Toon posts:

Idee'tje voor pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net even te poepen op de wc. Dat is altijd een mooi momentje om eens na te denken. (eerst :( dan :o en nu :) ) OK, ter zake nu...

Binnenkort wil ik een nieuw systeem halen en liefst tegen een leuke prijs. Met de pricewatch kan ik natuurlijk de prijzen van de onderdelen opzoeken en dan beslissen waar ik het ga kopen. Gezien rembourskosten en garantievoorwaarden geen ik er de voorkeur alles bij dezelfde winkel te halen. Dit is dan (liefst) de winkel, waar de onderdelen samen het goedkoopst zijn en niet perse de winkel waar de mobo of proc het goedkoopste is.
Zou het niet mogelijk zijn om met de pricewatch automatisch uit te rekenen waar de combinatie van de onderdelen het goedkoopste is. Ik stel me een soort invulmenu voor waar je kan aangeven welke onderdelen je wil hebben, dan klik je op 'GO' en na een tijdje zie je precies bij welke 2 of 3 winkels je voor het totaal-pakket het voordeligst uit bent. (Inclusief de shop-survey beoordeling, zoals dat nu ook al is :) )

Ik heb er geen idee van of dit mogelijk is met de databases van de pricewatch, of dat het gigantisch veel tijd kost om te programmeren. Het zou denk ik wel een hele mooie feature zijn. :)

Ben benieuwd hoe Femme (en/of de andere makers) hier over denken.

Groeten van Vossie

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Mij lijkt dat inderdaad handig, een aantal producten kiezen die je interessant vindt en daarvan (per winkel) een overzicht te zien krijgen. Dat zeg ik omdat ik -en waarschijnlijk veel anderen- dat nu met de hand doen.

Ik weet alleen niet of Femme hier zin en tijd voor heeft.

[edit: als Femme dan toch bezig is >:)... dan is het handig om een mailtje te sturen als de prijs van een door jou geplande upgrade onder een bepaald bedrag komt te liggen]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:12

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Alles ist möglich.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46
Op donderdag 11 januari 2001 11:25 schreef Femme het volgende:
Alles ist möglich.
Wil dit zeggen dat het ook ingevoerd gaat worden?
Vind het zelf ook wel handig eerlijk gezegd.

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 11:25 schreef Femme het volgende:
Alles ist möglich.
Yeah! Thx dude..

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:12

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik had al het idee om een winkelwagen-achtig checkbox ideetje te maken voor het nieuwe product info gebeuren waarmee je producten in je kar kunt mikken zodat je later bijv. de specs kunt vergelijken. Dat kan ook prima werken voor de pricewatch om prijzen te vergelijken bij verschillende winkels.

Hét probleem is het erg vaak zal voorkomen dat niet alle bedrijven de geselecteerde prijzen in de pricewatch hebben. Wat moet je bijv. doen als bedrijf A wel de goedkope prijzen heeft maar net de Radeon ViVo mist die je op je lijstje had staan? (verzendkosten erbij optellen en de bestelling over meerdere bedrijven verdelen?)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Femme,

Het probleem dat niet elke winkel alles heeft wat je wil, is inderdaad niet makkelijk op te lossen. Een mens zou een vergelijkbaar artikel uitzoeken een daar de prijs van nemen. Een computer kan de kwaliteit van verschillende onderdelen niet zo goed vergelijken, dus dit is geen optie.

Wat jij als oplossing aangeeft is inderdaad mogelijk: het onderdeel bij een andere winkel uitzoeken en de verzendkosten erbij optellen. Voor mij (en wellicht ook voor anderen) telt ook het administratieve gemak van alles bij 1 zaak bestellen. Je zou kunnen denken aan een optie die je kunt aanvinken: "Ik wil alles bij 1 winkel kopen." Als er dan winkels zijn die bepaalde onderdelen niet verkopen, dan vallen die af.

Je kan dan 2 keer de prijs laten berekenen en dan zelf beslissen of het voordeel van alles bij 1 winkel kopen opweegt tegen het (eventuele) prijsverschil.

Ik zou het wel gaaf vinden als je zoiets kon bouwen :)

Groeten, Vossie
Pagina: 1