[98se] Registerkeys uit een image exporteren*

Pagina: 1
Acties:

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Is het mogelijk om gegevens uit het register te halen van een image. Ik heb dus een image van de C schijf, geen werkend systeem, en heb nog wat gegevens uit het register nodig.
Kan ik dit op de e.o.a manier extracten en zichtbaar maken ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

met norton ghost explorer als het een ghost image betreft. anders restoren of virtueel mounten?

• wallum
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03 14:58
volgens mij kunnen de meeste programma's waarmee je een image maakt, ook images bekijken en losse bestanden eruithalen. En anders zijn daar zeker andere programma's voor. Het register is opgeslagen in (ik dacht 2) .dat-bestanden (user.dat en nog een).

• labtech
Ik weet dat je met GHost Explorer (en Acronis True Image) de image zelf kan openen. Dat is het probleem ook niet. Ik wil gegevens uit het register van die Windows installatie halen ZONDER de image terug te moeten zetten...
(heeft ook geen nut want de Windows installatie doet het niet meer)..

• wallum
het terugzetten van een image is iets anders als het openen en bekijken van een image met Ghost explorer en eventueel enkele bestanden eruit halen.

• labtech
het terugzetten van een image is iets anders als het openen en bekijken van een image met Ghost explorer en eventueel enkele bestanden eruit halen.
Ja..your point ?

Voor de mensen die het nu nog niet begrijpen
- Ik heb een image van een Windows 98 installatie (Acronis True Image)
- Ik wil die image niet terugzetten (heeft ook geen nut, Windows ligt op zn gat)
- Ik mount die image, ik heb dan een virtuele schijf in mn PC. Ik kan alle bestanden benaderen, ook USER.DAT en SYSTEM.DAT
- Maar ik wil een bepaalde key uit die bestanden halen , kan dat en zo ja : Hoe

om het nog meer te verduidelijken, vergeet het hele image verhaal maar.
- Ik heb een kopie van USER.DAT en SYSTEM.DAT van een Windows 98 SE installatie.
- Deze 2 bestanden wil ik kunnen openen en bepaalde gegevens eruit halen op mijn Windows XP machine. Kan dat, en zo ja hoe?

• wallum
hehe, nu wordt het een beetje duidelijk :)
dat hele imageverhaal is dus niet relevant, het gaat erom of je de .dat bestanden kunt benaderen en er keys kunt uithalen --> topictitel aanpassen?

Ik heb even gegoogled op "win98 register user.dat files open" maar kan zo gauw niets vinden. Kun je ze niet gewoon openen in Wordpad?
En ik denk niet dat je win98 regkeys zomaar kunt overzetten naar XP, maar dat had je zelf vast ook bedacht ;)

• labtech
Ja, natuurlijk zijn ze te openen met notepad. Elk bestand is te openen met notepad, de vraag alleen is of je dan zinnige informatie ziet (antwoord: Nee). Uiteraard had ik Google zelf ook al geprobeerd, ik zoek namelijk graag dingen zelf uit en vraag pas als ik het echt niet meer weet.

Natuurlijk worden de keys/gegevens niet overgenomen op een XP station. Ik moet gewoon de informatie uit die keys hebben zodat die info bij een nieuwe installatie van 98 gebruikt kan worden.

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 16:12

[Jules]

Confusion in confusion

Je zou met een werkend systeem kunnen proberen om de .dat bestanden te koppelen aan de local_system hive mbv de standaard registry editor.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• labtech
Ok,dat is een optie die ik nog niet bedacht had. Thanks, ga het vanavond proberen met een 98SE Installatie op VMware..!
Bestaat er geen tooltje waarmee dit kan?

Verwijderd

Hoe ik het altijd doe is gewoon de 2 files in een VMware sessie met Windows 98 gooien en gewoon regedit draaien. Van de orginele bestanden die hernoem je even tijdelijk naar backup_... en als je klaar bent zet je ze weer terug.

Maar nee, er zijn geen tools die dit kunnen. Heb er ook een tijdje naar gezocht, maar dat heeft niks opgeleverd.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 11:49
[b][message=23358558,noline]Maar nee, er zijn geen tools die dit kunnen. Heb er ook een tijdje naar gezocht, maar dat heeft niks opgeleverd.
Volgende keer beter zoeken (nofi) want het bestaat wel... :)
Registry File Viewer kan system.dat etc. gewoon openen en dan kun je alles doen wat je wil, lezen, exporteren etc...

Registry File Viewer Reader for standalone files containing Microsoft Windows registry hives

[ Voor 10% gewijzigd door Occy74 op 11-05-2005 12:47 ]

Systeem Specs

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 16:12

[Jules]

Confusion in confusion

huh? met de standaard registry editor van Windows kun je de .dat bestanden gewoon inladen hoor...

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas de titel een klein beetje aan, zodat je vraag er iets specifieker in staat :) Zoals je vast wel weet is het de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet voordat je een topic opent. Hierover had je best veel kunnen vinden. Bovendien is deze vraag al vaak voorbij gekomen. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• labtech
ff tot tien tellen was genoeg....Excuus

[ Voor 97% gewijzigd door labtech op 11-05-2005 14:17 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even hier: http://support.microsoft.com/kb/131431/NL-NL/ - als ik dat artikel mag geloven dan zou je met regedit.exe van Windows 98 vanaf de commandline een export moeten kunnen maken naar een .REG file en deze regfile zou je dan kunnen proberen te interpreteren :)

• labtech
Net het door Drunkfux geposte programma geprobeerd. Geweldig! Dit is exact wat ik zocht, Het knowledge base artikel wat Elevator aanwijst daar was ik al langs geweest (had ik moeten vermelden in de OT waarvoor excuses), dat is de "hard-way",
Windows Registry Analyzer is de easy way.
Pagina: 1