Toon posts:

[XP] program files dir aangeven voor installatie Windows?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet er iemand een manier om bij een verse installatie van Windows XP of het mogelijk is om vooraf ergens in te stellen waar bv de program files directory moet gaan komen?
Dir zou makkelijker zijn als achteraf steeds te moeten wijzigen.

Wie helpt?
_/-\o_

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk niet dat het gaat of het moet met een register/installatie-aanpassing worden :)

Maar een andere optie is dit (weliswaar na de installatie) :
folder 'Program Files' veranderen

Daar staat uitgelegd wat je eventueel zou kunnen doen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 11-05-2005 10:28 ]

Wauw, een sig!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
Waarschijnlijk moet je dan diep in de gekrochten (hmm?) van de WinXP installer duiken.... Aangezien ze nLite kunnen maken waarbij je van alles uit Windows kan strippen, moet het ook wel mogelijk zijn om dan in een van de StartupList.txt bestanden of welke het ook zijn moge (sorry dat ik het niet weet, ik zit nu gewoon beetje te brainstormen) het pad naar je Program Files aan te passen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat het OS in je topic titel staat - probeer daar voortaan ook zelf op te letten ;)

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Je kunt een unattended setup maken en daar de registry keys in aanpassen.
Wat ik gedaan heb met mijn Documents and Settings en Program Files directories is een link gemaakt met linkd uit de windows 2003 recourse kit. Dit werkt zo ongeveer het zelfde als ln in linux..

Edit:

Ik zie nu net op unattended.msfn.org dat je zelfs geen registry aanpassingen hoeft te doen om je Program Files direcory aan te passen bij een unattended setup, zie "ProgramFilesDir" op http://unattended.msfn.org/global/reference.htm#unattended

[ Voor 39% gewijzigd door FoxMan op 11-05-2005 12:37 . Reden: Iets gevonden op unattended.msfn.org ]

LinuxFox, because penguins aren't even furry