Recent heb ik geupgrade naar tiger, nu mount ik regelmatig (windows en linux) smb shares op een groot netwerk buiten mijn thuisnetwerk (campusnet) en hoewel shares locaal mounten geen probleem is (zowel met osx en met linux) kan ik nu sinds enige tijd (maw het heeft wel gewerkt) bijna geen enkele share mounten (smbclient werkt echter wel op mn mac, maar om nu alles via de cli te doen vind ik wat omslachtig), ik krijg altijd de volgende error:
Op mn pc (linux) werken de shares echter wel (dus mn netwerk en de remote share lijken niet het probleem te zijn.
Nu heb ik zowel op de apple support site gezocht als op google maar alleen bij die laatste mensen gevonden die hetzelfde probleem lijken te hebben maar helaas geen oplossing aandragen die werkt.
Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden (of moet ik ff op 10.4.1 wachten)?
code:
1
2
| The finder cannot complete the operation because some data in "smb://<adresje>" could not be read or written. (Error code -36). |
Op mn pc (linux) werken de shares echter wel (dus mn netwerk en de remote share lijken niet het probleem te zijn.
Nu heb ik zowel op de apple support site gezocht als op google maar alleen bij die laatste mensen gevonden die hetzelfde probleem lijken te hebben maar helaas geen oplossing aandragen die werkt.
Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden (of moet ik ff op 10.4.1 wachten)?
"For my friends, anything; for my enemies, the law."