerd. Drive wordt wel detected door onboard VIA VT8237 maar geeft na een tijdje foutmelding "hardware not initialised....enter g to continue."
Drive maakt ook niet het geluid van positionerende leeskoppen zodra er spanning op komt maar meer een constant pulserend piepend/zoemend geluid. Heb connecties gecontroleerd, tweede sata port geprobeerd, beide stroomconnectors op de drive geprobeerd, alle andere hd/dvd/cdroms etc van voeding af gehad om die uit te sluiten (430W be quiet). Spanning via "sata" power connectie en niet de "oude ide" variant.

Om eventuele compatibiliteitsproblemen (bios?) ook uit te sluiten voor ik terugstap met drive voor rma, heeft toevallig iemand met een sata hitachi 7k250 aangesloten op een asus k8v-x mobo?

Hierbij system specs
ASUS Motherboard model K8V-X, Rev 2.00
BIOS vendor American Megatrends Inc. BIOS revision 1005.001 BIOS release date 10/09/2004
Chipset VIA K8T800 (VT8383) rev. 1 Southbridge VIA VT8237 rev. 0 Sensor chip Winbond W83697HF
AMD Athlon 64 2800+ ClawHammer Specification AMD Athlon(tm) 64 Processor 2800+

Verwijderd

Topicstarter
erm even stomme vraag 8)7 tussendoor.

als ik geen gebruik wil maken van raid functionaliteiten moet ik dan toch de raid bootrom bios optie aanhebben om dde sata drive te kunnen gebruiken of wordt de drive ook herkent als ik devia chipset disable?
Maakt in mijn geval iig geen verschil want drive wordt zowel met optie aan als uit niet gedetecteerd is slechts ter verificatie.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:30

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De schijf maakt dus geen enkel geluid wanneer je er spanning op zet, ook zonder IDE kabel? Dan is het dus duidelijk de schijf zelf. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
er is wel geluid. Maar normaliter hoor je bij een drive de arm/koppen zich naar een startpostitie positioneren zodra er spanning op komt. kan zijn dat de hitachi dit erg stil doet(betwijfel ik).
Daarna geen monotoon zoemend geluid van de draaiende platters maar een op en afgaande hoge zoemtoon, vind ik niet gezond klinken maar wie ben ik nou helemaal nietwaar ;)

Maar nog een vraag....in de bios moet de drive neem ik aan toch herkent worden voordat ik kan beginnen er een os op te gaan zetten of begrijp ik het nu helemaal niet meer.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 13:23 ]

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Terugsturen :) Klinkt niet gezond dat geluid namelijk. De schijf moet idd door het bios herkent worden voordat je er Windows op kunt installeren.