ATI Radeon 9800 (XT?)/X800 flashen naar Mac versie

Pagina: 1
Acties:

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Hallo,

Ik heb een tijdje op internet gezocht (GoT, Google, xlr8yourmac.com, enz) en kan nergens iets duidelijks vinden.

Je kunt de BIOS van een PC ATI kaart flashen naar een Mac versie. Als ik zo lees is het een kwestie van de laatste Mac bios downloaden van ati.com en die over je PC bios heen flashen. Is het echt zo eenvoudig?

Is dit ook mogelijk met Nvidia kaarten?

Wie heeft dit weleens gedaan?

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:15
Ik ben hier wel eens mee in de weer geweest, het is niet zo eenvoudig.
Veel PC kaarten hebben een 64kb rom, de mac kaarten hebben een 128kb rom, je moet dus al op zoek naar een rom die gereduceerd is voor het flashen naar een pc versie.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat eigenlijk alleen kaarten werken die fysiek hetzelfde opgebouwd zijn als de mac versie. Voor de 9200 is dat bijvoorbeeld eentje van Connect3D. Voor de 9800 schijnt het de saphire met zwarte PCB te zijn.
Van de nVidia FX5200 kaarten werkt alleen de VGA uitgang en niet de DVI/TV-out en ga zo maar door....

Er wordt over dit onderwerp veel gesproken in het cubeowners forum: www.cubeowner.com/forums
Hier staat ook linkjes naar andere sites die ik zo even niet uit mijn hoofd weet.

PS. Pas ook op met de verschillende AGP snelheden (2x, 4x 8x) vooral vanwege het verschil in spanning. Je wilt natuurlijk niet je nieuwe X800 kaart naar de eeuwige jachtvelden helpen.