Volledige capaciteit Maxtor 160gb

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik gebruikte voorheen altijd software van maxtor om mijn 160 gb max te benutten maar dat zou toch ook zonder moeten?

Het gaat erom dat mijn 160gb zonder die tool herkend wordt als een 33gb schijf. Ik heb een Asus P4P800SE board die van 2004 is. Deze zou toch wel grote schijven moeten ondersteunen?

Vervelende is dat die tool op me andere schijf (IBM40gig) stond geinstalleerd en dat ik een format heb gedaan. Nu herkend hij dus de grote niet meer van de Maxtor. Hij herkend hem wel in de bios en in windows maar ik kan er niet inkomen. Dan geeft hij aan dat ik eerst moet formatteren.
Dat wil ik tevens helemaal niet want er staat nog data op die ik wil hebben.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

Dan download je die tool toch gewoon even opnieuw.

• mradem
Dat snap ik maar mijn moederboard moet dit toch gewoon kunnen ondersteunen?

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:26

angerfist-yentl

vake bei te bange!

doe eens rechter muisknop op deze computer > beheren > schrijfbeheer

mischien staat daar duidelijker info bij

Vake bei te bange

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:16
Heb je niet toevallig per ongeluk de jumper op de 3e pin gezet(van links gezien), waardoor die nu dan op een capacity limit draait van 32GB ?

Verwijderd

Het lijkt erop dat dat tooltje wat in je mbr heeft gezet, waardoor hij herkent wordt als een 33gig.

Je kunt waarschijnlijk het beste toch even dat tooltje opnieuw downloaden, en als het een beetje meezit heeft dat een mogelijkheid om de speciale formattering ongedaan te maken zonder data te verliezen.

(maar check inderdaad eerst even de jumper settings)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 00:54 ]

• mradem
Ik zal idd die junpersetting eens bekijken.

Als ik het dmv het tooltje gaat doen dan is volgens mij de enige optie om eerst te formatteren.
bedankt.

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Staat je LBA in je bios welop Auto ?

Dit kan er ook nog wel is voor zorgen dat een grote schrijf zich klein voordoet ;)

• mradem
LBA staat idd op bios auto.

Jumpers staan als volgt. Op de schijf de meest linkse 2 zijn (DS)Master. de middelste 2 CS enabled en de linkse iets van cap limit. En geen is (DS)Slave. De schijf staat als (DS)slave. Mijn IBM van 40gig staat als prim. master. Lijkt mij dus goed staan.

klote dat de enige oplossing dan het tooltje is. Dan ben ik denk ik alles kwijt.
Maar hoe gaat dat dan als ik mijn windows weereens gaat formatteren? Dan verdwijnt de tool ook automatisch en ben ik toch weer op hetzelfde punt? Na opnieuw installeren ziet hij de maxtor toch weer aan als 33.8gig?

Ergste is dat ik nu de schijf niet in kan en dat hij aangeeft dat ik eerst moet formatteren ;( .

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Te oude fdisk toevallig (als je m iig FAT32 formatteert)? De oude fdisk heeft een probleem met schijven groter dan 60gb. Deze kun je op de site van microsoft vinden of anders moet je maxblast gebruiken om de schijf te partitioneren.

• mradem
Schijf draait NTFS.

Verwijderd

Het is lang geleden dat ik het voor het laatsts gebruikt heb, maar ik weet vrijwel zeker dat maxblast de mogelijkheid heeft om het aan het uit te schakelen per drive.

Je maakt dus een maxblast floppy aan, start daar mee op, en kijkt dan wat er mogelijk is.

zie ook: maxblast

PS:
LBS staat idd op bios
?? Je bedoeld hier waarschijnlijk wat anders, maar ik zou in elk geval alle bios instellingen aangaande je schijf op auto zetten.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
is wel raar want mijn a7v600 herkent mijn maxtor diamond voor de volle 160 gb :) en mijn mobo is dus best al oud.

• mradem
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:29:
Het is lang geleden dat ik het voor het laatsts gebruikt heb, maar ik weet vrijwel zeker dat maxblast de mogelijkheid heeft om het aan het uit te schakelen per drive.

Je maakt dus een maxblast floppy aan, start daar mee op, en kijkt dan wat er mogelijk is.

zie ook: maxblast

PS:

[...]
?? Je bedoeld hier waarschijnlijk wat anders, maar ik zou in elk geval alle bios instellingen aangaande je schijf op auto zetten.
LBS was een typefout ja :) .

Ik heb ook wel maxblast gedownload alleen vind ik het vreemd dat mijn mobo niet de volledige capaciteit herkend terwijl het een vrij nieuw board is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

angerfist-yentl schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:09:
doe eens rechter muisknop op deze computer > beheren > schrijfbeheer

mischien staat daar duidelijker info bij
Geef hier eens antwoord op :)

• mradem
Als ik maxblast ook opstart en bij info kijk van de schijven dan ziet hij ook een 160gig schijf staan. Terwijl de bios zegt 33.8gig. MAAR moet ik wel de schijf formatteren met maxblast. Eerder is deze niet te gebruiken in windows. Want nu laat hij alleen de schijf zien in windows maar erin komen kan ik niet. Dan geeft hij dat deze eerst geformatteerd dient te worden.

• mradem
BalusC schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:28:
[...]

Geef hier eens antwoord op :)
Schijf D -- Standaard partitie -- Bestandssysteem is leeg (bij de andere schijf geeft hij NTSC aan) -- status in orde -- capaciteit 31.50GB -- online

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem :-(
60 GB harde schijf van Maxtor, mijn splinternieuw moederbord Asus A7V8X-X herkent er maar 33.8...
Heeft iemand al een oplossing?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De topicstarter is zo aardig geweest om een nieuw topic te starten ipv om hierin door te gaan :/
Hier verder dus: Maxtor 160GB volledig benutten met Maxblast

En Hattori: kijk eens in de FAQ van dit subforum.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 16-05-2005 20:45 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.