Om het beheer van een thuisservertje wat te centralizeren, en om het voor mezelf makkelijker te maken zoek ik een server controlpanel voor mijn router waarin ik o.a. bandwidth limiting (traffic shaping), port forwards (iptables), en een aantal andere services (snort, apache e.a. indien mogelijk met modules) kan beheren.
Ik heb momenteel een aantal services draaien (cacti / apache / snort / iptables, etc), en voor allen is wel een apart controlpanel te vinden, maar er is geen goed alternatief voor webmin/usermin, voorzover ik gezien heb.
Ik kies ervoor om webmin *niet* te gebruiken omdat: a) Zelfs met de mooiste themes ziet Webmin er nog niet uit (structuur, indeling) b) Webmin is voor mij *altijd* langzaam geweest. Ook op een colo host.
Webmin valt dus voor mij af, echter dan is de vraag: wat wél?
Ik heb Google / SourceForge / GoT al even afgespeurd, en het enige dat ik tegen kom zijn hosting control panels. Waar ik helaas 0,0 aan heb.
Ik kan mij vaag iets herinneren van een webmin 'concurrent', maar ik weet nóch de naam, nóch de URL meer.
Zelf ben ik wel gecharmeerd van ClarkConnect's controlpanel:

Zoiets zoek ik dus, maar dan in een losse package.
Het komt te draaien op een Debian Sarge machine met een 2.4 kernel, overigens.
Ik heb momenteel een aantal services draaien (cacti / apache / snort / iptables, etc), en voor allen is wel een apart controlpanel te vinden, maar er is geen goed alternatief voor webmin/usermin, voorzover ik gezien heb.
Ik kies ervoor om webmin *niet* te gebruiken omdat: a) Zelfs met de mooiste themes ziet Webmin er nog niet uit (structuur, indeling) b) Webmin is voor mij *altijd* langzaam geweest. Ook op een colo host.
Webmin valt dus voor mij af, echter dan is de vraag: wat wél?
Ik heb Google / SourceForge / GoT al even afgespeurd, en het enige dat ik tegen kom zijn hosting control panels. Waar ik helaas 0,0 aan heb.
Ik kan mij vaag iets herinneren van een webmin 'concurrent', maar ik weet nóch de naam, nóch de URL meer.
Zelf ben ik wel gecharmeerd van ClarkConnect's controlpanel:

Zoiets zoek ik dus, maar dan in een losse package.
Het komt te draaien op een Debian Sarge machine met een 2.4 kernel, overigens.
[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 11-05-2005 04:43 ]