MSI K8N Neo PL: Random crashes

Pagina: 1
Acties:

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 22:35

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ik ondervind nu al een aanzienlijke tijd random crashes. Random, omdat de crashes op verschillende momenten in tijd plaatsvinden. Daarnaast kan ik de oorzaak niet vinden. De pc hangt namelijk op een manier dat windows geen logfiles aanmaakt. Muziek (winamp) blijft hangen en vormt een monotoon geluid. Er moet een manual boot (via restart knop op kast) plaatsvinden wil de pc weer opstarten. Aangezien ik windows xp sp2 al opnieuw heb geinstalleerd, lijkt het probleem ergens anders te liggen. Heeft iemand aanknopingspunten om te checken waar het probleem ligt? Ik zit zelf te denken aan de voeding (400w Qtec:}), maar aangezien ik de hele dag een multimeter aan een hddvoedingsstekker heb gelegd, zonder daarin rare fluctutaties waar te nemen, lijkt dat het niet te zijn. Een ander ding zou mn eeuwenoude dvd speler zijn, uit 2000 ofzo, die misschien niet compatible is met windows xp. Maar voor beide dingen kan ik die oorzaken niet linken aan het random karakter van de crashes. Als het goed is staat in mn sign. de systemspecs. Thanks!

| system specs |

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je de DVD speler verdenkt, haal die er dan eens af. Als de crashes dan weg zijn, moet het haast wel daar aan liggen. Lijkt me sterk overigens.

Krijg je een crash als je bijvoorbeeld in Deze Computer zit te bladeren of echt aan het gamen bent? Draai eens een uurtje Prime95, dan wordt het systeem wat belast. Als ie het dan opgeeft, probeer dan tóch eens een andere voeding.

Ook al geeft je multimeter een goede spanning aan op de 12 en 5V lijnen, het kan natuurlijk ook de 3,3V lijn zijn, die je niet kunt meten. B)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ok, zal ik ns proberen, em eraf halen

De crashes zijn helaas ook niet te linken aan een bepaald gebruik van de computer, of for that matter, een bepaald programma. Vandaag was ik eerst druk met mirc msn winamp excel en internet explorer, waarna hij ging hangen. Hierna startte ik opnew op, startte winamp, msn en mirc weer, en na 5 minuten was het weer raak. Sinds dat moment, 20:30 vanaaf, is de pc ook niet meer gecrashed, terwijl alle bovengenoemde programmas gewoon wederom draaien.....

| system specs |

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Frusterend hé? :P

Ik heb ook ooit iets dergelijks meegemaakt en geen idee waar het aan zou kunnen liggen:

[rml][ P4P800] Continue reboots zonder foutmelding[/rml]

Het is een longshot, maar misschien zie je overeenkomsten?

Mijn oplossing ([rml]RoamoR in "[ P4P800] Continue reboots zonder foutmel..."[/rml])was uiteindelijk het deïnstalleren van ZoneAlarm, sindsdien geen probleem meer gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Roamor op 11-05-2005 00:09 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:05
Enige juiste manier om te testen is alles af te koppelen op 1 HD na, en beetje bij beetje op te bouwen totdat je de boosdoener hebt gevonden.

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Hmm, ja kut, dat verwachtte ik al. Het probleem is dat ik de pc dagelijks nodig heb, en aangezien de crashes een random karakter hebben, kan het zo 2 weken duren tot de volgende crash. Aangezien ik dus in de tussentijd niet voor de volle 100% gebruik kan maken door die afkoppeltralala, is dat eigenlijk het laatste redmiddel....

| system specs |

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:58
Zelf denk ik dat het aan die Qtec voeding ligt. Ik had die Qtec 550w en ook iedere keer zonder aanleiding crashes. Heb nu een Tagan-480w en sindsdien nooit meer een crash gehad. Kan je niet van iemand een goede A-merk voeding lenen en dan kijken hoe alles draait?

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ja, idd die voeding, maar kan het technisch wel dat een voeding @random niet werkt? Moet het dan niet een structureel probleem zijn? Waarom crasht de pc bijvoobeeld niet bij zware bewerkingen, waar extra veel van de voeding gevraagd wordt?

| system specs |

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Als er iemand wat meer weet over voedingen, en of het dus technisch mogelijk is dat een voeding @random slecht werkt, zou ik dat erg op prijs stellen!

| system specs |

Verwijderd

Ik heb presies hetzelfde (piept ook zo irritant) en ook een Q-tec voeding (400watt),zelfde mobo en soundblaster 4.1. Soms valt mijn pc zelfs zomaar uit en knippert alleen het lichtje van mn toetsenbord en moet ik 10sec de power kabel eruithalen.
Ik denk ook dat het aan die voeding ligt, q-tec staat nu niet direct bekend om zijn qualiteit....
Ik ga in de grote vacantie een Zalmann of OCZ powerstream kopen, wss is het dan beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 18:38 ]

Pagina: 1