[WinXP] Downloaden van bestanden breekt na 2 seconden af

Pagina: 1
Acties:

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Eigenlijk al 'n tijdje, maar omdat ik nooit zoveel van internet 'pluk' viel 't mij niet zo op, maar ik blijk niet fatsoenlijk meer bestanden te kunnen downloaden. D.w.z., wanneer ik een (groot) bestand aanklik voor download en ik wil het bestand eerst op de harde schijf opslaan alvorens te openen/installeren (sinds ServicePack 2 Uitvoeren genoemd), dan breekt de download al na 1 tot 2 seconden af en is er maar ca. 100 KB overgepompt.

Wanneer ik er echter voor kies om het bestand direct uit te voeren na het downloaden, dan wordt het bestand wél eerst volledig gedownload en daarna pas ge·opend/geïnstalleerd.

En dat laatste wil ik niet altijd! Sommige bestanden/programma's vind ik het waard om te bewaren en dan wil ik twee vliegen in één klap slaan: downloaden en dan direct opslaan in een aparte map die ik gereserveerd heb voor 'waardevolle' bestanden/programma's.

Wat gaat hier (steeds) fout / Wat doe ík (steeds) fout?

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Hoeveel schijfruimte heb je nog op je Windows-partitie?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://sfx-images.mozilla.org/affiliates/Buttons/88x31/get.gif

Modbreak:Wil je dit soort zinloze replies voortaan achterwege laten?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 10:40 ]

• Thexder
Blacksnak schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:04:
Hoeveel schijfruimte heb je nog op je Windows-partitie?
538.509.312 bytes (volgens de DOS box) / 513 MB (volgens Deze Computer)...

[ Voor 4% gewijzigd door Thexder op 11-05-2005 10:14 ]

• Blacksnak
Ik heb een vermoeden dat je daar dan ergens de oorzaak moet gaan zoeken. Heb hetzelfde probleem ook al gehad.

Heb je de mogelijkheid om ruimte vrij te maken en te kijken of het probleem zich dan nog voordoet?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:18

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

De bestanden die je meteen uitvoert komen in een appart mapje "tijdelijke internet-bestanden" te staan. De grote van deze map is intestellen via extra -> opties -> tijdelijke internet-bestanden -> instellingen.

edit: dus deze map legen of groter maken :)

[ Voor 16% gewijzigd door LoeiOrdinair op 11-05-2005 10:20 ]

• Thexder
LoeiOrdinair schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:16:
De bestanden die je meteen uitvoert komen in een appart mapje "tijdelijke internet-bestanden" te staan. De grote van deze map is intestellen via extra -> opties -> tijdelijke internet-bestanden -> instellingen.

edit: dus deze map legen of groter maken :)
Maar wat is dan in wezen het échte verschil tussen of je de gedownloade bestanden direct uitvoert of dat je ze eerst opslaat en dan daarna handmatig uitvoert? Het enige verschil wat ik kan bedenken is dat ik in de laatste situatie m'n gedownloade bestanden standaard op m'n bureaublad opslaat omdat ik de downloads dan zo meteen onder 'handbereik' heb... Want of je 't nu direct uitvoert of handmatig, in beide gevallen wordt eerst het bestand volledig gedownload, alleen 'het mapje' is dan anders, toch? Of heb ik dat mis?

Desalniettemin ga ik wel even kijken of ik wat 'puin' kan ruimen op m'n harde schijf!

[ Voor 11% gewijzigd door Thexder op 11-05-2005 10:37 ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Thexder schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:34:
[...]

Maar wat is dan in wezen het échte verschil tussen of je de gedownloade bestanden direct uitvoert of dat je ze eerst opslaat en dan daarna handmatig uitvoert? Het enige verschil wat ik kan bedenken is dat ik in de laatste situatie m'n gedownloade bestanden standaard op m'n bureaublad opslaat omdat ik de downloads dan zo meteen onder 'handbereik' heb... En of je 't nu direct uitvoert of handmatig, in beide gevallen wordt eerst het bestand volledig gedownload, alleen 'het mapje' is anders, toch? Of heb ik dat mis?

Desalniettemin ga ik wel even kijken of ik wat 'puin' kan ruimen op m'n harde schijf!
Het verschil is de plek waar je het opslaat. en of je het wel of niet meteen wil uitvoeren. Je kan de map gewoon leeg gooien. Denk dat dat wel voldoende zal zijn.
Je vindt de map hier:
C:\Documents and Settings\$user\Local Settings\Temporary Internet Files

• Thexder
LoeiOrdinair schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:37:
[...]

Het verschil is de plek waar je het opslaat. en of je het wel of niet meteen wil uitvoeren. Je kan de map gewoon leeg gooien. Denk dat dat wel voldoende zal zijn.
Je vindt de map hier:
C:\Documents and Settings\$user\Local Settings\Temporary Internet Files
Ja sorry, maar dát begrijp ik wel, maar beide mappen "Bureaublad" en "Temporary Internet Files" bevinden zich op mijn harde C: schijf, dus als ik te weinig schrijfruimte zou hebben dan kan ik toch ook geen bestand direct Uitvoeren na het downloaden? Want nogmaals, of 't gedownloade bestand nu in/op "Bureaublad" of "Temporary Internet Files" geplaatst wordt, het gaat allebei ten koste van mijn totale C: schijfruimte.

