Toon posts:

[XP] PC traag; veroorzaakt door DVD brander?*

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken geleden een pc bij me oom opnieuw geinstalleerd de specs daarvan zijn

PB pc 8)7

Amd athlon 2000+
256 mb ram.
40 GB
dvd/cd-rw

Alleen die pc is me op het moment TRAAG!!!! en ik weet niet waardoor ook zijn internet verbinding is heel traag, omdat de pc traag is denk ik dat daarom internet ook traag is .

hij heeft wanadoo 2Mbit verbinding ... ik doe met moeite een speedtest volgende resultaten.

25 KB
170 KB
18 KB

dus ja ik weet niet wat het is ... NAV 2005 er al over heen en HMP2.0 maar vond niks.

nu beweert me oom dat er sins de dvd-brander(Nec 3520) in is gegaan de pc raar doet.
dvd brander zit er een week in.
dat is idd wel de tijd dat hij melde dat de pc traag begon te worden.

gister deed alles het weer heel snel, en vanmorgen kreeg ik mail hij is traag ik kijken en hij was echt traag.

perfrormace terwijl pc niks aan het doen was maar toch traag is .

cpu 10~20%
geheugen 100~200MB

wat kan ik er aan doen om deze traagheid te voorkomen, kan het komen door de dvd brander.

Pr. master HDD
sec master DVD speler
sec slave dvd brander.

nu weet ik dat dit niet de idiale oplossing is maar naar mijn weten wordt je pc daar niet trager van als de dvd-rw niks doet.

Ik heb geprobeert

- Virtual geheugen omhoog naar 500MB
- XP Firewall uit
- NAV 2005 (tijdelijk) UIT
- temp files geleegd
- overbodige progs verwijderd.

maar nu weet ik het niet meer

Verwijderd

Welke programma's gebruiken er veel CPU/RAM?
En heb je al gekeken waar de transfermode op staat?
System -> Device Manager -> Primary/Secundary IDE Channel -> Proporties -> Advanced Settings ;)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:37
heb je al op spyware gecontroleerd?

Specs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:01:

nu beweert me oom dat er sins de dvd-brander(Nec 3520) in is gegaan de pc raar doet.
dvd brander zit er een week in.
dat is idd wel de tijd dat hij melde dat de pc traag begon te worden.

[......]

wat kan ik er aan doen om deze traagheid te voorkomen, kan het komen door de dvd brander.
Dat kan, en daar kom je snel genoeg achter door de DVD tijdelijk los te koppelen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Staan er nog meldingen in je event log?

Ik pas ook je titel nog een beetje aan :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:07:
heb je al op spyware gecontroleerd?
ja HMP2 of te wel hitman pro 2
BackSlash32 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:15:
[...]

Dat kan, en daar kom je snel genoeg achter door de DVD tijdelijk los te koppelen.
Dit probeer ik zolang mogelijk te voorkomen want het lijkt mij het meest onlogische.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:21:
Staan er nog meldingen in je event log?

Ik pas ook je titel nog een beetje aan :)
In de event log stonden 2 waarschuwingen met de melding Usernew ofzo iets heel vaags maar volgens mijn oom was dat rond de tijd dat die ze pc opstarten en een fout melding gaf (die nu ook ineens weg is :X )
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:05:
Welke programma's gebruiken er veel CPU/RAM?
En heb je al gekeken waar de transfermode op staat?
System -> Device Manager -> Primary/Secundary IDE Channel -> Proporties -> Advanced Settings ;)
Nee, wat kan ik daar aan zien cq opletten ?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 08:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
klokje rond mensen nog tips ?

Verwijderd

Heb je de bovenstaande tips nu al uitgevoerd? Doe dat eerst eens en kijk of dat een verschil maakt. Persoonlijk zou mijn eerste stap zijn het loskoppelen van de dvd speler aangezien het probleem rond die tijd begon te spelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:38:
Heb je de bovenstaande tips nu al uitgevoerd? Doe dat eerst eens en kijk of dat een verschil maakt. Persoonlijk zou mijn eerste stap zijn het loskoppelen van de dvd speler aangezien het probleem rond die tijd begon te spelen :)
zit wat in ... moet maar dan ik dacht alle tips zijn welkom

maar dan moet die altijd traag zijn en niet af en toe heel snel doen.

