Zalman CNPS7700-(Al)Cu op Socket A?

Pagina: 1
Acties:

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Ik heb een vraagje of beter gezegd, een idee.
heeft iemand het al geprobeerd om een Zalman CNPS7700(Al)Cu te monteren op Socket-A?
Zalman bracht hem niet uit op Socket-A omdat ze het overkill vonden en te grote In-Compatible lijst.
maar voor de echte overclockers is natuurlijk niets overkill!
dus ik vroeg me af of iemand al heeft geprobeerd met de bevestiging's 'beugels/pinnen'
van de 7000(Al)Cu een 7700 op zijn Socket a motherboardje te bombarderen, mits die ook nog past dan.
gezien mijn motherboard (a7v880) nog genoeg ruimte overhoud voor een grotere koeler,

Gr's en alvast bedankt.

un1ty

[ Voor 8% gewijzigd door un1ty op 26-08-2019 22:59 ]

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Denk dat je ook rekening moet houden met het feit dat die naakte cores wat makkelijker zijn in het maken van kraakgeluidjes. ( Geen heatspreader )

[ Voor 9% gewijzigd door Pakjebakmeel op 11-05-2005 09:35 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 17:17
Pakjebakmeel schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:35:
Denk dat je ook rekening moet houden met het feit dat die naakte cores wat makkelijker zijn in het maken van kraakgeluidjes. ( Geen heatspreader )
Dat probleem geldt voor een 7000 bijna net zo erg als voor een 7700. Dat hoeft volgens mij het probleem niet te zijn.

Punctuality is the politeness of kings

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Is de 7700 niet een ( nog ) een stukje zwaarder? Wel groter iig. Misschien dat die erger overhelt.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 20:56

Haan

dotnetter

Het zou opzich moeten kunnen, als je maar wel al gaten in je mobo hebt zitten rond de socket. (hebben de meeste wel). Verder zou ik ipv die zachte rubber voetjes op de processor zorgen voor wat stevigers, met precies de zelfde hoogte als de core, zodat je niet het risico loopt om die te pletten.
Tja, en dan nog het gewicht van de koeler.. Als je pc plat ligt geen enkel probleem, anders zou je moeten kijken om die koeler aan het dak van je pc vast te maken voor extra stevigheid.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
opzich is dat gewicht geen probleem.
hij zit namelijk aan de achterkant van het motherboard ook nog eens stevig vast
en het motherboard aan de kast *alle schroefjes, beetje overkill maar kan zo wel.
ik doe er misschien dan een plankje achter 8)7 ff tweaken dan.
zit nu op air rond de 2,45Ghz met mijn XP2800+
maar draait niet helemaal stabiel.
hoogste FSB gehaald was 220...

ik laat nog van me horen!!

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Pagina: 1