Hallo,
Ik heb zojuist mijn nieuwe cpu binnen gekregen, namelijk een 3800+ met venice core.. een "bp". Gechecked op de core. Ook cpu-z bevestigd dat dit een venice core is en laat mooi zien dat ie SSE3 ondersteund. Core volt netjes op 1.4 en stabiel ook.
Tot zover geen problemen. Rechtsklik ik op my computer en kies ik voor properties dan zie je normaal zoon mooi teksje van "Amd64 stepping bla bla" :

.. Plaatje even geript van google... Niet de mijne dus. ( ik heet zeker geen Cao Thanh Tuan )
Nu staat er dus alleen bij mij dat ik 1Gb ram heb met "physical adress extension". Verder niets. Naja, geen ramp dacht ik. Maar ook in everest home edition zie je normaal de timings van je mem en het type mem staan bij de bandbreedte test. Dus : "mobo - cpu - pc3200 - 2-2-2-5". Daarintegen zie ik nu alleen maar mijn mobo en cpu. Helemaal geen ram type en timings meer. Dit is dus alleen in de benchmark pagina.

Ook niet mijn plaatje, ik haal 5000MB/s!
Zoals hier: http://img.photobucket.co...a/MSINeo2/MSI_Everest.jpg
... De kolommen voor "memory" en de timings zijn helemaal leeg bij mijn mobo.
Kijk ik in everest bij mem info, zou mijn mem draaien op 3-8-8-12
terwijl mijn bios zegt 2-2-2-5.
Doe ik dus die bandwidth test, komt daar slechts 5000MB/s uit ipv de 5900MB/s standaard die ik had met de clawhammer 3500+ . Daarintegen is de memory-write en memory-latency wel super...
Verder ben ik van bios 1.8b al terug gegaan naar 1.6 maar dat mocht niet baten. Ook heb ik de Nvidia platform drivers opnieuw geinstalleerd.
help?
Voeding Tagan TG480-U01 480W PSU
Moederbord Msi K8n Neo2 s939
Processor(s) Amd Athlon64 3800+ Venice
1GB Dual Channel Gskill 4400LE
Hard Disk(s) 2x WD Raptor740 RAID0 2x Maxtor Diamond max 9 120GBSata RAID 0 | Maxtor Diamond max 9 200GB Ata133
Videokaart(en) Asus Radeon Ax800 Pro ( Max 585/540 )
Brander(s) 2x DVD±RW Lite On SOHW-1633S Bulk - Zwart Region free
Geluidskaart(en) Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Operating System Windhoos 2003 Standard
Ik heb zojuist mijn nieuwe cpu binnen gekregen, namelijk een 3800+ met venice core.. een "bp". Gechecked op de core. Ook cpu-z bevestigd dat dit een venice core is en laat mooi zien dat ie SSE3 ondersteund. Core volt netjes op 1.4 en stabiel ook.
Tot zover geen problemen. Rechtsklik ik op my computer en kies ik voor properties dan zie je normaal zoon mooi teksje van "Amd64 stepping bla bla" :
.. Plaatje even geript van google... Niet de mijne dus. ( ik heet zeker geen Cao Thanh Tuan )
Nu staat er dus alleen bij mij dat ik 1Gb ram heb met "physical adress extension". Verder niets. Naja, geen ramp dacht ik. Maar ook in everest home edition zie je normaal de timings van je mem en het type mem staan bij de bandbreedte test. Dus : "mobo - cpu - pc3200 - 2-2-2-5". Daarintegen zie ik nu alleen maar mijn mobo en cpu. Helemaal geen ram type en timings meer. Dit is dus alleen in de benchmark pagina.

Ook niet mijn plaatje, ik haal 5000MB/s!
Zoals hier: http://img.photobucket.co...a/MSINeo2/MSI_Everest.jpg
... De kolommen voor "memory" en de timings zijn helemaal leeg bij mijn mobo.
Kijk ik in everest bij mem info, zou mijn mem draaien op 3-8-8-12
Doe ik dus die bandwidth test, komt daar slechts 5000MB/s uit ipv de 5900MB/s standaard die ik had met de clawhammer 3500+ . Daarintegen is de memory-write en memory-latency wel super...
Verder ben ik van bios 1.8b al terug gegaan naar 1.6 maar dat mocht niet baten. Ook heb ik de Nvidia platform drivers opnieuw geinstalleerd.
help?
Voeding Tagan TG480-U01 480W PSU
Moederbord Msi K8n Neo2 s939
Processor(s) Amd Athlon64 3800+ Venice
1GB Dual Channel Gskill 4400LE
Hard Disk(s) 2x WD Raptor740 RAID0 2x Maxtor Diamond max 9 120GBSata RAID 0 | Maxtor Diamond max 9 200GB Ata133
Videokaart(en) Asus Radeon Ax800 Pro ( Max 585/540 )
Brander(s) 2x DVD±RW Lite On SOHW-1633S Bulk - Zwart Region free
Geluidskaart(en) Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Operating System Windhoos 2003 Standard
edit:
Specs waren out of date in mijn sig... Bovenstaande zijn aangepast
Specs waren out of date in mijn sig... Bovenstaande zijn aangepast
[ Voor 47% gewijzigd door Pakjebakmeel op 11-05-2005 09:23 ]