want zodra de pc sneller werkt wordt internet ook sneller of ?
is het andersom zodra internet sneller wordt word de pc sneller.

nu heeft me oom gebeld naar Casema(aka wanadoo) en die meld dat hun idd ook een fout op de lijn ziet en dat daar de trage verbinding vandaan komt.

verklaard dit ook de traagheid van de pc ?

me oom zegt dat er een monteur langs komt voor zijn internet...
hier ben ik niet blij mee aangezien er op zijn pc "gekochte" software staat hopen dat ze daar maar niet op letten :|.
(maar daar gaan we het nu niet over hebben)

Ik wacht even af wat de monteur van Casema zegt en anders toch de dvd-rw er uit al kan ik het niet logisch verklaren dat de pc traag wordt door een dvd-rw. :|

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:44:
me oom zegt dat er een monteur langs komt voor zijn internet...
hier ben ik niet blij mee aangezien er op zijn pc "gekochte" software staat hopen dat ze daar maar niet op letten :|.
Ja ze gaan de licenties controleren bij de BSA en Brein :z

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:57:
[...]

Ja ze gaan de licenties controleren bij de BSA en Brein :z
Oom opbellen dat die af moet zeggen, tja voor hard werkende man kan die geen software permiteren van +250€
maar daar gaan we het nu niet over hebben dat is tegen de regels van GoT.

maar ik zal die dvd brander binenkort wel loskoppelen

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:03:

Oom opbellen dat die af moet zeggen, tja voor hard werkende man kan die geen software permiteren van +250€
maar daar gaan we het nu niet over hebben dat is tegen de regels van GoT.

maar ik zal die dvd brander binenkort wel loskoppelen
Euh wat denk je zelf, natuurlijk gaan ze dat niet doen..... je zag de smiley toch wel?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:08:
[...]

Euh wat denk je zelf, natuurlijk gaan ze dat niet doen..... je zag de smiley toch wel?
ok gelukkig :) ik nam het te serieus.
maar terug ontopic.

kan iemand verklaren waarom de pc traag word na plaatsen dvd brander ?
(van de week ding er uit trekken)

Verwijderd

Hahahaha makkelijk voor de gek te houden :*) . Even ontopic, als de problemen begonnen zijn na het inbouwen van die dvd-brander dan is de meest logisch stap om als eerste de dvd brander even los te koppelen. En als het daar niet aan ligt dan kun je verder kijken. En als het daarna nog niet werkt dan kun je een herinstallatie van de pc doen en kijken of het dan opgelost is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:21:
Hahahaha makkelijk voor de gek te houden :*) . Even ontopic, als de problemen begonnen zijn na het inbouwen van die dvd-brander dan is de meest logisch stap om als eerste de dvd brander even los te koppelen. En als het daar niet aan ligt dan kun je verder kijken. En als het daarna nog niet werkt dan kun je een herinstallatie van de pc doen en kijken of het dan opgelost is.
pc heeft 2 weken geleden clean install gehad :|, zins die tijd weinig nieuwe software maar gooi eerst dat alles er wel af ...

ik hou jullie op de hoogte

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-04 11:28
Op 1 essentiële vraag heb je nog geen antwoord gegeven. Je zegt dat CPU gebruik continu rond de 10-20% zit. Dit is niet dramatisch, maar toch best veel in ruststand.
Dus doe eens het volgende:
1) CTRL+ALT+DEL
2) Alleen als je XP Professional hebt, kies dan "Task Manager"
3) Selecteer tabblad "Processen" in de Task Manager / Windows Taakbeheer
4) Klik 2x op de kolomnaam "CPU" in het processen overzicht. Nu staan die processen bovenaan die de meeste CPU tijd gebruiken.
5) Kijk naar de bovenste 2-5 processen en noteer de namen van de processen die continu meer dan 00 procent hebben staan in de CPU kolom en meld deze in een reactie in dit topic.
Daar zouden we wel eens wat aan kunnen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Met me oom heb ik kunnen concluderen door enig onderzoek dat de pc alleen traag is bij een netwerk verbinding dus het ligt naar mijn weten aan de kant van casema.
na met de helpdeks van casema te hebben gesproken geven hun al aan dat ze een fout op de lijn ondekken dus binnenkort komt monteur casema langs.
Pagina: 1