[debian sarge] firefox extensions spaak gelopen, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
/* ik heb binnen NOS gezocht, en gegoogled (term: firefox extensions broken), de handigste link was
* http://kb.mozillazine.org/Upgrading_(Firefox) maar die had weer alleen informatie voor windows en
* niet voor linux.
*/

Mijn firefox die start al een tijdje fout, vandaag wilde eidelijk ik gaan posten daarover en heb ik eens wat gezocht toen zag ik op GoT al in een ander topic de output van iemand anders met een niet startende firefox waardoor ik heb gedaan wat ik al eerder had moeten doen uit termional starten.
De output die ik toen kreeg lijkt er (voor mij) op dat een deel van de extensions kaputt is.

code:
1
2
3
@Epia5000:~$ firefox
*** Failed to load overlay chrome://flashblock/content/flashblock.xul
*** Failed to load overlay chrome://useragentswitcher/content/menu.xul

Ik heb dit probleem eigenlijk al sinds versie 1.0.2-3, in eerste instantie hoopte ik dat het gewoon met de volgende update weg zou zijn en in die tussentijd gebruikte ik gewoon Galleon.
Firefox start wel maar is daarna niet te gebruiken, hij werkt wel maar niets van de teskst of afbeeldingen of menu's wordt 'gerendered' dus je ziet ze niet maar aan bvb. network activity kan ik zien dat ie wel spul aan het halen is.

Hoe kan ik nou vanuit terminal (of filemanager of wat dan ook) die extensions eruit gooien? ik heb geprobeerd /etc/mozilla-firefox/profile/extensions/Extensions.rdf aan te passen met nano en gedit, maar die konden het bestand niet correct lezen ofzo.

Alvast bedankt.

edit:
URL was niet correct

[ Voor 7% gewijzigd door Keeper of the Keys op 10-05-2005 23:58 ]

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Wat dacht je van:
code:
1
$ mv ~/.mozilla mozilla-broken

Dit zou je doen onder het mom van: "je hebt als user iets verneukt, dus moet je het als user op kunnen lossen." Vervolgens kun je kijken of het weer werkt en evt. bookmarks, plugins en extensie terughalen.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Keeper of the Keys
(ik heb ook root maja)

* Keeper of the Keys 8)7 8)7 8)7 |:( Ik vergeet echt altijd mijn eigen .whatever files te checken...
* Keeper of the Keys gaat eens even zijn kop tegen de muur rammen en 100 keer schrijven "gij zult uw eigen verborgen bestanden niet meer vergeten!"

edit:

ik zit nu met chrome.rdf te spelen, firefox werkt al 'gewoon' als ik flashblock disable (ik doe eigenlijk een beetje het omgekeerde van wat er op die eerdergenoemde mozillazine site wordt genoemd).
Ik heb gegokt dat de complete sytax <c:disable="true"> is, maar dat is niet helemaal correct want dat zet alle extensions en skins uit en haalt flashblock totaal uit de lijst (dat laatste was wel half verwacht).

* Keeper of the Keys knutselt nog even verder

[ Voor 54% gewijzigd door Keeper of the Keys op 11-05-2005 00:10 ]

• Keeper of the Keys
Ik heb firefox nu weer werkend maar ik heb de syntax nog steeds niet helemaal correct de spaaklopende extensions zijn gedisabled en de anderen werken nog, maar ze worden allemaal niet meer op de extensions lijst gezet en ook de alle skins behalve de default (die ik niet gebruik) staan niet op hun lijstje.

Iemand meer tips over de sytax van die rdf files?

Wat ik nu heb gedaan is uit het bestand ~/.mozilla/firefox/[profile]/chrome/overlayinfo/browser/content/overlays.rdf
de volgende regels verwijderd:
code:
1
2
3
    <RDF:li>chrome://useragentswitcher/content/menu.xul</RDF:li>
    <RDF:li>chrome://flashblock/content/flashblock.xul</RDF:li>
    <RDF:li>chrome://useragentswitcher/content/useragentswitcher.xul</RDF:li>

De andere bestanden heb ik *geloof ik* allemaal weer teruggebracht naar hun oorspronkelijke staat.

Nogmaals bedankt.

• Keeper of the Keys
//Dit is een soort schopje, maar eigenlijk ook niet de situatie ligt nu namelijk anders.

De veranderingen zijn als volgt:
Nu draai ik Debian/Etch en firefox 1.0.4-2.
Verder heb ik uiteindelijk zoals hierboven werd gesuggereerde mijn .mozilla map weggehaald.

Firefox zelf werkt nu prima, het probleem waar ik u echter mee zit is dat het mij niet meer lukt om extensions te installeren.

Als ik een extension 'installeer' krijg ik wel het venstertje waar je normaal een heel overzicht van alle geinstalleerde extensions zou hebben te zien. Daar zou dan de nieuwe extension moeten verschijnen met de mededeling dat zodra firefox opnieuw is gestart de uitbrijding geinstalleerd zal zijn.
Dat gebeurt echter niet. Er gebeurt om precies te zijn niets.

Het draaien van firefox uit een terminal levert ook geen error messages oid op.

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 12:34

klokop

swiekie swoeng

Je kan ook gewoon ff FireFox herinstalleren...

apt-get --purge remove mozilla-firefox
voor de zekerheid ff kijken of je .mozilla/firefox dir ook foetsie is nu, en dan:
apt-get install mozilla-firefox (+flash-player +dom-inspector uiteraard)

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Pagina: 1