Of "Temporary Internet Files" moet een soort 'stand·alone mapje' zijn wat Windows om de één of andere reden niet meetelt bij het vaststellen van die totale schrijfruimte. Als dat zo is, mag iemand mij wel eens haarfijn uitleggen hoe en waarom dat zo is...

[ Voor 5% gewijzigd door Thexder op 11-05-2005 11:09 ]

Verwijderd

(mogelijke onzinmode)

als ik zo lees dat je 513mb vrije ruimte hebt nog.

zou het dan niet kunnen dat bv zijn swapfile er 512 mb van inneemt? en deze ruimte in verkenner dan niet als 'beschreven' weergeeft?

in ieder geval denk ik dat je toch best voor algemene systeemprestaties toch eens een schijfopruiming houd.

Als je bestanden uitvoert via explorer zou hij die bv wel eens in de vluchtige ruimte kunnen laden, en bij het opslaan niet ofzo?

(/mogelijke onzinmode)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Thexder schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:08:
[...]
Ja sorry, maar dát begrijp ik wel, maar beide mappen "Bureaublad" en "Temporary Internet Files" bevinden zich op mijn harde C: schijf, dus als ik te weinig schrijfruimte zou hebben dan kan ik toch ook geen bestand direct Uitvoeren na het downloaden? Want nogmaals, of 't gedownloade bestand nu in/op "Bureaublad" of "Temporary Internet Files" geplaatst wordt, het gaat allebei ten koste van mijn totale C: schijfruimte.

Of "Temporary Internet Files" moet een soort 'stand·alone mapje' zijn wat Windows om de één of andere reden niet meetelt bij het vaststellen van die totale schrijfruimte. Als dat zo is, mag iemand mij wel eens haarfijn uitleggen hoe en waarom dat zo is...
Nee, dat is het niet. Maar het mapje heeft wel een data limiet. En waarschijnlijk zit je daar tegenaan. Daarom kan je dus niks meer downloaden en direct openen.

• Blacksnak
Even met losse flodder:

- Bij het meteen uitvoeren van bestand wordt dit tijdelijk gedownload en opgeslagen
- Bij het eerst opslaan van bestand wordt dit ook eerst tijdelijk gedownload in cache en nadien overgezet naar map waar je het wil opslaan => op 2 plaatsen de ruimte van het bestand nodig

Of zit ik er nu totaal naast?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Blacksnak schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:18:
Even met losse flodder:

- Bij het meteen uitvoeren van bestand wordt dit tijdelijk gedownload en opgeslagen
- Bij het eerst opslaan van bestand wordt dit ook eerst tijdelijk gedownload in cache en nadien overgezet naar map waar je het wil opslaan => op 2 plaatsen de ruimte van het bestand nodig

Of zit ik er nu totaal naast?
Dat klopt idd. Die map kan je vaak ook gewoon leeg maken. Schijfopruiming doet dit ook automatisch.

[ Voor 5% gewijzigd door LoeiOrdinair op 11-05-2005 11:28 ]

• Thexder
LoeiOrdinair schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:16:
[...]

Nee, dat is het niet. Maar het mapje heeft wel een data limiet. En waarschijnlijk zit je daar tegenaan. Daarom kan je dus niks meer downloaden en direct openen.
Laat ik 't anders vragen:

Wordt de map "Temporary Internet Files" óók gebruikt als ik éérst een bestand download en opslaat in/op (in mijn geval) "Bureaublad" en 'm daarna handmatig uitvoer/installeer? JA of NEE

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Thexder schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:37:
[...]

Laat ik 't anders vragen:

Wordt de map "Temporary Internet Files" óók gebruikt als ik éérst een bestand download en opslaat in/op (in mijn geval) "Bureaublad" en 'm daarna handmatig uitvoer/installeer? JA of NEE
NEE

• Thexder
Sorry, ik blijf het vooralsnog niet helemaal begrijpen, daarom nog even:

1. Is de map "Temporary Internet Files" te beschouwen als mijn cache·geheugen voor het direct Uitvoeren van gedownloade bestanden? JA of NEE

2. Als 1 NEE is, hoe moet ik dat cache·geheugen dan zien? Wel als een (verborgen?) map op m'n harde schijf of inderdaad als een 'vluchtige ruimte' (= RAM·geheugen?) zoals CIS187 dat eerder omschreef?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Thexder schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:29:
[...]
Sorry, ik blijf het vooralsnog niet helemaal begrijpen, daarom nog even:

1. Is de map "Temporary Internet Files" te beschouwen als mijn cache·geheugen voor het direct Uitvoeren van gedownloade bestanden? JA of NEE

2. Als 1 NEE is, hoe moet ik dat cache·geheugen dan zien? Wel als een (verborgen?) map op m'n harde schijf of inderdaad als een 'vluchtige ruimte' (= RAM·geheugen?) zoals CIS187 dat eerder omschreef?
1. JA
2. nvt

Maar je moet het zien als een mapje met tijdelijke bestanden. Het mapje wordt alleen leeg gemaakt bij een schijfopuiming of handmatig. Het is dus een tmp / cache mapje. Op dit mapje zit een limiet. vol = vol. Dus als deze vol is kan je er niks meer tijdelijk in schrijven. Dus dan moet je je mapje leeg maken of je limiet verhogen. Dit staat hierboven al beschreven.

Kortom er zijn 2 oplossingen voor jou.
1. Map leeg maken
2. Limiet verhogen
Pagina: 1